2min. doba čtení

Německý e-commerce hlásí výsledky za první kvartál. Prodej módy stagnuje, roste prodej léků

Od začátku války na Ukrajině klesl prodej online módy o 9 %. Segment domácích potřeb a interiérového designu, který se považuje za dlouhodobě stabilní, zaznamenal mírný pokles. Ve srovnání s rokem 2021 však online prodeje za první čtvrtletí vzrostly o 8 %.

Německý e-commerce hlásí výsledky za první kvartál. Prodej módy stagnuje, roste prodej léků

Přinášíme některé z nových čtvrtletních údajů německého spolkového sdružení pro elektronický obchod Bevh. Přestože celkově online prodej meziročně vzrostl o více než 8 procent, různé segmenty zaznamenaly stagnaci. Mezníkem má být začátek rusko-ukrajinské války – 24. únor.

Válka jako dělicí čára po dobrém začátku roku

Němečtí spotřebitelé se zdají být váhavější. Celkově se od ledna do konce února online prodej oblečení a obuvi zvýšil o 10 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku. Od začátku války však prodej módy klesl až o 8,6 procenta. 

Od začátku války prodej módy klesl o 8,6 procenta.

Podobný pokles lze pozorovat i v segmentu domácností a interiérů – o této kategorii je známo, že je poměrně stabilní. Před válkou prodej vzrostl o 14 %. Na konci čtvrtletí se však nákupy zastavily a ve srovnání s loňským rokem vzrostly jen o 0,3 %.

Prudký růst prodeje léků a eventů

Zajímavé je, že ve stejném období výrazně vzrostl prodej léků. Nárůst prodeje léků začal již během pandemie, ale od konce února se nákupy zvýšily o neuvěřitelných 40 %. Kromě toho se v prvních třech měsících zvýšil prodej eventů o téměř dvě třetiny (64 %). Navzdory výraznému růstu bude nějakou dobu trvat dostat se na původní čísla před začátkem pandemie. Tržby z lístků na akce netvoří ani 50 % ve srovnání se začátkem roku 2020.

Němečtí zákazníci utratili za online nákupy 23 miliard eur.

V případě německého online obchodu rostly celkové tržby během prvních dvou měsíců o 12 %. Po válce se ale online nákupy propadly na 2 procenta. Němečtí zákazníci utratili na internetu celkem 23 miliard eur v porovnání s 21 miliardami eur v loňském roce, což představuje nárůst o 8 %.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+