Tento nesoulad mezi tím, jak odvětví PR měří svůj úspěch, a tím, co očekává obchodní oddělení, je stále zřetelnější. V důsledku této nejistoty dochází ke snižování rozpočtů – až 31 % respondentů uvedlo, že v roce 2023 zaznamenali škrty.
Pouze 41 % respondentů ve Velké Británii a 34 % respondentů v USA zohledňuje při měření dopadu své práce nové obchodní a prodejní procesy. Ještě méně pracovníků se na tyto aspekty zaměřuje při rozhodování o investicích – pouze 14 % britských a 13 % amerických respondentů.
Průzkum také ukázal, že pracovníci PR se zaměřují především na obsah, který vytvářejí a na publikum, které oslovují. Celých 96 % z nich uvedlo cílovou skupinu jako klíčový faktor pro měření úspěchu, zatímco 66 % zdůraznilo význam pokrytí, kterého jejich sdělení a kampaně dosáhly.
Tyto údaje pocházejí z tiskové zprávy společnosti CoverageImpact, která nabízí jako řešení svůj bezplatný nástroj pro zjednodušení PR reportingu a měření dopadu.