3 min. doba čtení

O tom, jak platforma ETARGET bojuje proti Googlu a jak se měnil mediální trh – Marcel Vašš, ETARGET

Marcel Vašš je ředitelem ETARGETU - uznávané reklamní platformy, která v současnosti působí už v sedmi zemích. V rozhovoru se dozvíte, jak se z PPCčkové reklamy dostali až k programmaticu a jakými změnami procházel mediální trh.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|

V tomto rozhovoru se věnujeme mediálnímu trhu. Na úvod nám Marcel vysvětlí, jak ETARGET začínal a jak se posunul z platformy s PPCčkami, až do současné podoby, kdy využívá programmatic. Dále si probereme, jestli jsou CPM kampaně porovnatelné s PPC kampaněmi a v čem. Zároveň se dozvíte, zda-li si v tomto směru vybírá klient a jestli by se podle Marcela mělo platit při bannerech za kliknutí, či zobrazení. Nahlédneme i na finanční stránku věci a Marcel nám prozradí, co se změnilo od roku 2011, kdy měl ETARGET obrat 3,8 milionu a proč je v současnosti číslo mnohem menší. Vrátíme se do minulosti, kdy neexistoval Google, projdeme si, co všechno se s jeho nástupem změnilo a jak reagovala velká vydavatelství.

Marcel nám objasní, jak se změnily standardy, jak to ovlivnilo jejich exkluzivitu a pozastavíme se i při konsolidaci trhu a světové krize. Následně si odpovíme na otázku, jestli růst spíše do šířky, nebo expandovat na nové trhy a co všechno to s sebou přináší. Také se dozvíte, co představuje pro ETARGET největší náklady, kdy se mu nejvíce dařilo a co plánuje do budoucnosti. Na závěr si povíme o tom, jak vidí Marcel internetovou reklamu a příjmy z ní, v kontextu Googlu a Facebooku.

V našem videu se dozvíte:

  • Jak ETARGET začínal a co nabízí dnes.
  • Jakým způsobem ETARGET využívá programmatic.
  • Jak to funguje s PPC a CPM kampaněmi a zda-li si formát vybírá sám klient.
  • Co si myslí Marcel o bannerech – jestli by se mělo platit za kliknutí, nebo zobrazení.
  • Na čem ETARGET v minulosti vydělával nejvíce a zda-li jsou PPCčka stále důležité.
  • Jakou přidanou hodnotu mají CPMka, v čem jsou složitější a s čím klientům ETARGET v tomto směru pomáhá.
  • Co se změnilo od roku 2011, kdy měl ETARGET obrat 3,8 milionu a proč je v současnosti číslo mnohem menší.
  • Jaké to bylo dřív, když neexistoval Google a co všechno se s jeho nástupem změnilo.
  • Co nabízel ETARGET médiu za svou exkluzivitu a jak to celé fungovalo.
  • Jak ovlivnila ETARGET konsolidace trhu a jak ho zasáhla krize.
  • Kdy se ETARGETU nejvíce dařilo a jakou strategii z toho důvodu zvolili.
  • Jak se ETARGETU podařilo předběhnout dobu.
  • Jaký je největší náklad pro ETARGET a bylo tomu v minulosti jinak?
  • Co plánuje ETARGET do budoucna?
  • Jak vidí Marcel internetovou reklamu a příjmy, v kontextu převahy Googlu a Facebooku.
  • Zda-li vydělává Googlu více na search, nebo na publisherech.

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)
2 min. doba čtení

Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)

Luboš Ďurovič je CMO (Chief Marketing Officer) v žilinské firmě Hyperia. Ve společnosti působí už téměř od jejích začátků a do současné pozice se dostal postupně. V tomto rozhovoru nám povyprávěl, jak funguje nábor, řízení i odměňování 27členného marketingového týmu a jak se specializují lidé na různé projekty.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+