3min. doba čtení

Nizozemští mileniálové určují trendy v m-commerce

M-commerce se stále více stává populárním subodvětvím elektronického obchodu. Více než třetina nizozemských spotřebitelů upřednostňuje při nakupování mobilní telefon. Spotřebitelé používají svůj smartphone nejen během online nakupování – vyhledávání a porovnávání přes mobil používají také při nákupech v kamenných obchodech. 

Nizozemští mileniálové určují trendy v m-commerce

Nakupování přes smartphone mají v oblibě mladší generace 

Z nedávno zveřejněné zprávy společnosti Klarna vyplývá, že m-commerce se stává stále populárnějším způsobem nakupování. Více než 13 000 spotřebitelů ve 13 zemích odpovídalo na otázky ohledně jejich zvyků při nakupování. V Nizozemsku se preference chytrého telefonu jako nákupního zařízení mezi 2. a 4. čtvrtletím 2021 výrazně zvýšila z 28 % na 34 %. 

Preference nakupování prostřednictvím chytrých telefonů se mezi 2. a 4. čtvrtletím zvýšila z 28 % na 34 %.

Na druhé straně, preference desktopů ve stejném období křesla z 60 % na 52 %. Při srovnání jednotlivých věkových skupin se zdá, že nejaktivnějšími mobilními nakupujícími jsou mileniálové. Nejméně 48 % z nich upřednostňuje nakupování přes chytré telefony, za nimi následuje 43 % nakupujících z generace Z.

Fenomén webrooming

zdroj: mentatdgt na Pexels

Dalším pozoruhodným zjištěním ve zprávě je fenomén webroomingu, tedy online průzkumu. Online nakupující často srovnávají ceny produktů v konkurenčních internetových obchodech, ale podle zprávy to dělají i nakupující v kamenných obchodech. 

„Revoluce chytrých telefonů dramaticky změnila způsob, jakým spotřebitelé nakupují online, ale také v kamenných obchodech. Recenze produktů a informace o cenách se ověřují přímo na místě, aby se spotřebitelé ujistili, že kupují správný výrobek,“ řekl Wilco Klaassen, výkonný ředitel společnosti Klarna pro Belgii, Francii a Nizozemsko.

Nákupní aplikace s vysokým týdenním využitím 

Podle zprávy mají nizozemští spotřebitelé ve svém mobilním telefonu v průměru 53 aplikací a používají nejvíce nákupních aplikací ze zúčastněných zemí. Téměř 25 % nizozemských spotřebitelů používá týdně 6 až 10 nákupních aplikací. 

Šéf největšího českého a slovenského porovnávače cen Heureka Tomáš Braverman uvádí, že na Slovensku je m-commerce silnější než v Čechách. 37 % návštěv slovenské Heureky pochází z mobilů. Jsou charakteristické pro první fáze nákupního procesu, kdy si spotřebitelé na mobilech vybírají, inspirují se, ale nákupy dokončují až doma, na desktopech. Na mobilech dokončí nákup jen necelá polovina spotřebitelů v porovnání s klasickými desktopy. Ale i tak jde o velká čísla. Z mobilů se nejčastěji nakupuje levnější zboží opakované spotřeby jako jsou plenky, drogerie. I proto je hodnota nákupů z mobilu asi poloviční oproti hodnotě nákupů z desktopu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek