3 min. doba čtení

Online objednávky připravují roboti. Walmart kupuje technologii automatizovaného skladu

Společnost Walmart podepsala dohodu o koupi společnosti Alert Innovation, poskytovatele robotické technologie pro elektronické plnění nákupních košíků. Walmart pouze v USA provozuje 4 700 prodejen, ty se díky své velikosti mohou částečně změnit na mikrofullfilment centra. Podmínky dohody nebyly zveřejněny.

Online objednávky připravují roboti. Walmart kupuje technologii automatizovaného skladu

Několikaletá spolupráce vedla ke koupi společnosti

V únoru 2022 společnost Walmart oznámila kontinuální růst online objednávek, celkově se za posledních 12 měsíců jejich počet zvýšil o 170 %. Prioritou se tedy stalo automatizované vyřizování online objednávek. Nyní Walmart kupuje společnost Alert Innovation, se kterou spolupracoval posledních 6 let.

 Společnost Alert Innovation začala spolupracovat se společností Walmart v roce 2016 a koncem roku 2019 spustili projekt Alert Innovation Alphabot ve státě New Hampshire ve městě Salem. Pilotní program byl součástí širšího úsilí společnosti Walmart, jehož cílem bylo přezkoumání možných robotických technologií. Následně chce jeden z největších obchodních řetězců tyto technologie využívat k vyřizování online objednávek.

„Investice do této technologie nám umožní využít plochu našich prodejen ke skladování a plnění,” napsal David Guggina, senior viceprezident pro inovace a automatizaci v příspěvku na blogu společnosti. Walmart v současné době provozuje v USA 4 700 prodejen, které vzhledem ke své velikosti mohou částečně sloužit jako mikro fulfilment centra. Společnost Walmart chce zejména využít strategického rozmístění prodejen, které se nacházejí do 15 km od 90 % obyvatel USA. 

Jak funguje systém Alphabot

Společnost Alert Innovation vyvíjí technologie pro automatizaci vyřizování objednávek v maloobchodních dodavatelských řetězcích a konkrétně systém Alphabot vyvinula Alert Innovation speciálně pro společnost Walmart. Alphabot funguje na ploše 20 000 čtverečních metrů, kde se k manipulaci a vychystávání skladových položek používají vozíky. Systém dokáže pracovat v různých teplotních zónách, a proto je ideální pro zajištění objednávek např. chlazených a mražených potravin.

 

Plně autonomní roboti ukládají, vybírají a vydávají objednávky horizontálním, laterálním a vertikálním pohybem ve třech teplotních zónách bez použití výtahů nebo dopravníků. Po vychystání se zboží přenese na pracoviště, následně ho pracovník Walmartu zkontroluje, zda položky odpovídají objednávce zákazníka, zabalí ho a doručí zákazníkovi.

Technologie, která se umí sama učit 

Kromě toho, že systém sdílí data v reálném čase, dokáže se sám učit. Technologie se tak postupem času stává inteligentnější. Očekává se, že technologie se naučí, jak nahradit zboží, aby se snížil počet oznámení o vyprodání zásob.

V červnu 2022 společnost Walmart oznámila, že v příštích třech letech plánuje vybudovat čtyři fulfillment centra nové generace, přičemž první z nich bylo otevřeno v září 2022 ve městě Joliet ve státě Illinois. Podle tiskové zprávy společnosti budou tato nová fulfillment centra využívat nový patentovaný proces, který je poháněn kombinací lidských pracovníků, robotiky a strojového učení. Po dokončení by tato centra mohla zajistit doručení do druhého nebo třetího dne pro 75 % obyvatel USA. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+