3 min. doba čtení

Offline není mrtvý, ať žije offline  

Po letech, kdy jsme byli připoutáni k počítačům, máme jedinečnou příležitost vrátit se zpět do světa. To, že lidé rádi a ve velkém množství nakupují online, je fakt. Mnohé statistiky i naše vlastní zkušenosti však také ukazují, že čím více je příjemce vystaven většímu počtu online reklam, tím méně je vnímá a je schopen si je zapamatovat. Tato skutečnost nutí majitele e-shopů přemýšlet o tom, jak zvítězit v boji s konkurencí.

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Offline není mrtvý, ať žije offline  

 Back to the roots (Zpátky ke kořenům)

Možná si ještě vzpomínáte na dobu, kdy e-commerce v Česku a na Slovensku nebyla tak rozvinutá. Marketing se točil především v offline prostředí. Tím nechci říct, že bychom se měli vrátit do dob letáků a billboardů. Spíše bychom měli myslet na to, že offline je plnohodnotným partnerem online, na což se díky novým technologiím často zapomíná.

Jednou z výhod offline marketingu je, že k jeho realizaci nepotřebujete odborné znalosti jako v případě online marketingu a často nevyžaduje ani velký rozpočet. Stačí mít nápad, který zaujme a který se bude vašim zákazníkům líbit. Pokud vaše strategie nezahrnuje žádné offline aktivity, měli byste to změnit.  

Offline marketing je rozmanitý. Naši klienti, které se snažíme přesvědčit, že online jde ruku v ruce s offline, často myslí nejprve na billboardy nebo letáky v MHD. Neříkáme, že to není způsob, jak zaujmout určitou cílovou skupinu. Ale doporučujeme hledat v offline netradičnější způsoby, jak se zviditelnit a dát o sobě vědět.

Vystupte z řady 

Nebojte se být jiní než konkurence. Můžete mít podobný sortiment, ale vaše přidaná hodnota může být silnější. Učebnice marketingu učí, že důležitým a velmi silným aspektem každé marketingové komunikace jsou emoce. A co může být lepšího než hrát na emoce cílové skupiny prostřednictvím více smyslů?

Offline se spíše zaměřuje na zvyšování povědomí a na budování značky. Buďte zapamatovatelní, zaměřte se na emoce a zážitky. Umožněte lidem poznat vás, dotknout se vašich produktů, ochutnat, přivonět si, něco vyzkoušet, stát se součástí vašich aktivit.  

Představte si, že máte e-shop s pokojovými rostlinami. Konkurence je velká, ale vy máte vášeň, poskytujete svým zákazníkům odborné rady a veškeré zkušenosti. Hledáte tedy způsob, jak se zviditelnit, ujistit potenciální zákazníky, že jste machr ve svém oboru, který jim neprodává jen pokojové květiny, ale veškeré know-how pro jejich pěstování či rozmnožování.  

Existuje několik způsobů, jak toho můžete dosáhnout, například:

  • propojujte komunity s podobně zaměřenými organizacemi,
  • vytvořte swap rostlin,
  • organizujte přednášky pro nadšence, které zajímá permakultura,
  • věnujte řízky květin do chladných obchodních prostor, knihoven či kaváren,
  • založte kroužek mladých pěstitelů.

Na základě všech vašich aktivit si vás mohou všimnout i média. Dejte jim prostor, věnujte jim čas. Pokud to nepůjde samo, nevadí. Média můžete k aktivitě pobídnout také tím, že je pozvete na své připravované akce nebo jim pošlete tiskovou zprávu. Vybudujte si s nimi vztah a ukažte jim, že jste odborník.  

Týdenní podcast UPdate
Sdílet článek
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentuře LEMUR se starám o udržování dobrých vztahů klientů s veřejností a médii. Píši, vymýšlím a plánuji. Aniž bych to předvídala, jsem se strategicky dostala k marketingovým a komunikačním strategiím ak PR.

Lemur
Tento článek ti přináší

Lemur

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?
5 min. doba čtení

88 % spotřebitelů chce kombinovat online a offline nakupování. Jak se přizpůsobit omnichannel standardu?

Nejnovější výroční zpráva společnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) přináší nové poznatky o tom, kam se ubírají očekávání současných nakupujících. Průzkum se uskutečnil na vzorku více než 8 000 zákazníků ze zemí jako USA, Velká Británie, Francie, Německo, Kanada, Austrálie a Indie. Proč je omnichannel buzzwordem současnosti? A které strategie si musí značky osvojit, aby […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Co je Guerilla Marketing?
4 min. doba čtení

Co je Guerilla Marketing?

Guerilla marketing je inovativní reklamní strategie, která využívá překvapení a nekonvenční metody k propagaci produktů nebo služeb. Tento přístup je obzvláště účinný při upoutání pozornosti spotřebitelů na přeplněném trhu, přičemž často spoléhá spíše na kreativitu a nízkonákladovou taktiku než na tradiční mediální kanály. Guerilla marketing je způsob, jak se firma může dostat ke slovu, aniž […]

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+