
Pro čtenáře E-commerce Bridge přinášíme exkluzivní slevu 20 % na vstupenky s kódem BRG20 na shopcamp.cz/registrace.
E-commerce opět roste
E-commerce v posledních dvou letech klesala, podle dat Heureky to bylo mezi lety 2021 a 2022 o 11,7 %. V roce 2023 prodaly e-shopy zboží za 185 mld., což je o 6,1 % méně než v roce 2022. Nyní je česká e-commerce opět na dobré cestě. V posledním kvartálu roku 2023, který je tradičně pro e-shopy nejsilnější, rostl obrat o 2 %, v prvním letošní kvartálu o 4 % a ve druhém o 3 %..
Aktuální výzvy a dopad na české e-shopy
Tuzemskou online scénu výrazně ovlivňuje vstup zahraničních marketplaců, investice Temu do reklamy zvyšuje e-shopům marketingové náklady až o desítky procent. Pokud chtějí české e-shopy ustát boj se zahraničními giganty, musí vynaložit extra úsilí. Výkonný ředitel společnosti Shopsys Matěj Kapošváry dodává: „Pravděpodobně již definitivně končí éra e-shopů, které měly svou konkurenční výhodu postavenou čistě na nízké ceně. Je potřeba nabídnout kvalitní službu a držet tempo se standardy, které nastavují lídři trhu.“
Další citelnou změnou je zvýšená citlivost na cenu způsobená makroekonomickými okolnostmi. Podle dat APEKu se 66 % zákazníků snaží nakupovat zejména zboží ve slevách a dávají přednost levnějším výrobkům, což opět nahrává zahraničním marketplacům. Českou e-commerce čeká další náročný rok, ale pravděpodobně z něj vyjde dobře. Podle šéfa asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky se česká e-commerce vrátí k růstu v řádu jednotek procent.

Zdroj: ShopCamp
Jak se mohou e-shopy připravit
České e-shopy očekávají slibnou sezónu. Připravit se mohou i na oborových akcích, jednou z nich je i komunitní e-commerce konference ShopCamp. Jedenáctý ročník proběhne letos 12. září opět v Praze a přivítá například Jitku Dvořákovou, bývalou ředitelku CZC, která se podělí o své zkušenosti s řízením miliardového e-shopu.
ShopCamp představí i Jana Jirsu, e-commerce ředitele B2B e-commerce pro 20 zemí v Legu, který poradí, jak na dodavatele a vztahy v B2B. Výkonný ředitel Ovečkárny Ondřej Machala bude sdílet zkušenosti s logistickou transformací společnosti a odborník na CX Lukáš Pítra ukáže konkrétní příklady, jak zlepšovat zákaznickou zkušenost pro lepší byznysové výsledky. O své zkušenosti se podělí taky zástupci firem Bikero, Grizly nebo Jan Kvasnička. Účastníci se mohou těšit i na praktické workshopy na téma GA4 nebo marketplace od šéfa globálního obchodu v Expando Davida Cikánka.
Účast na ShopCampu je podmínena vstupenkou. Pro čtenáře E-commerce Bridge přinášíme exkluzivní slevu 20 % na vstupenky s kódem BRG20 na shopcamp.cz/registrace.
Celodenní program ve dvou sálech a třech workshopových místnostech doplní partnerské stánky, venkovní chill zóna s občerstvením, posezením a hudbou. ShopCamp klasicky zakončí afterparty. Přidejte se na první e-commerce akci zahajující sezónu.
Tisková zpráva