2 min. doba čtení

Online prodejce Made.com se dostal do insolvence

Internetový prodejce nábytku Made.com oznámil, že jmenuje správce majetku. Společnost se nepodařilo prodat a připravuje se na insolvenci. Začátkem tohoto týdne pozastavila svou obchodní činnost.

Online prodejce Made.com se dostal do insolvence

Společnost s vysokou ztrátou

Britský online prodejce prodává nábytek přímo od designérů. V roce 2021 vykázala společnost ztrátu před zdaněním ve výši 37,8 milionu eur. V té době byla společnost optimistická ohledně své budoucnosti. Jako společnost v úpadku však tento týden oznámila pozastavení obchodování a záměr jmenovat správce.

Neúspěšný vstup na burzu

Společnost byla založena v roce 2010 a v průběhu let se jí podařilo získat finanční prostředky ve výši přibližně 137 milionů eur. V roce 2021 vstoupila společnost Made.com na londýnskou burzu a první den obchodování se její akcie propadly o 7 %. Podle společnosti tyto náklady zvýšily její ztrátu před zdaněním v roce 2021.

Kromě toho se společnost v loňském roce potýkala s narušením dodavatelského řetězce, protože mnoho přístavů v Číně bylo zablokováno. Letošní vysoká inflace zase znamenala výrazné snížení objemu objednávek.

Prodej společnosti se nezdařil

V září tohoto roku společnost oznámila, že zvažuje propouštění a prodej. Proběhla jednání s několika zainteresovanými stranami. V říjnu však společnost v tiskové zprávě uvedla, že strany nebyly schopny dodržet harmonogram Made.com a prodej byl ukončen.

“Představenstvo společnosti v současné době očekává, že ve vhodnou dobu bude kótování kmenových akcií společnosti zrušeno, veškerá zůstatková hodnota bude rozdělena mezi akcionáře společnosti a společnost bude zlikvidována,” uvedla společnost.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+