1 min. doba čtení

Německý soud posoudí, zda má internetový obchod Amazon dominantní postavení na trhu

Společnost Amazon odmítla být zařazena do kategorie společností s prvořadým významem pro hospodářskou soutěž na všech trzích.

Německý soud posoudí, zda má internetový obchod Amazon dominantní postavení na trhu
Zdroj: Depositphotos

Německá reforma vs. maloobchodní prodejce

Spolkový soudní dvůr v Německu se bude poprvé zabývat reformou, která má umožnit orgánům pro hospodářskou soutěž dřívější a účinnější kontrolu velkých firem.

Podle předmětné právní úpravy mohou úřady přijímat opatření proti společnostem, které mají zásadní význam pro hospodářskou soutěž na všech trzích. Internetový prodejce Amazon zařazení do této kategorie odmítl.

Týdenní podcast UPdate

Mluvčí Amazonu uvedl, že se společnost považuje za maloobchodního prodejce na extrémně konkurenčním trhu. Slyšení se bude mimo jiné zabývat otázkou, zda je novela zákona z roku 2021 o modernizaci kontroly zneužívání postavení na trhu v souladu s německou ústavou i právem Evropské unie.

Soud se sídlem v Karlsruhe začne případ projednávat dnes ve 12:30 místního času. Zatím není jasné, zda jeho antimonopolní komora vydá rozhodnutí ve stejný den.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly
4 min. doba čtení

Návštěvnost z placených kanálů meziročně vzrostla, ale konverze z ní klesly

Rok 2025 přináší nenápadné, ale zásadní změny v digitálním chování zákazníků. Nejnovější zpráva od Contentsquare mapuje chování uživatelů na 6 000 webech a potvrzuje, že v roce 2025 už nejde jen o to, kolik lidí na web přijde, ale jak moc se jim tam chce zůstat. Cesta od první návštěvy po opakovaný nákup je dnes nepředvídatelná. […]

Přečíst článek
Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment
4 min. doba čtení

Malé firmy, velká šance. Americká studie ukazuje, jak marketing ignoruje SMB segment

Malé a střední podniky (tzv. SMB – small and mid-sized businesses) často tvoří páteř ekonomiky, přesto jsou v marketingových rozpočtech mnoha firem na okraji. Nová studie společností Intuit a EMARKETER odhaluje, že právě SMB segment představuje obrovský, ale nedostatečně využitý potenciál pro růst B2B i e-commerce firem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+