1min. doba čtení

Německý soud posoudí, zda má internetový obchod Amazon dominantní postavení na trhu

Společnost Amazon odmítla být zařazena do kategorie společností s prvořadým významem pro hospodářskou soutěž na všech trzích.

Německý soud posoudí, zda má internetový obchod Amazon dominantní postavení na trhu
Zdroj: Depositphotos

Německá reforma vs. maloobchodní prodejce

Spolkový soudní dvůr v Německu se bude poprvé zabývat reformou, která má umožnit orgánům pro hospodářskou soutěž dřívější a účinnější kontrolu velkých firem.

Podle předmětné právní úpravy mohou úřady přijímat opatření proti společnostem, které mají zásadní význam pro hospodářskou soutěž na všech trzích. Internetový prodejce Amazon zařazení do této kategorie odmítl.

Týdenní podcast UPdate

Mluvčí Amazonu uvedl, že se společnost považuje za maloobchodního prodejce na extrémně konkurenčním trhu. Slyšení se bude mimo jiné zabývat otázkou, zda je novela zákona z roku 2021 o modernizaci kontroly zneužívání postavení na trhu v souladu s německou ústavou i právem Evropské unie.

Soud se sídlem v Karlsruhe začne případ projednávat dnes ve 12:30 místního času. Zatím není jasné, zda jeho antimonopolní komora vydá rozhodnutí ve stejný den.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+