2 min. doba čtení

Nákupy Google v Německu ztrácejí na popularitě

Nákupní chování zákazníků v Německu se mění. Nákupy Google a srovnávače cen vykazují 10% pokles popularity ve srovnání s rokem 2019. Sociální sítě a stránky s videoobsahem, jako je YouTube, jsou stále populárnější.

Nákupy Google v Německu ztrácejí na popularitě

Vyhledávače a srovnávače cen jsou stále na vrcholu

Údaje pocházejí z celosvětového spotřebitelského průzkumu společnosti Statista. Studie ukázala, že Němci se před nákupem ve velké míře spoléhají také na recenze ostatních uživatelů.

Téměř 70 procent nakupujících použilo v roce 2019 před nákupem vyhledávače jako Google. Nyní tento podíl klesl na 60 procent. Ačkoli je Google stále největším vyhledávacím kanálem, jeho popularita zřetelně klesá.

Kromě webových vyhledávačů ztratily na popularitě také srovnávače cen. Podíl Němců, kteří je preferují, klesl z 33 procent v roce 2019 na 28 procent v loňském roce.

Nakupující jsou ovlivněni videoobsahem

Na druhou stranu se používání sociálních sítí k vyhledávání produktů zvýšilo o 7 procent. Obliba platforem s videoobsahem, jako je YouTube,TikTok, se ve srovnání s rokem 2019 zvýšila o 4 procenta. Vyhledávání produktů prostřednictvím blogů a podcastů mírně vzrostlo z 5 na 7 procent.

Statistiky ukazují na změnu chování zákazníků v Německu. Obliba sociálních sítí a videoplatforem může také znamenat, že Němci se při nakupování na internetu více zaměřují na osobní doporučení. Pro srovnání, nedávné statistiky ukazují, že 55 % Němců se při nákupu rozhoduje na základě recenzí zákazníků. Osobní doporučení doplněné o videoobsah, se kterým se zákazník ztotožní, bude silným nástrojem nákupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy
3 min. doba čtení

Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy

On-line nakupování šperků se za poslední roky výrazně proměnilo. Zákazníci už nehledají jen krásné doplňky, ale chtějí i pohodlný a intuitivní nákupní zážitek. Očekávají personalizovaná doporučení a možnost si šperk virtuálně prohlédnout ještě předtím, než se ho rozhodnou koupit. E-commerce v oblasti šperků se proto stále více přizpůsobuje moderním technologiím a novým trendům. Jak vypadá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů
3 min. doba čtení

Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů

Nejnovější zpráva Retail Week přináší nové tržní poznatky o významných e-commerce společnostech. Neustálé hledání nákladově efektivních nákupních možností ze strany spotřebitelů vedlo přední maloobchodníky k vytvoření digitálních strategií, které úspěšně přitahují zákazníky zpět k jejich virtuálním nákupním košíkům. E-commerce sektor se nadále rychle rozšiřuje, přičemž analytici předpovídají, že v roce 2025 dosáhne objemu 6,56 bilionu […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry
4 min. doba čtení

PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry

S nástupem umělé inteligence a explozí automaticky generovaného obsahu se zásadně mění i způsob, jakým si značky budují důvěru a viditelnost. Pro e-commerce firmy to není jen otázka trendu – jde o to, jak jejich produkty, hodnoty a reputace budou prezentovány ve vyhledávání, které už dnes často zprostředkovává AI. Nová studie od Hard Numbers však […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+