2 min. doba čtení

Online nakupování v Belgii? Polovina lidí nakupuje na tržištích

Devět z deseti Belgičanů ve věku 18 až 70 let si v posledním roce alespoň jednou koupilo něco na internetu. Třetina spotřebitelů uvedla, že má jeden internetový obchod, který vždy používá k nákupu určitého produktu. Dalších 40 % preferuje 3 oblíbené obchody, kam se pravidelně vracejí.

Online nakupování v Belgii? Polovina lidí nakupuje na tržištích

Devět z deseti Belgičanů ve věku 18 až 70 let si v posledním roce alespoň jednou koupilo něco na internetu. Třetina spotřebitelů uvedla, že má jeden internetový obchod, který vždy používá k nákupu určitého produktu. Dalších 40 % preferuje 3 oblíbené obchody, kam se pravidelně vracejí.

Tyto údaje vyplývají z nedávno zveřejněného průzkumu, který si nechalo vypracovat belgické sdružení pro elektronický obchod Comeos. Průzkumu se zúčastnilo 2000 belgických spotřebitelů.

Podle této zprávy 50 % Belgičanů nakupuje na tržištích, jako jsou Bol.com a Amazon. Konkurenční ceny, doručení zdarma a široká nabídka produktů jsou hlavními důvody, proč dávají přednost těmto platformám.

Týdenní podcast UPdate

Každý čtvrtý Belgičan hledá produkty na Googlu

Když zákazníci hledají produkt, který nekupují pravidelně, nejméně 23 % z nich začíná hledání na Googlu nebo Bingu. Dalších 15 procent začíná hledání produktů na tržišti a 11 procent si prohlíží nabídku e-shopů. Nejméně 25 procent Belgičanů však v případě potřeby nejprve navštíví kamenné prodejny.

Vysoká loajalita

Belgičané se vracejí do stejných internetových obchodů. V závislosti na typu produktu se nejméně 33 % Belgičanů vrací k nákupu do stejného internetového obchodu. Dalších 40 procent se vrací do tří stejných internetových obchodů.

Na otázku týkající se posledního nákupu odpovědělo 50 % spotřebitelů, že neuvažovali o jiném internetovém obchodě než o tom, kde si zboží objednali. A 79 procent uvedlo, že předchozí objednávku učinili ve stejném internetovém obchodě. Pokud jsou belgičtí spotřebitelé spokojeni s konkrétním internetovým obchodem, již se nedívají na konkurenci.

1 ze 3 spotřebitelů si nechce vytvořit účet

Belgičtí spotřebitelé si neradi vytvářejí účet v internetovém obchodě. Možná proto se často vracejí do stejných obchodů. Nejméně 34 % respondentů uvedlo, že by zrušilo svůj nákup, pokud by po nich bylo požadováno vytvoření účtu. A 71 procent očekává, že za vytvoření přihlášení bude odměněno formou slev nebo věrnostních bodů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+