2 min. doba čtení

Německý e-commerce hlásí výsledky za první kvartál. Prodej módy stagnuje, roste prodej léků

Od začátku války na Ukrajině klesl prodej online módy o 9 %. Segment domácích potřeb a interiérového designu, který se považuje za dlouhodobě stabilní, zaznamenal mírný pokles. Ve srovnání s rokem 2021 však online prodeje za první čtvrtletí vzrostly o 8 %.

Německý e-commerce hlásí výsledky za první kvartál. Prodej módy stagnuje, roste prodej léků

Přinášíme některé z nových čtvrtletních údajů německého spolkového sdružení pro elektronický obchod Bevh. Přestože celkově online prodej meziročně vzrostl o více než 8 procent, různé segmenty zaznamenaly stagnaci. Mezníkem má být začátek rusko-ukrajinské války – 24. únor.

Válka jako dělicí čára po dobrém začátku roku

Němečtí spotřebitelé se zdají být váhavější. Celkově se od ledna do konce února online prodej oblečení a obuvi zvýšil o 10 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku. Od začátku války však prodej módy klesl až o 8,6 procenta. 

Od začátku války prodej módy klesl o 8,6 procenta.

Podobný pokles lze pozorovat i v segmentu domácností a interiérů – o této kategorii je známo, že je poměrně stabilní. Před válkou prodej vzrostl o 14 %. Na konci čtvrtletí se však nákupy zastavily a ve srovnání s loňským rokem vzrostly jen o 0,3 %.

Prudký růst prodeje léků a eventů

Zajímavé je, že ve stejném období výrazně vzrostl prodej léků. Nárůst prodeje léků začal již během pandemie, ale od konce února se nákupy zvýšily o neuvěřitelných 40 %. Kromě toho se v prvních třech měsících zvýšil prodej eventů o téměř dvě třetiny (64 %). Navzdory výraznému růstu bude nějakou dobu trvat dostat se na původní čísla před začátkem pandemie. Tržby z lístků na akce netvoří ani 50 % ve srovnání se začátkem roku 2020.

Němečtí zákazníci utratili za online nákupy 23 miliard eur.

V případě německého online obchodu rostly celkové tržby během prvních dvou měsíců o 12 %. Po válce se ale online nákupy propadly na 2 procenta. Němečtí zákazníci utratili na internetu celkem 23 miliard eur v porovnání s 21 miliardami eur v loňském roce, což představuje nárůst o 8 %.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce
4 min. doba čtení

334 nových objednávek za 3 měsíce = růst 43 % díky Děkovačce

Za vůní kávy stojí moravská pražírna Johnny Coffee, kde se vše dělá s láskou, precizností a respektem k řemeslu. Každé zrnko prochází rukama zkušených pražičů, kteří pečlivě hlídají každý detail, od výběru plantáže až po finální pražení. Díky tomu vzniká káva, která má vyváženou chuť, plné aroma a jistotu čerstvosti v každém šálku. Johnny Coffee […]

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel