2min. doba čtení

Netflix zahájil širší boj proti sdílení účtů, a to i v České republice

Netflix, nejpopulárnější streamovací služba videa na vyžádání, v současné době v mnoha zemích zahájila zásah proti sdílení účtů mimo domov.

Netflix zahájil širší boj proti sdílení účtů, a to i v České republice

Konec sdílených účtů

Učinila tak na domácím trhu v USA, ale také v mnoha evropských zemích, včetně našich sousedních států České republiky, Maďarska, Polska a Ukrajiny. Alespoň podle informací na webových stránkách služby se to zatím netýká Slovenska, v případě Rakouska se podúčty zřejmě připravují, ale tato možnost zatím není uvedena v ceníku.

Společnost svůj záměr avizuje již od loňského roku a delší dobu je také známo, jakou možnost nabídne uživatelům sdílejícím účet, což umožní vytvořit placené podúčty pro osoby, které nežijí s majitelem účtu ve společné domácnosti.

Doposud však nebylo jasné, jakým způsobem donutí uživatele sdílející účet s osobami mimo domácnost, aby tuto možnost využili, nebo jakým jiným způsobem přestanou sdílet účet s osobami mimo domácnost.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Detekce pomocí IP adres

Společnost disponuje technologií pro detekci sdílení účtu s osobami mimo stejnou domácnost podle použitých IP adres, zařízení a aktivity na účtu a již v roce 2021 začala uživatele na takové sdílení upozorňovat, zřejmě méně intenzivně, s možností ověření vlastnictví účtu pomocí ověřovacího kódu zaslaného e-mailem nebo SMS.

Podle aktuálního oznámení bude nyní uživatelům, u nichž zjistí sdílení účtu mimo domácnost, v prvním kroku zasílat e-mail. V něm informuje, že účet Netflix mohou používat pouze osoby ze stejné domácnosti a uživatel si může přidat placený podúčet, pokud chce účet dále sdílet s uživatelem mimo domácnost.

V e-mailu není uvedeno, jaké kroky budou následovat, pokud tak neučiní.

Do programu Standard lze přidat jeden placený podúčet, do programu Premium maximálně dva. Podúčty nelze přidávat k účtům Netflix získaným prostřednictvím servisních partnerů, například telekomunikačních operátorů.

V České republice stojí jeden podúčet 79 Kč měsíčně. Program Basic zde stojí 199 Kč, programy Standard a Premium stojí 259 Kč, resp. 319 Kč.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků
4min. doba čtení

E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků

Českou e-commerce, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný pokles, čeká letos oživení a návrat k udržitelnému růstu. Největší podíl na tržbách pochopitelně vykazuje dražší zboží z kategorií jako elektronika, nářadí či stavební materiály, jak vyplynulo z analýzy společnosti Upgates.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+