2 min. doba čtení

Obliba Facebook Marketplace pro prodej z druhé ruky roste

Prodej použitého zboží je stále populárnější jak z důvodu snížení uhlíkové stopy, tak z ekonomických důvodů. Výzkum společnosti GWI ve Velké Británii ukazuje, že by se Facebook Marketplace mohlo stát oblíbeným místem pro nákupy z druhé ruky.

Obliba Facebook Marketplace pro prodej z druhé ruky roste
Zdroj: Depositphotos

Zatímco Britové pro prodej z druhé ruky jednoznačně preferují eBay (54 %), Facebook Marketplace mu pomalu šlape na paty. Využívá ho již 27 % britských kupujících a vede tak v porovnání se zkušenými platformami, jako jsou Vinted (21 %) a Depop (5 %).

Růst prodeje a motivace

Ekologické i ekonomické důvody podporují vyšší prodej použitého zboží. Hlavní motivací je však úspora peněz. Více než polovina (55 %) nakupujících přiznala, že nakupuje zboží z druhé ruky kvůli nižší ceně. Udržitelnost uvedlo jako důvod nákupu pouze 8 % respondentů.

23 % britských spotřebitelů uvedlo, že alespoň jednou měsíčně nakupuje zboží z druhé ruky. Kromě toho 15 % respondentů uvedlo, že si v posledním týdnu koupili výrobek z druhé ruky, což je o 7 % více než v roce 2021.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Nejoblíbenějšími kategoriemi pro nákupy z druhé ruky v Británii jsou s velkým odstupem oblečení (45 %), dále hračky (19 %), boty/teniska (12 %), chytré telefony (11 %) a doplňky (11 %).

Hrozba daně z prodeje

Britské vládní oddělení HMRC, které není ministerstvem a je zodpovědné za výběr daní, zavádí opatření proti “vedlejšímu podnikání”. V praxi to znamená, že pokud se zisk maloobchodníka z prodeje použitých výrobků zvýší nad 1 700 liber ročně, bude zdaněn.

Matt Smith, Trends Manager ve společnosti GWI, poznamenal, že popularita služby Facebook Marketplace roste částečně proto, že může prodejce ušetřit od zdanění: “Jelikož se jedná o jednu z mála hlavních platforem, u které se nepředpokládá, že by finanční údaje prodávajících předávala HMRC, naše zjištění naznačují, že Facebook Marketplace v příštím roce pravděpodobně zaznamená prudký nárůst uživatelů.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?
5 min. doba čtení

Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?

Zákazníci jsou náročnější než kdykoli předtím. Očekávají rychlost, pohodlí a zároveň osobní přístup. Pokud chcete oslovit zákazníky, nestačí jen prodávat – vyplatí se budovat vztahy a přinášet hodnotu, jinak riskujete ztrátu loajality. Průzkum zákaznické zkušenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaluje, které faktory dnes rozhodují o úspěchu značek a jak se jim přizpůsobit. Jaké poučení […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+