2min. doba čtení

Online nakupování v Belgii? Polovina lidí nakupuje na tržištích

Devět z deseti Belgičanů ve věku 18 až 70 let si v posledním roce alespoň jednou koupilo něco na internetu. Třetina spotřebitelů uvedla, že má jeden internetový obchod, který vždy používá k nákupu určitého produktu. Dalších 40 % preferuje 3 oblíbené obchody, kam se pravidelně vracejí.

Online nakupování v Belgii? Polovina lidí nakupuje na tržištích

Devět z deseti Belgičanů ve věku 18 až 70 let si v posledním roce alespoň jednou koupilo něco na internetu. Třetina spotřebitelů uvedla, že má jeden internetový obchod, který vždy používá k nákupu určitého produktu. Dalších 40 % preferuje 3 oblíbené obchody, kam se pravidelně vracejí.

Tyto údaje vyplývají z nedávno zveřejněného průzkumu, který si nechalo vypracovat belgické sdružení pro elektronický obchod Comeos. Průzkumu se zúčastnilo 2000 belgických spotřebitelů.

Podle této zprávy 50 % Belgičanů nakupuje na tržištích, jako jsou Bol.com a Amazon. Konkurenční ceny, doručení zdarma a široká nabídka produktů jsou hlavními důvody, proč dávají přednost těmto platformám.

Týdenní podcast UPdate

Každý čtvrtý Belgičan hledá produkty na Googlu

Když zákazníci hledají produkt, který nekupují pravidelně, nejméně 23 % z nich začíná hledání na Googlu nebo Bingu. Dalších 15 procent začíná hledání produktů na tržišti a 11 procent si prohlíží nabídku e-shopů. Nejméně 25 procent Belgičanů však v případě potřeby nejprve navštíví kamenné prodejny.

Vysoká loajalita

Belgičané se vracejí do stejných internetových obchodů. V závislosti na typu produktu se nejméně 33 % Belgičanů vrací k nákupu do stejného internetového obchodu. Dalších 40 procent se vrací do tří stejných internetových obchodů.

Na otázku týkající se posledního nákupu odpovědělo 50 % spotřebitelů, že neuvažovali o jiném internetovém obchodě než o tom, kde si zboží objednali. A 79 procent uvedlo, že předchozí objednávku učinili ve stejném internetovém obchodě. Pokud jsou belgičtí spotřebitelé spokojeni s konkrétním internetovým obchodem, již se nedívají na konkurenci.

1 ze 3 spotřebitelů si nechce vytvořit účet

Belgičtí spotřebitelé si neradi vytvářejí účet v internetovém obchodě. Možná proto se často vracejí do stejných obchodů. Nejméně 34 % respondentů uvedlo, že by zrušilo svůj nákup, pokud by po nich bylo požadováno vytvoření účtu. A 71 procent očekává, že za vytvoření přihlášení bude odměněno formou slev nebo věrnostních bodů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+