2min. doba čtení

Nákupy Google v Německu ztrácejí na popularitě

Nákupní chování zákazníků v Německu se mění. Nákupy Google a srovnávače cen vykazují 10% pokles popularity ve srovnání s rokem 2019. Sociální sítě a stránky s videoobsahem, jako je YouTube, jsou stále populárnější.

Nákupy Google v Německu ztrácejí na popularitě

Vyhledávače a srovnávače cen jsou stále na vrcholu

Údaje pocházejí z celosvětového spotřebitelského průzkumu společnosti Statista. Studie ukázala, že Němci se před nákupem ve velké míře spoléhají také na recenze ostatních uživatelů.

Téměř 70 procent nakupujících použilo v roce 2019 před nákupem vyhledávače jako Google. Nyní tento podíl klesl na 60 procent. Ačkoli je Google stále největším vyhledávacím kanálem, jeho popularita zřetelně klesá.

Kromě webových vyhledávačů ztratily na popularitě také srovnávače cen. Podíl Němců, kteří je preferují, klesl z 33 procent v roce 2019 na 28 procent v loňském roce.

Nakupující jsou ovlivněni videoobsahem

Na druhou stranu se používání sociálních sítí k vyhledávání produktů zvýšilo o 7 procent. Obliba platforem s videoobsahem, jako je YouTube,TikTok, se ve srovnání s rokem 2019 zvýšila o 4 procenta. Vyhledávání produktů prostřednictvím blogů a podcastů mírně vzrostlo z 5 na 7 procent.

Statistiky ukazují na změnu chování zákazníků v Německu. Obliba sociálních sítí a videoplatforem může také znamenat, že Němci se při nakupování na internetu více zaměřují na osobní doporučení. Pro srovnání, nedávné statistiky ukazují, že 55 % Němců se při nákupu rozhoduje na základě recenzí zákazníků. Osobní doporučení doplněné o videoobsah, se kterým se zákazník ztotožní, bude silným nástrojem nákupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků
4min. doba čtení

E-commerce se vrací k dlouhodobě udržitelnému růstu. Největší šanci prorazit mají prodejci vlastních výrobků

Českou e-commerce, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný pokles, čeká letos oživení a návrat k udržitelnému růstu. Největší podíl na tržbách pochopitelně vykazuje dražší zboží z kategorií jako elektronika, nářadí či stavební materiály, jak vyplynulo z analýzy společnosti Upgates.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+