3 min. doba čtení

Notino sledují na live shopping eventech tisíce lidí

V rámci svých live shoppingových eventů dokáže Notino oslovit standardně několik tisíc lidí. Konverzní poměr je i 22 %.

Notino sledují na live shopping eventech tisíce lidí
Zdroj: Depositphotos

Online prodejce kosmetiky Notino sází již přes rok na formát live shopping eventů. Na živé vysílání, v němž jsou mimo jiné představovány různé kosmetické produkty, se dívá na českém a slovenském trhu průměrně tři až pět tisíc lidí. U nejúspěšnějších videí dosahuje konverzní poměr až 22 %.

Důraz na znalosti místo na známá jména

 V rámci live shopping eventů spolupracuje Notino jak s influencery, tak s lékaři nebo vizážistkami.

„V souladu se strategií Notina si zakládáme na edukaci zákazníka, proto se v každém videu snažíme nejen o zábavný, ale i zajímavý obsah, který dá našim zákazníkům například návod, jak si správně nastavit rutinu péče o pleť, které produkty používat na problémy s pletí apod.,“ popisuje pro MediaGuru Adela Hrivnáková, Livestream Operations Manager v Notinu, s tím, že oproti konkurenci klade také větší důraz na práci s komunitami.

V živém vysílání Notino používá neformální tón. Spíše než známá influencerská jména se v něm objevují lidé s menší dosahem, zato s velkými znalostmi daného oboru, ať už se jedná o parfumérii, kosmetiku, nebo oblast zdraví. Právě jejich upřímnost a zápal pro téma je podle Hrivnákové nenahraditelné. „Obrovskou silou Notina je také šíře našeho sortimentu, díky níž si můžeme dovolit skutečně autenticky doporučovat produkty vhodné pro řešení daného problému a negeneralizovat,“ vysvětluje Hrivnáková. 

Prodeje, které se v rámci live shopping eventů uskuteční, se liší v závislosti na tématu i formě videa. Nejlépe fungují ta, která se věnují kategoriím, jimž video sedí, jako je make-up a péče o pleť. V těchto případech dosahují nejúspěšnější videa konverzního poměru až 22 % v případě nákupu na webu. Zároveň dokáže livestream přivést na Notino i nové zákazníky. 

Týdenní podcast UPdate

Počet diváků se zvýšil desetinásobně

Live shopping eventy Notina jsou v současnosti vysílány jak na Facebooku, tak na Instagramu. Od začátku vysílání – v dubnu loňského roku – narostl počet diváků na českém a slovenském trhu desetinásobně.Vyplatilo se celkové uvolnění a produkční zjednodušení edukačního formátu.

„Rovněž pomáhá pravidelné a časté vysílání. Tím, že jsme produkci videa zjednodušili tak, že našim hostům stačí s trochou nadsázky jen postavit mobil doma na staviv, sednout si na gauč a vysílat, jsme schopni produkovat na českém i slovenském trhu každý týden, tedy minimálně 12x za kvartál,“ přibližuje Hrivnáková.

Zákazníci tedy již vědí, že v úterý či ve čtvrtek mohou očekávat nový live shopping event. Pro představu, jakou má nyní livestream podobu, se můžete podívat zde.

Jednotlivé eventy jsou komunikovány prostřednictvím bannerů na webu, newsletterem a na sociálních sítích. Během vysílání se také video zobrazí všem návštěvníkům e-shopu. Dostupná je nově také v mobilní aplikaci, pod záložkou Inspirace – Livestream.

Podle studie společnosti Arvato Supply Chain Solutions je tomuto způsobu nakupování otevřeno až 70 % evropských spotřebitelů. Ze studie McKinsey zase vyplývá, že livestream bude do roku 2026 představovat až 20 % veškerých tržeb z online prodeje. Údaje Coresight ukazují, že u nákupů z živého vysílání je o 40 % nižší pravděpodobnost vrácení zboží. V neposlední řadě potenciál live shoppingu potvrzuje i zájem sociálních sítí – vedle TikToku, Instagramu možnosti nákupů z živého vysílání začíná rozvíjet i YouTube.

Credit: MediaGuru.cz

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Facebook aktualizuje pravidla pro ukládání živých vysílání
2 min. doba čtení

Facebook aktualizuje pravidla pro ukládání živých vysílání

Facebook oznámil významné změny týkající se správy živých videí na své síti. Důležitá změna vstupuje v platnost dnes, 19. února 2025 – všechna nová živá vysílání budou na platformě dostupná pouze 30 dní po jejich odvysílání. Po měsíci Facebook automaticky smaže všechna videa ze svých serverů. Zjistěte, jak bude nově fungovat ukládání živých vysílání na […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Video na LinkedIn získává více prostoru. Jak toho využít?
4 min. doba čtení

Video na LinkedIn získává více prostoru. Jak toho využít?

Video obsah poutá pozornost – vidíme to v podstatě na všech platformách. Na Instagramu dominují Reels, Facebook je plný videí, dokonce YouTube, který je založen na videích, má své Shorts. A nakonec se s nimi setkáváme i v e-shopech při prezentaci produktů. Také byznysová síť LinkedIn informovala, že meziročně sledovanost videí vzrostla o 36 %, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů
4 min. doba čtení

Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů

Online nakupování se mění a jedním z rostoucích trendů je live shopping – forma prodeje, kde si spotřebitelé mohou v reálném čase prohlížet produkty, klást otázky a okamžitě nakupovat. Podle říjnové předpovědi EMARKETER bude v roce 2025 prostřednictvím livestreamu nakupovat více než 21,7 % digitálních kupujících v USA. Tento trend naznačuje, že interaktivní formy e-commerce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+