V tomto rozhovoru se věnujeme mediálnímu trhu. Na úvod nám Marcel vysvětlí, jak ETARGET začínal a jak se posunul z platformy s PPCčkami, až do současné podoby, kdy využívá programmatic. Dále si probereme, jestli jsou CPM kampaně porovnatelné s PPC kampaněmi a v čem. Zároveň se dozvíte, zda-li si v tomto směru vybírá klient a jestli by se podle Marcela mělo platit při bannerech za kliknutí, či zobrazení. Nahlédneme i na finanční stránku věci a Marcel nám prozradí, co se změnilo od roku 2011, kdy měl ETARGET obrat 3,8 milionu a proč je v současnosti číslo mnohem menší. Vrátíme se do minulosti, kdy neexistoval Google, projdeme si, co všechno se s jeho nástupem změnilo a jak reagovala velká vydavatelství.
Marcel nám objasní, jak se změnily standardy, jak to ovlivnilo jejich exkluzivitu a pozastavíme se i při konsolidaci trhu a světové krize. Následně si odpovíme na otázku, jestli růst spíše do šířky, nebo expandovat na nové trhy a co všechno to s sebou přináší. Také se dozvíte, co představuje pro ETARGET největší náklady, kdy se mu nejvíce dařilo a co plánuje do budoucnosti. Na závěr si povíme o tom, jak vidí Marcel internetovou reklamu a příjmy z ní, v kontextu Googlu a Facebooku.
V našem videu se dozvíte:
- Jak ETARGET začínal a co nabízí dnes.
- Jakým způsobem ETARGET využívá programmatic.
- Jak to funguje s PPC a CPM kampaněmi a zda-li si formát vybírá sám klient.
- Co si myslí Marcel o bannerech – jestli by se mělo platit za kliknutí, nebo zobrazení.
- Na čem ETARGET v minulosti vydělával nejvíce a zda-li jsou PPCčka stále důležité.
- Jakou přidanou hodnotu mají CPMka, v čem jsou složitější a s čím klientům ETARGET v tomto směru pomáhá.
- Co se změnilo od roku 2011, kdy měl ETARGET obrat 3,8 milionu a proč je v současnosti číslo mnohem menší.
- Jaké to bylo dřív, když neexistoval Google a co všechno se s jeho nástupem změnilo.
- Co nabízel ETARGET médiu za svou exkluzivitu a jak to celé fungovalo.
- Jak ovlivnila ETARGET konsolidace trhu a jak ho zasáhla krize.
- Kdy se ETARGETU nejvíce dařilo a jakou strategii z toho důvodu zvolili.
- Jak se ETARGETU podařilo předběhnout dobu.
- Jaký je největší náklad pro ETARGET a bylo tomu v minulosti jinak?
- Co plánuje ETARGET do budoucna?
- Jak vidí Marcel internetovou reklamu a příjmy, v kontextu převahy Googlu a Facebooku.
- Zda-li vydělává Googlu více na search, nebo na publisherech.