
Online prodejce kosmetiky Notino sází již přes rok na formát live shopping eventů. Na živé vysílání, v němž jsou mimo jiné představovány různé kosmetické produkty, se dívá na českém a slovenském trhu průměrně tři až pět tisíc lidí. U nejúspěšnějších videí dosahuje konverzní poměr až 22 %.
Důraz na znalosti místo na známá jména
V rámci live shopping eventů spolupracuje Notino jak s influencery, tak s lékaři nebo vizážistkami.
„V souladu se strategií Notina si zakládáme na edukaci zákazníka, proto se v každém videu snažíme nejen o zábavný, ale i zajímavý obsah, který dá našim zákazníkům například návod, jak si správně nastavit rutinu péče o pleť, které produkty používat na problémy s pletí apod.,“ popisuje pro MediaGuru Adela Hrivnáková, Livestream Operations Manager v Notinu, s tím, že oproti konkurenci klade také větší důraz na práci s komunitami.
V živém vysílání Notino používá neformální tón. Spíše než známá influencerská jména se v něm objevují lidé s menší dosahem, zato s velkými znalostmi daného oboru, ať už se jedná o parfumérii, kosmetiku, nebo oblast zdraví. Právě jejich upřímnost a zápal pro téma je podle Hrivnákové nenahraditelné. „Obrovskou silou Notina je také šíře našeho sortimentu, díky níž si můžeme dovolit skutečně autenticky doporučovat produkty vhodné pro řešení daného problému a negeneralizovat,“ vysvětluje Hrivnáková.
Prodeje, které se v rámci live shopping eventů uskuteční, se liší v závislosti na tématu i formě videa. Nejlépe fungují ta, která se věnují kategoriím, jimž video sedí, jako je make-up a péče o pleť. V těchto případech dosahují nejúspěšnější videa konverzního poměru až 22 % v případě nákupu na webu. Zároveň dokáže livestream přivést na Notino i nové zákazníky.
Počet diváků se zvýšil desetinásobně
Live shopping eventy Notina jsou v současnosti vysílány jak na Facebooku, tak na Instagramu. Od začátku vysílání – v dubnu loňského roku – narostl počet diváků na českém a slovenském trhu desetinásobně.Vyplatilo se celkové uvolnění a produkční zjednodušení edukačního formátu.
„Rovněž pomáhá pravidelné a časté vysílání. Tím, že jsme produkci videa zjednodušili tak, že našim hostům stačí s trochou nadsázky jen postavit mobil doma na staviv, sednout si na gauč a vysílat, jsme schopni produkovat na českém i slovenském trhu každý týden, tedy minimálně 12x za kvartál,“ přibližuje Hrivnáková.
Zákazníci tedy již vědí, že v úterý či ve čtvrtek mohou očekávat nový live shopping event. Pro představu, jakou má nyní livestream podobu, se můžete podívat zde.
Jednotlivé eventy jsou komunikovány prostřednictvím bannerů na webu, newsletterem a na sociálních sítích. Během vysílání se také video zobrazí všem návštěvníkům e-shopu. Dostupná je nově také v mobilní aplikaci, pod záložkou Inspirace – Livestream.
Podle studie společnosti Arvato Supply Chain Solutions je tomuto způsobu nakupování otevřeno až 70 % evropských spotřebitelů. Ze studie McKinsey zase vyplývá, že livestream bude do roku 2026 představovat až 20 % veškerých tržeb z online prodeje. Údaje Coresight ukazují, že u nákupů z živého vysílání je o 40 % nižší pravděpodobnost vrácení zboží. V neposlední řadě potenciál live shoppingu potvrzuje i zájem sociálních sítí – vedle TikToku, Instagramu možnosti nákupů z živého vysílání začíná rozvíjet i YouTube.
Credit: MediaGuru.cz