
Přinášíme některé z nových čtvrtletních údajů německého spolkového sdružení pro elektronický obchod Bevh. Přestože celkově online prodej meziročně vzrostl o více než 8 procent, různé segmenty zaznamenaly stagnaci. Mezníkem má být začátek rusko-ukrajinské války – 24. únor.
Válka jako dělicí čára po dobrém začátku roku
Němečtí spotřebitelé se zdají být váhavější. Celkově se od ledna do konce února online prodej oblečení a obuvi zvýšil o 10 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku. Od začátku války však prodej módy klesl až o 8,6 procenta.
Od začátku války prodej módy klesl o 8,6 procenta.
Podobný pokles lze pozorovat i v segmentu domácností a interiérů – o této kategorii je známo, že je poměrně stabilní. Před válkou prodej vzrostl o 14 %. Na konci čtvrtletí se však nákupy zastavily a ve srovnání s loňským rokem vzrostly jen o 0,3 %.
Prudký růst prodeje léků a eventů
Zajímavé je, že ve stejném období výrazně vzrostl prodej léků. Nárůst prodeje léků začal již během pandemie, ale od konce února se nákupy zvýšily o neuvěřitelných 40 %. Kromě toho se v prvních třech měsících zvýšil prodej eventů o téměř dvě třetiny (64 %). Navzdory výraznému růstu bude nějakou dobu trvat dostat se na původní čísla před začátkem pandemie. Tržby z lístků na akce netvoří ani 50 % ve srovnání se začátkem roku 2020.
Němečtí zákazníci utratili za online nákupy 23 miliard eur.
V případě německého online obchodu rostly celkové tržby během prvních dvou měsíců o 12 %. Po válce se ale online nákupy propadly na 2 procenta. Němečtí zákazníci utratili na internetu celkem 23 miliard eur v porovnání s 21 miliardami eur v loňském roce, což představuje nárůst o 8 %.