2 min. doba čtení

Německý e-commerce hlásí výsledky za první kvartál. Prodej módy stagnuje, roste prodej léků

Od začátku války na Ukrajině klesl prodej online módy o 9 %. Segment domácích potřeb a interiérového designu, který se považuje za dlouhodobě stabilní, zaznamenal mírný pokles. Ve srovnání s rokem 2021 však online prodeje za první čtvrtletí vzrostly o 8 %.

Německý e-commerce hlásí výsledky za první kvartál. Prodej módy stagnuje, roste prodej léků

Přinášíme některé z nových čtvrtletních údajů německého spolkového sdružení pro elektronický obchod Bevh. Přestože celkově online prodej meziročně vzrostl o více než 8 procent, různé segmenty zaznamenaly stagnaci. Mezníkem má být začátek rusko-ukrajinské války – 24. únor.

Válka jako dělicí čára po dobrém začátku roku

Němečtí spotřebitelé se zdají být váhavější. Celkově se od ledna do konce února online prodej oblečení a obuvi zvýšil o 10 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku. Od začátku války však prodej módy klesl až o 8,6 procenta. 

Od začátku války prodej módy klesl o 8,6 procenta.

Podobný pokles lze pozorovat i v segmentu domácností a interiérů – o této kategorii je známo, že je poměrně stabilní. Před válkou prodej vzrostl o 14 %. Na konci čtvrtletí se však nákupy zastavily a ve srovnání s loňským rokem vzrostly jen o 0,3 %.

Prudký růst prodeje léků a eventů

Zajímavé je, že ve stejném období výrazně vzrostl prodej léků. Nárůst prodeje léků začal již během pandemie, ale od konce února se nákupy zvýšily o neuvěřitelných 40 %. Kromě toho se v prvních třech měsících zvýšil prodej eventů o téměř dvě třetiny (64 %). Navzdory výraznému růstu bude nějakou dobu trvat dostat se na původní čísla před začátkem pandemie. Tržby z lístků na akce netvoří ani 50 % ve srovnání se začátkem roku 2020.

Němečtí zákazníci utratili za online nákupy 23 miliard eur.

V případě německého online obchodu rostly celkové tržby během prvních dvou měsíců o 12 %. Po válce se ale online nákupy propadly na 2 procenta. Němečtí zákazníci utratili na internetu celkem 23 miliard eur v porovnání s 21 miliardami eur v loňském roce, což představuje nárůst o 8 %.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+