2min. doba čtení

Online prodejce Made.com se dostal do insolvence

Internetový prodejce nábytku Made.com oznámil, že jmenuje správce majetku. Společnost se nepodařilo prodat a připravuje se na insolvenci. Začátkem tohoto týdne pozastavila svou obchodní činnost.

Online prodejce Made.com se dostal do insolvence

Společnost s vysokou ztrátou

Britský online prodejce prodává nábytek přímo od designérů. V roce 2021 vykázala společnost ztrátu před zdaněním ve výši 37,8 milionu eur. V té době byla společnost optimistická ohledně své budoucnosti. Jako společnost v úpadku však tento týden oznámila pozastavení obchodování a záměr jmenovat správce.

Neúspěšný vstup na burzu

Společnost byla založena v roce 2010 a v průběhu let se jí podařilo získat finanční prostředky ve výši přibližně 137 milionů eur. V roce 2021 vstoupila společnost Made.com na londýnskou burzu a první den obchodování se její akcie propadly o 7 %. Podle společnosti tyto náklady zvýšily její ztrátu před zdaněním v roce 2021.

Kromě toho se společnost v loňském roce potýkala s narušením dodavatelského řetězce, protože mnoho přístavů v Číně bylo zablokováno. Letošní vysoká inflace zase znamenala výrazné snížení objemu objednávek.

Prodej společnosti se nezdařil

V září tohoto roku společnost oznámila, že zvažuje propouštění a prodej. Proběhla jednání s několika zainteresovanými stranami. V říjnu však společnost v tiskové zprávě uvedla, že strany nebyly schopny dodržet harmonogram Made.com a prodej byl ukončen.

“Představenstvo společnosti v současné době očekává, že ve vhodnou dobu bude kótování kmenových akcií společnosti zrušeno, veškerá zůstatková hodnota bude rozdělena mezi akcionáře společnosti a společnost bude zlikvidována,” uvedla společnost.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků
4min. doba čtení

E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků

Českou e-commerce, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný pokles, čeká letos oživení a návrat k udržitelnému růstu. Největší podíl na tržbách pochopitelně vykazuje dražší zboží z kategorií jako elektronika, nářadí či stavební materiály, jak vyplynulo z analýzy společnosti Upgates.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+