7min. doba čtení

Online marketplace – více než jen e-commerce trend

Kaufland spustí v roce 2023 online marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk, čímž umožní e-shopům a prodejcům v Česku a na Slovensku spolupráci, která se ještě více vyplatí. Online marketplace se v uplynulých letech dočkaly značného vzestupu a staly se z nich kanály, které dominují v oblasti e-commerce. Stále více prodejců proto rozšiřuje svou distribuční strategii a jsou i se svým e-shopem aktivní také na jiných distribučních kanálech, jako jsou například online marketplace.

Online marketplace – více než jen e-commerce trend

Od roku 2015 se počet provozovatelů marketplace v evropských německy mluvících zemích ztrojnásobil. Roční míry nárůstu obratu ve výši 18 procent by měly do roku 2024 navýšit podíl marketplace na celkovém obratu v e-commerce na 52 procent. Již více než 50 procent z celkového počtu online prodeje v Německu se uskutečňuje díky online marketplace – a tato tendence stále roste.

Vzhledem k rostoucímu významu marketplace a obecně i multikanálového obchodování by si měli prodejci a výrobci položit otázku, jestli jsou schopni využít svůj plný potenciál pro zvýšení obratu pouze za použití jednoho distribučního kanálu.  

Široký sortiment na online marketplace láká zákazníky

Online marketplace se po celé Evropě staly silnou součástí e-commerce. V roce 2020 připadlo ze 199 miliard eur z obratu přeshraničního online obchodu v Evropě 115 miliard právě na marketplace. Tento růst je podporován mimo jiné právě přibývajícím počtem online zákazníků a online marketplace, stejně tak i nárůstem přeshraničních nákupů.

Podle aktuální studie je jenom v samotných evropských německy mluvících zemích dobře etablovaných alespoň 13 top marketplace, které jsou aktivní na mezinárodní úrovni – mimo jiné i Kaufland.de. Na začátku roku 2023 se navíc přidají nové marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk

Pro zákazníky se online marketplace už staly pohodlnými vyhledávači zboží.  Zákazníci často začínají vyhledávat produkty právě na těchto platformách namísto na starých známých vyhledávačích. Je to dáno mimo jiné širokým sortimentem, který je na online marketplace nabízen. Německý online marketplace Kaufland.de nabízí například přes 40 milionů položek ve více než 5 000 kategoriích. 

Marketplace také hrají důležitou roli v oblasti obchodního modelu D2C. Prodejci a výrobci profitují z atraktivity širokého sortimentu, mohou své produkty optimálně prezentovat a prodávat je přímo na online marketplace. 

K prodeji s Kauflandem v Německu, Česku i na Slovensku stačí jen jediný systém

V následujícím roce rozšíří Kaufland svůj online byznys na český i slovenský trh a umožní prodejcům nabízet své produkty v různých kategoriích, jako jsou například elektronika, bydlení a domácnost nebo zahrada a potřeby pro kutily.

Prodejci pak mohou nabízet své produkty na marketplace Kaufland.cz, Kaufland.sk a Kaufland.de, k čemuž jim stačí pouze jediná registrace na Kaufland Global Marketplace.

Díky tomu se mohou prodejci dobře etablovat na marketplace v těchto zemích. Osloví nové skupiny zákazníků a zvýší svůj dosah i obrat – registrace na Kaufland.cz a Kaufland.sk je možná již nyní. 

Kdo se včas přihlásí, může využít early bird nabídky od Kaufland Global Marketplace a po spuštění nových marketplace v roce 2023 bude prodávat po dobu prvních šesti měsíců bez  základního poplatku a bez poplatku provize z prodeje.

Navíc Kaufland Global Marketplace poskytuje kredit ve výši 30 000 Kč na reklamy na sponzorované produkty, díky kterým mohou prodejci propagovat své nabídky na nových marketplace. Tyto reklamy se budou zobrazovat na stránkách s výsledky vyhledávání, stránkách s podrobnostmi o produktu nebo na stránkách kategorií, čímž se prodejci dodatečně zviditelní.

Tipy k prodeji na online marketplace

Podobně jako u vlastního e-shopu je na marketplace důležitý detailní popis produktu, aby mohl být optimálně prezentován. Cena položky i údaje o produktu by měly být aktuální a dobře připravené, neboť jasná fakta a líbivé a kvalitní fotografie produktů osloví zákazníky a podpoří prodej. 

Dále je možné využít umístění v Buyboxu, který se na marketplace nachází na stránkách s podrobnostmi o produktu. Zde se zobrazují nabídky s nejvyšší přidanou hodnotou pro zákazníky, čímž se zvyšují šance na prodej. O tom, jaké položky se v Buyboxu objeví, rozhodují faktory jako dodací lhůta, cena a náklady na dopravu; tedy faktory, které si prodejci mohou určit sami.

Kaufland Global Marketplace už disponuje značným katalogem produktů: Pro položky, které jsou na online marketplace již zalistovány, není potřeba nahrávat žádné vlastní údaje o produktu. To ještě více usnadňuje start na online marketplace. Položky, které na marketplace ještě nejsou, je možné jednoduše nově založit a poté nabízet.

S Kaufland Global Marketplace mají online prodejci partnera, který je podpoří při prodeji na marketplace: Zahrnuty jsou různé služby jako marketing, převzetí platebních procesů nebo podpora první úrovně pro prodejce. Služby jako překlad údajů o produktech, poradenství ohledně právních záležitostí týkající se daných zemí nebo osobní pomoc při optimalizaci prodeje, je možné si dodatečně dokoupit za zvýhodněné podmínky.  

Nová Multi Marketplace Technology umožňuje centrální správu všech procesů – od nabídek přes objednávky až k prezentaci údajů o produktech – ať už manuálně nebo automaticky.

Díky četným API rozhraním pro prodejce je možné zautomatizovat všechny procesy, čímž se firmám sníží jejich manuální úsilí, stejně tak  ušetří čas i personál, což jsou zdroje, které je možné investovat do rozšíření vlastního byznysu. 

Rozšiřte si na Kaufland.de již nyní své zdroje příjmu pro vánoční sezónu 

Kdo si chce ještě v tomto roce zajistit dodatečné příjmy pro vánoční sezónu 2022, ten se může již nyní zaregistrovat na německém online marketplace Kaufland.de a začít prodávat rovnou. Díky uvítací akci budou navíc prodejci v prvních třech měsících na Kaufland.de prodávat bez nutnosti platit základní poplatek*:

Během registrace zadejte kód: Bridge10CZ

*Kód je platný pro registrace nových zákazníků do 31. 10. 2022.

Tím se prodejci zavčasu naučí pracovat se systémem marketplace, který Kaufland poskytuje, a seznámí se také se všemi funkcemi a službami. Na Kaufland.cz a Kaufland.sk už nebude potřeba žádná další registrace, tyto marketplace si prodejci budou moci přímo bezplatně přidat ve svém účtu. 

Zdroje:

1 Studie: DIE MARKTPLATZWELT 2022, ecom consulting, gominga

2 EUROPE E-COMMERCE REPORT 2022

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek