Umělá inteligence = gró optimalizace
Zkratka AI z anglického Artifical Inteligence znamená – umělá inteligence. Jde o simulaci procesu lidské mysli vytvořené počítači. Usnadňuje lidem život a šetří čas. Dobrým příkladem může být například Siri od Apple. Častokrát můžete mít pocit, že hovoříte k člověku, když Siri zadáváte úkol. Vyhledá vám potřebné informace, řekne vtip nebo pustí hudbu. Velké firmy do této technologie vkládají velké peníze za účelem získání výhod nad konkurencí.
Umělá inteligence se postupně rozšířila do více odvětví, jako například maloobchod, nákupy, móda, bezpečnost nebo sledování. Také se s ní můžete setkat v analýze sportu, zpracování a ve výrobě. Nejvíc se s touto technologií setkáváte v prohlížeči Google, který vám podle vyhledávaného pojmu ukáže výsledky za méně než vteřinu.
Podpora 24/7
Určitě jste už slyšeli o tom, jaké to je, když vám firma vydělává přes noc. Nemusíte ani pohnout prstem a všechno se řeší samo. Na podobném principu fungují i chatboti. Jde o podporu pro váš e-shop, která napodobuje reálnou konverzaci. Zákazník si může vybrat, s čím chce pomoci, a chatbot mu s tím poradí. Vy tak nepotřebujete zaměstnat žádnou podporu. Všechno za vás řeší umělá inteligence.
Je velmi pravděpodobné, že obliba chatbotů bude i během tohoto roku růst. Lidé je mají rádi díky jejich rychlým odpovědím. Nepotřebují zbytečně komunikovat s lidmi a nikdy se na vás nevybodnou. Čemu byste dali přednost vy? Reálnému člověku, na jehož odpověď si počkáte hodiny, nebo využijete chatbota, se kterým máte problém vyřešený za pár minut?
TIP: Zamysleli jste se někdy nad tím, proč jdou do popředí samoobslužné pokladny? Proč McDonald nabízí možnost objednávky přes displej na pobočce, jak si objednat přímo u zaměstnance? Lidé se čím dál, tím víc, vyhýbají kontaktu s cizími lidmi.
Chatboti, kteří prodávají
Chatboti fungují stejným způsobem jako při podpoře. Napíšete jim, co byste rádi zažili, například výlet na dovolenou. Chatbot se vás bude ptát formou zpráv, s kolika lidmi půjdete, datum a podobně. Sám vám vybere ubytování v požadovaný den. Vy nemusíte odpovídat na otázky zákazníkovi, protože chatbot vyřídí všechno za vás. Konverzační marketing je proto účinná forma, jak zjistit víc informací o svém zákazníkovi.
Sbíráte data, analyzujete je a přizpůsobujete se zákazníkovi. Kdy je nejlepší čas přidat na Instagram fotku, aby dosáhla velká čísla? Pomoci vám k tomu mohou různé zautomatizované nástroje. Pomocí nich si zvýšíte interakci s vašimi fotkami a jejich výkonnost. Lidé potřebují instantní odpovědi a chtějí mít všechno vyřízené rychle a z pohodlí domova. Řešením jsou právě chatboti.
Personalizace
Být v marketingu odlišný znamená nebát se vykročit z davu. Znamená to, že musíte vkládat personalizaci do svého marketingu. Přesněji do svých produktů, služeb, postů a podobně. Přesvědčit by vás o tom mohla tato fakta:
- 63 % spotřebitelů je velmi otrávených generickými reklamami
- 80 % tvrdí, že je větší pravděpodobnost, že budou obchodovat se společností, když nabízí personalizované zkušenosti
- 90 % tvrdí, že přizpůsobení se jim líbí
Pomocí této marketingové strategie společnosti využívají analýzu údajů a digitální technologie. Využívají ji převážně pro poskytování individualizovaných zpráv a nabídek produktů současným nebo potenciálním zákazníkům. Je dokázané, že využívání personalizovaného marketingu posílí vaše prodeje a konverzi až o 75 %.
Jak to udělal Starbucks
Dobrým příkladem je Starbucks, který díky své aplikaci sbírá data o každém uživateli. Pro něj jsou podstatná data jako lokace a historie. Pomocí toho umí aplikace zhodnotit a přesně dát nabídku danému zákazníkovi, například vybrat a doporučit správný nápoj. Společně s jejich odměňovacím systémem se jejich výdělky zvýšily až na 2,56 miliard dolarů.
Video marketing
Jak dlouho jsou s námi videa na internetu? Snad od počátku moderní doby internetu. Různé návody, reklamy, recepty a mnoho dalšího. To, jakou má video marketing sílu, hovoří i fakt rozvíjejících se sociálních sítí. Instagram má v plánu promovat videa uživatelů ještě víc. Vlastní IGTV, stejně tak i příběhy. Sociální síť TikTok je známá svými miliony videí, YouTube svými „shorts“. Stejně tak i Facebook svými příběhy. Videa jdou do popředí.
VĚDĚLI JSTE, ŽE…
…až 66 % lidí uvedlo, že by si raději prohlédli krátké video, v němž se dozvědí o produktu nebo službě? 18 % by si raději přečetlo článek, webovou stránku nebo příspěvek. Na Instagramu vám video přinese větší publikum než jakýkoliv jiný příspěvek.
Rozhodně se to nezmění ani v nejbližších letech. Měli byste proto zvážit tvorbu videí na sociální sítě. Určitě tak dostanete svoji značku do světa víc. Proč Apple oznamuje nové produkty ve videích, a ne na obrázcích? Obrázky neprodají tolik jako video, v němž dokážete odprezentovat mnohem víc. Dejte zákazníkovi to, co potřebuje, aby se stal zákazníkům. Emoce, příběh, poutavost a podobně.
Trochu statistiky
- 70 % spotřebitelů uvádí, že sdíleli video o značce
- 72 % firem tvrdí, že video zlepšilo jejich konverzní poměr
- 52 % spotřebitelů tvrdí, že sledování video recenzí je dělá jistějšími při rozhodování o nákupu online
- po zhlédnutí videa 65 % vedoucích pracovníků navštíví webovou stránku obchodníka a 39 % zavolá prodejci
Závěr
Změní se po tomto článku směr vašeho působení na internetu? Pokud ano a něco si z tohoto článku vezmete a využijete v praxi, odrazí se to na vašem zisku. Nežijeme ještě v době robotů, ale algoritmy se už pomalu dostávají do popředí. Nastupte na tuto vlnu s nimi a postupujte ve vašem byznysu.