2 min. doba čtení

Největší polský prodejce oděvů LPP buduje svou logistickou síť

Až 8 milionů kusů oblečení a doplňků týdně – tolik dokáže zpracovat nedávno otevřené distribuční centrum LPP ve městě Brześć Kujawski. S kapacitou skladování až 40 milionů položek je vybaveno automatizačními řešeními, která umožňují obsluhovat až 1 000 prodejen současně. Centrum již zaměstnalo více než 700 lidí. 

Největší polský prodejce oděvů LPP buduje svou logistickou síť

Plně automatizované distribuční centrum

Závod je strategickou investicí společnosti LPP a nachází se ve městě Brześć Kujawski. Jeho provoz byl spuštěn v únoru letošního roku a pracuje se ve třech směnách se 700 zaměstnanci. 

„Díky implementovaným řešením v oblasti automatizace skladu zajišťuje centrum vysoký standard služeb pro naše obchody a vedle distribučního centra v gdaňském Pruszczu je klíčovým pilířem logistické sítě LPP,“ vysvětluje Sebastian Sołtys, ředitel logistiky společnosti LPP. 

Dopravníkový systém centra o délce 1,8 km je vybaven řešeními pro opakované použití obalů. Podporu zajišťuje flotila více než 70 vysokozdvižných vozíků, pro které je připravena moderní akumulátorovna. Centrum je také vybaveno dvěma třídičkami, které umožňují manipulaci zboží až pro 1 000 provozů najednou. 

Celé zařízení funguje s podporou systému WMS (Warehouse Management System), který řídí tok zboží, práci lidí a logistické vybavení. 

„Díky těmto řešením může sklad o rozloze 75 000 m2 zajistit distribuci až 8 milionů kusů oblečení a doplňků týdně. Kromě toho byl v zařízení nainstalován regálový systém s kapacitou skladování 40 milionů kusů oblečení nebo až 67 tisíc palet zboží. Takový počet palet by při lineárním uspořádání dosáhl celkové délky přibližně 60 kilometrů,“ poznamenává Mariusz Adamusiński, ředitel distribučního centra v Brześći Kujawském. 

Sklad získá certifikát udržitelné výstavby 

Sklad ve městě Brześć Kujawski v současnosti prochází certifikací udržitelné výstavby BREEAM. Zařízení je mimo jiné vybaveno rekuperačním systémem v kancelářích, který umožňuje až 95% rekuperaci tepla. Díky instalaci fotovoltaických panelů na střeše o celkovém výkonu 1,5 MW a rozloze více než 7 000 m2 je budova navíc napájena z obnovitelných zdrojů energie. Společnost rovněž vyčlenila vlastní autobusové depo s 5 nástupišti a 17 parkovacími místy a vytvořila vlastní dopravní síť, která usnadňuje přístup na pracoviště.

Ve snaze dosáhnout plné provozní kapacity pokračuje LPP v náboru zaměstnanců. Více odborníků je zapotřebí zejména pro oddělení údržby, včetně elektrikářů, elektromechaniků a techniků údržby.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+