2 min. doba čtení

Obliba Facebook Marketplace pro prodej z druhé ruky roste

Prodej použitého zboží je stále populárnější jak z důvodu snížení uhlíkové stopy, tak z ekonomických důvodů. Výzkum společnosti GWI ve Velké Británii ukazuje, že by se Facebook Marketplace mohlo stát oblíbeným místem pro nákupy z druhé ruky.

Obliba Facebook Marketplace pro prodej z druhé ruky roste
Zdroj: Depositphotos

Zatímco Britové pro prodej z druhé ruky jednoznačně preferují eBay (54 %), Facebook Marketplace mu pomalu šlape na paty. Využívá ho již 27 % britských kupujících a vede tak v porovnání se zkušenými platformami, jako jsou Vinted (21 %) a Depop (5 %).

Růst prodeje a motivace

Ekologické i ekonomické důvody podporují vyšší prodej použitého zboží. Hlavní motivací je však úspora peněz. Více než polovina (55 %) nakupujících přiznala, že nakupuje zboží z druhé ruky kvůli nižší ceně. Udržitelnost uvedlo jako důvod nákupu pouze 8 % respondentů.

23 % britských spotřebitelů uvedlo, že alespoň jednou měsíčně nakupuje zboží z druhé ruky. Kromě toho 15 % respondentů uvedlo, že si v posledním týdnu koupili výrobek z druhé ruky, což je o 7 % více než v roce 2021.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Nejoblíbenějšími kategoriemi pro nákupy z druhé ruky v Británii jsou s velkým odstupem oblečení (45 %), dále hračky (19 %), boty/teniska (12 %), chytré telefony (11 %) a doplňky (11 %).

Hrozba daně z prodeje

Britské vládní oddělení HMRC, které není ministerstvem a je zodpovědné za výběr daní, zavádí opatření proti „vedlejšímu podnikání“. V praxi to znamená, že pokud se zisk maloobchodníka z prodeje použitých výrobků zvýší nad 1 700 liber ročně, bude zdaněn.

Matt Smith, Trends Manager ve společnosti GWI, poznamenal, že popularita služby Facebook Marketplace roste částečně proto, že může prodejce ušetřit od zdanění: „Jelikož se jedná o jednu z mála hlavních platforem, u které se nepředpokládá, že by finanční údaje prodávajících předávala HMRC, naše zjištění naznačují, že Facebook Marketplace v příštím roce pravděpodobně zaznamená prudký nárůst uživatelů.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+