3 min. doba čtení

Offline není mrtvý, ať žije offline  

Po letech, kdy jsme byli připoutáni k počítačům, máme jedinečnou příležitost vrátit se zpět do světa. To, že lidé rádi a ve velkém množství nakupují online, je fakt. Mnohé statistiky i naše vlastní zkušenosti však také ukazují, že čím více je příjemce vystaven většímu počtu online reklam, tím méně je vnímá a je schopen si je zapamatovat. Tato skutečnost nutí majitele e-shopů přemýšlet o tom, jak zvítězit v boji s konkurencí.

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Offline není mrtvý, ať žije offline  

 Back to the roots (Zpátky ke kořenům)

Možná si ještě vzpomínáte na dobu, kdy e-commerce v Česku a na Slovensku nebyla tak rozvinutá. Marketing se točil především v offline prostředí. Tím nechci říct, že bychom se měli vrátit do dob letáků a billboardů. Spíše bychom měli myslet na to, že offline je plnohodnotným partnerem online, na což se díky novým technologiím často zapomíná.

Jednou z výhod offline marketingu je, že k jeho realizaci nepotřebujete odborné znalosti jako v případě online marketingu a často nevyžaduje ani velký rozpočet. Stačí mít nápad, který zaujme a který se bude vašim zákazníkům líbit. Pokud vaše strategie nezahrnuje žádné offline aktivity, měli byste to změnit.  

Offline marketing je rozmanitý. Naši klienti, které se snažíme přesvědčit, že online jde ruku v ruce s offline, často myslí nejprve na billboardy nebo letáky v MHD. Neříkáme, že to není způsob, jak zaujmout určitou cílovou skupinu. Ale doporučujeme hledat v offline netradičnější způsoby, jak se zviditelnit a dát o sobě vědět.

Vystupte z řady 

Nebojte se být jiní než konkurence. Můžete mít podobný sortiment, ale vaše přidaná hodnota může být silnější. Učebnice marketingu učí, že důležitým a velmi silným aspektem každé marketingové komunikace jsou emoce. A co může být lepšího než hrát na emoce cílové skupiny prostřednictvím více smyslů?

Offline se spíše zaměřuje na zvyšování povědomí a na budování značky. Buďte zapamatovatelní, zaměřte se na emoce a zážitky. Umožněte lidem poznat vás, dotknout se vašich produktů, ochutnat, přivonět si, něco vyzkoušet, stát se součástí vašich aktivit.  

Představte si, že máte e-shop s pokojovými rostlinami. Konkurence je velká, ale vy máte vášeň, poskytujete svým zákazníkům odborné rady a veškeré zkušenosti. Hledáte tedy způsob, jak se zviditelnit, ujistit potenciální zákazníky, že jste machr ve svém oboru, který jim neprodává jen pokojové květiny, ale veškeré know-how pro jejich pěstování či rozmnožování.  

Existuje několik způsobů, jak toho můžete dosáhnout, například:

  • propojujte komunity s podobně zaměřenými organizacemi,
  • vytvořte swap rostlin,
  • organizujte přednášky pro nadšence, které zajímá permakultura,
  • věnujte řízky květin do chladných obchodních prostor, knihoven či kaváren,
  • založte kroužek mladých pěstitelů.

Na základě všech vašich aktivit si vás mohou všimnout i média. Dejte jim prostor, věnujte jim čas. Pokud to nepůjde samo, nevadí. Média můžete k aktivitě pobídnout také tím, že je pozvete na své připravované akce nebo jim pošlete tiskovou zprávu. Vybudujte si s nimi vztah a ukažte jim, že jste odborník.  

Týdenní podcast UPdate
Sdílet článek
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentuře LEMUR se starám o udržování dobrých vztahů klientů s veřejností a médii. Píši, vymýšlím a plánuji. Aniž bych to předvídala, jsem se strategicky dostala k marketingovým a komunikačním strategiím ak PR.

Lemur
Tento článek ti přináší

Lemur

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více
2 min. doba čtení

Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více

V důsledku rostoucího finančního tlaku spotřebitelé hledají cenově dostupné alternativy, aniž by museli dělat kompromisy v kvalitě. To vede k boomu „dupe“ produktů a privátních značek. V roce 2023 dosáhly výdaje na produkty vlastních značek rekordních 236,6 miliardy dolarů. V nejistých ekonomických časech proto maloobchodníci stále více investují do privátních značek, aby oslovili zákazníky, kteří […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?
3 min. doba čtení

Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?

Jak mohou značky zaujmout v přeplněném reklamním prostoru a dosáhnout výsledků? Odpověď hledají marketéři po celém světě. Nejnovější analýza Effie Awards Europe 2024 ve spolupráci se společností Kantar odhaluje, co stojí za úspěšnými kampaněmi. Kreativita totiž není jen o poutavých vizuálech – je to strategický nástroj, který dokáže značku odlišit, vyvolat emoci a dlouhodobě posílit […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+