Vyhledávače a srovnávače cen jsou stále na vrcholu
Údaje pocházejí z celosvětového spotřebitelského průzkumu společnosti Statista. Studie ukázala, že Němci se před nákupem ve velké míře spoléhají také na recenze ostatních uživatelů.
Téměř 70 procent nakupujících použilo v roce 2019 před nákupem vyhledávače jako Google. Nyní tento podíl klesl na 60 procent. Ačkoli je Google stále největším vyhledávacím kanálem, jeho popularita zřetelně klesá.
Kromě webových vyhledávačů ztratily na popularitě také srovnávače cen. Podíl Němců, kteří je preferují, klesl z 33 procent v roce 2019 na 28 procent v loňském roce.
Nakupující jsou ovlivněni videoobsahem
Na druhou stranu se používání sociálních sítí k vyhledávání produktů zvýšilo o 7 procent. Obliba platforem s videoobsahem, jako je YouTube,TikTok, se ve srovnání s rokem 2019 zvýšila o 4 procenta. Vyhledávání produktů prostřednictvím blogů a podcastů mírně vzrostlo z 5 na 7 procent.
Statistiky ukazují na změnu chování zákazníků v Německu. Obliba sociálních sítí a videoplatforem může také znamenat, že Němci se při nakupování na internetu více zaměřují na osobní doporučení. Pro srovnání, nedávné statistiky ukazují, že 55 % Němců se při nákupu rozhoduje na základě recenzí zákazníků. Osobní doporučení doplněné o videoobsah, se kterým se zákazník ztotožní, bude silným nástrojem nákupu.