2 min. doba čtení

Netflix zahájil širší boj proti sdílení účtů, a to i v České republice

Netflix, nejpopulárnější streamovací služba videa na vyžádání, v současné době v mnoha zemích zahájila zásah proti sdílení účtů mimo domov.

Netflix zahájil širší boj proti sdílení účtů, a to i v České republice

Konec sdílených účtů

Učinila tak na domácím trhu v USA, ale také v mnoha evropských zemích, včetně našich sousedních států České republiky, Maďarska, Polska a Ukrajiny. Alespoň podle informací na webových stránkách služby se to zatím netýká Slovenska, v případě Rakouska se podúčty zřejmě připravují, ale tato možnost zatím není uvedena v ceníku.

Společnost svůj záměr avizuje již od loňského roku a delší dobu je také známo, jakou možnost nabídne uživatelům sdílejícím účet, což umožní vytvořit placené podúčty pro osoby, které nežijí s majitelem účtu ve společné domácnosti.

Doposud však nebylo jasné, jakým způsobem donutí uživatele sdílející účet s osobami mimo domácnost, aby tuto možnost využili, nebo jakým jiným způsobem přestanou sdílet účet s osobami mimo domácnost.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Detekce pomocí IP adres

Společnost disponuje technologií pro detekci sdílení účtu s osobami mimo stejnou domácnost podle použitých IP adres, zařízení a aktivity na účtu a již v roce 2021 začala uživatele na takové sdílení upozorňovat, zřejmě méně intenzivně, s možností ověření vlastnictví účtu pomocí ověřovacího kódu zaslaného e-mailem nebo SMS.

Podle aktuálního oznámení bude nyní uživatelům, u nichž zjistí sdílení účtu mimo domácnost, v prvním kroku zasílat e-mail. V něm informuje, že účet Netflix mohou používat pouze osoby ze stejné domácnosti a uživatel si může přidat placený podúčet, pokud chce účet dále sdílet s uživatelem mimo domácnost.

V e-mailu není uvedeno, jaké kroky budou následovat, pokud tak neučiní.

Do programu Standard lze přidat jeden placený podúčet, do programu Premium maximálně dva. Podúčty nelze přidávat k účtům Netflix získaným prostřednictvím servisních partnerů, například telekomunikačních operátorů.

V České republice stojí jeden podúčet 79 Kč měsíčně. Program Basic zde stojí 199 Kč, programy Standard a Premium stojí 259 Kč, resp. 319 Kč.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+