Účtenka v elektronické podobě
Německá společnost Globus, která v České republice provozuje síť hypermarketů, přišla s novinkou v oblasti účtenek za nákup. Zákazníkům služby Globus Bonus, kterých je v současné době 700 000, nabídne pomocí aplikace možnost elektronického potvrzení o zaplacení, tzv. e-účtenky. Ti, kteří nejsou členy věrnostního programu, mohou požádat o zkrácenou verzi účtenky.
Pro 700 000 členů věrnostního programu Globus Bonus vytiskly hypermarkety Globus 13 milionů účtenek ročně, takže každý z nich si v průměru odnesl účtenku s dvaadvaceti nákupy v celkové délce 5 metrů.
„Pokud si zákazníci, kteří používají mobilní aplikaci, před nákupem vyberou elektronickou verzi účtenky, máme možnost ušetřit tisíce kilometrů papíru. Počet aktivních uživatelů aplikace poroste, a nakonec možná dosáhneme úspory i tři tisíce kilometrů na účtenkách. Jedná se však o volitelnou záležitost, pokud zákazník potřebuje tištěnou účtenku za nákup, může si ji vždy pořídit. Účtenky lze prostřednictvím aplikace i sdílet, například e-mailem a podobně,“ uvedla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.
V mobilní aplikaci My Globus se účtenky zobrazí do 24 hodin od nákupu a zůstanou tam dva roky, takže jejich tisk není nutný.