V minulosti se říkávalo, že „Nic není starší než včerejší noviny“. A to ještě neexistoval internet. 🙂 V rychlém online světě informace zapadají prachem ještě dříve. Časopis Ecommerce Bridge vychází čtvrtletně a v jeho úvodu si shrneme události za poslední čtvrtrok. Možná budete překvapeni, kolik času uplynulo od důležitých milníků. A možná je to čas k zamyšlení, zda jste stihli naskočit na tu správnou vlnu.
Rozhovory s stálicemi e-commerce
Z Packety je dnes lídr na trhu v rámci logistických společností. V roce 2023 dosáhla tržeb ve výši 67,28 milionu eur, což je 15% nárůst oproti předchozímu roku. Za to vděčí zejména rostoucímu zájmu zákazníků o výdejní místa a Z-BOXy, které si aktuálně volí až 57 % zákazníků. Jak se firma přizpůsobuje neustále rostoucím nárokům trhu a co dělá pro e-shopy? Alexander Jančo, výkonný ředitel Packety, představil plány na rok 2025 a odhalil faktory, které přispěly k jejich úspěchu.
Rok 2025 přinese slovenským podnikatelům nové výzvy, které mohou zpomalit rozvoj byznysu. Data od e-shopové platformy Shoptet přesto ukazují, že e-commerce pokračuje v dynamickém růstu. „I když situace není úplně ideální, výhodou Slovenska je, že jsme neustále na růstové křivce,“ konstatuje v rozhovoru Mária Auxtová, country manažerka Shoptetu. Podělila se také o pohled na rozdíly mezi českým a slovenským trhem a připojila i rady, na co by se podnikatelé měli připravit.
Pohledem expertů
TikTok v srpnu ovládl slovenský online svět, když konečně spustil možnost reklamy i u sousedů. Patrik Koleňák z agentury GROOW DIGITAL se na téma podíval podrobněji a přidal k tomu 18 tipů z praxe, jak na TikToku zaujmout.
E-commerce není „jen“ online strategií, skladováním a distribucí. Jde také o prezentaci produktů v tom nejlepším světle. Jedna špatně přeložená věta v popisu může znamenat rozdíl mezi úspěšným prodejem a opuštěným nákupním košíkem. Tématu AI překladů se věnuje Alexandra Bukovčanová z agentury Translata.
Digitál sem, online tam… ale co klasické billboardy? Ovlivnila antikampaň proti vizuálnímu smogu outdoorovou reklamu natolik, že jsme na ni úplně zanevřeli? Má outdoorová reklama v dnešní době stále svůj význam? Bohužel, univerzální odpověď neexistuje. Každý segment, každé sdělení si zaslouží individuální přístup, proto je nejlepší poskládat si mozaiku z názorů 16 expertů z různých oblastí marketingu a online podnikání.
Nakupování odkazů jako strategie linkbuildingu je poměrně kontroverzní téma, které vyvolává rozdílné názory mezi odborníky. Někteří ji považují za nezbytnou součást SEO strategie, jiní varují před riziky penalizace ze strany vyhledávačů. I zde jsme se zeptali expertů na SEO, aby se podělili o své zkušenosti, názory a doporučení.
Skvělé zprávy na závěr! Sloupek Michala Pastiera bude pravidelnou součástí magazínu. Kdo zažil Michala řečnit (například na některé z konferencí Ecommerce Bridge), ví, že jeho myšlenky jsou trefné a podložené zkušenostmi. A daří se mu vyjádřit je i v krátkém formátu sloupku.
Přidejte se k předplatitelům
Tištěný časopis jsme se s nadšením rozhodli vydávat na vlastní pěst, abychom náš každodenní online obsah obohatili o něco trvalejšího. Máme za sebou 3 úspěšná čísla, která tvoří mozaiku informací z e-commerce.
Přidejte se k našim čtenářům i vy a získejte časopis zcela zdarma. Získejte praktické tipy, originální myšlenky a zajímavé příběhy, které vás inspirují a obohatí váš každodenní (pracovní) život.
Každé 3 měsíce doručíme do vaší mailové schránky digitální verzi. Vyberte si formát, který vám vyhovuje a užijte si obsah, který vás bude provázet déle než na jedno kliknutí.
Chci se přihlásit k odběru časopisuPodívejte se také na to, jaká témata jsme řešili v prvním a druhém čísle časopisu.