3min. doba čtení

Nizozemští mileniálové určují trendy v m-commerce

M-commerce se stále více stává populárním subodvětvím elektronického obchodu. Více než třetina nizozemských spotřebitelů upřednostňuje při nakupování mobilní telefon. Spotřebitelé používají svůj smartphone nejen během online nakupování – vyhledávání a porovnávání přes mobil používají také při nákupech v kamenných obchodech. 

Nizozemští mileniálové určují trendy v m-commerce

Nakupování přes smartphone mají v oblibě mladší generace 

Z nedávno zveřejněné zprávy společnosti Klarna vyplývá, že m-commerce se stává stále populárnějším způsobem nakupování. Více než 13 000 spotřebitelů ve 13 zemích odpovídalo na otázky ohledně jejich zvyků při nakupování. V Nizozemsku se preference chytrého telefonu jako nákupního zařízení mezi 2. a 4. čtvrtletím 2021 výrazně zvýšila z 28 % na 34 %. 

Preference nakupování prostřednictvím chytrých telefonů se mezi 2. a 4. čtvrtletím zvýšila z 28 % na 34 %.

Na druhé straně, preference desktopů ve stejném období křesla z 60 % na 52 %. Při srovnání jednotlivých věkových skupin se zdá, že nejaktivnějšími mobilními nakupujícími jsou mileniálové. Nejméně 48 % z nich upřednostňuje nakupování přes chytré telefony, za nimi následuje 43 % nakupujících z generace Z.

Fenomén webrooming

zdroj: mentatdgt na Pexels

Dalším pozoruhodným zjištěním ve zprávě je fenomén webroomingu, tedy online průzkumu. Online nakupující často srovnávají ceny produktů v konkurenčních internetových obchodech, ale podle zprávy to dělají i nakupující v kamenných obchodech. 

„Revoluce chytrých telefonů dramaticky změnila způsob, jakým spotřebitelé nakupují online, ale také v kamenných obchodech. Recenze produktů a informace o cenách se ověřují přímo na místě, aby se spotřebitelé ujistili, že kupují správný výrobek,“ řekl Wilco Klaassen, výkonný ředitel společnosti Klarna pro Belgii, Francii a Nizozemsko.

Nákupní aplikace s vysokým týdenním využitím 

Podle zprávy mají nizozemští spotřebitelé ve svém mobilním telefonu v průměru 53 aplikací a používají nejvíce nákupních aplikací ze zúčastněných zemí. Téměř 25 % nizozemských spotřebitelů používá týdně 6 až 10 nákupních aplikací. 

Šéf největšího českého a slovenského porovnávače cen Heureka Tomáš Braverman uvádí, že na Slovensku je m-commerce silnější než v Čechách. 37 % návštěv slovenské Heureky pochází z mobilů. Jsou charakteristické pro první fáze nákupního procesu, kdy si spotřebitelé na mobilech vybírají, inspirují se, ale nákupy dokončují až doma, na desktopech. Na mobilech dokončí nákup jen necelá polovina spotřebitelů v porovnání s klasickými desktopy. Ale i tak jde o velká čísla. Z mobilů se nejčastěji nakupuje levnější zboží opakované spotřeby jako jsou plenky, drogerie. I proto je hodnota nákupů z mobilu asi poloviční oproti hodnotě nákupů z desktopu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+