3 min. doba čtení

Oddělíte si účet Facebooku od Instagramu? Meta brzy změní přístup k datům

V březnu letošního roku vstoupí v platnost nařízení DMA – evropský zákon o digitálních trzích –, podle kterého uživatelé musí mít kontrolu nad svými údaji. Facebook proto uživatelům v zemích EU, EHP a ve Švýcarsku zpřístupní možnost používat Facebook, Instagram a další aplikace samostatně bez propojení účtů.

Oddělíte si účet Facebooku od Instagramu? Meta brzy změní přístup k datům
Zdroj: Depositphotos

V blízké budoucnosti dostanou uživatelé informace o možnosti zvolit si, zda chtějí sdílet informace mezi Facebookem a Instagramem. Uživatelé, kteří se již rozhodli, že chtějí své účty na těchto platformách propojit, si budou moci vybrat, jak chtějí, aby se s jejich informacemi nakládalo.

Jednou z možností je pokračovat v propojování účtů. Uživatelé, kteří zvolí tuto možnost, budou moci používat informace v rámci obou účtů. Mohou tedy mít i nadále propojené účty a informace z jednoho účtu budou dostupné v druhém.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Účty lze spravovat také samostatně. Ti, kteří si zvolí tuto možnost, budou moci spravovat své účty na Instagramu a Facebooku odděleně. To znamená, že informace z jednoho účtu nebudou použity na druhém. Uživatelé tak budou mít větší kontrolu nad tím, jak jsou jejich osobní údaje mezi službami sdíleny.

Změny hlásí Messenger, Marketplace i Gaming

Facebook zavádí další změny, které uvolní dosavadní těsné pouto mezi profilem na Facebooku a dalšími aplikacemi. V rámci aplikace Facebook Messenger se uživatelé budou moci rozhodnout, zda chtějí mít svá data nadále propojená se svým účtem na Facebooku, nebo si místo toho vytvoří samostatný účet Messenger. Ti, kteří se rozhodnou pro nový účet, budou mít přístup k základním funkcím, jako jsou soukromé zprávy, chat, hlasové a videohovory.

Uživatelé služby Facebook Marketplace si mohou zvolit, zda chtějí, aby byly jejich informace z Facebooku součástí této služby. Pro ty, kteří souhlasí, se na stávající funkčnosti nic nemění. Ti, kteří s podmínkami nesouhlasí, budou mít stále přístup k nabídkám a nákupům, ale místo zpráv v Messengeru se komunikace mezi kupujícími a prodávajícími přesune do e-mailu.

Týdenní podcast UPdate

V případě Facebook Gaming mají hráči opět možnost zvolit si, zda chtějí, aby byly informace o jejich Facebooku součástí jejich herního zážitku. Pokud ano, mohou využívat funkce, jako jsou hry pro více hráčů, nákupy ve hře a personalizované návrhy her. Pokud se rozhodnou informace nesdílet, zůstane jim možnost hrát některé hry pro jednoho hráče.

Cílem těchto změn je poskytnout uživatelům větší kontrolu nad tím, jak jsou jejich osobní údaje v rámci těchto konkrétních služeb Facebooku využívány.

“Kromě těchto nových možností budou moci všichni, kdo používají Facebook a Instagram, i nadále využívat širokou škálu stávajících nástrojů, které jsme vytvořili, abychom lidem umožnili volbu informací, které sdílejí, a způsobu, jakým zpracováváme jejich data,” uzavírá Meta své prohlášení.

Změny v reklamách jsme již pocítili

Citlivější nakládání s daty ovlivnilo také reklamní kampaně. Již od listopadu 2023 mohou mít uživatelé Facebooku nebo Instagramu feed bez reklam – pokud zaplatí. Pokud se rozhodnou předplatit, nebudou jejich osobní údaje použity k zobrazování reklam. Tato možnost byla zavedena v listopadu 2023.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+