
Od svého vzniku se Prime Day rozšířil na 48hodinový nákupní maraton. Každý rok se přidávají nové země a zvyšuje se počet nabízených slev a výhodných nákupů. Akce pravidelně překonává prodejní rekordy – například v roce 2023 se prodalo více než 375 milionů položek a zákazníci ušetřili více než 2,5 miliardy dolarů.
Na Prime Day se těší nejen zákazníci s vizí výhodných nákupů, ale také malé a střední podniky, které prodávají na Amazonu. Je to pro ně významná příležitost, jak zvýšit prodej a viditelnost produktů. V roce 2022 jejich prodej dokonce překonal prodej samotného Amazonu.
Důležité je zmínit, že akce je přístupná členům placeného balíčku Amazon Prime. Mezi výhody patří rychlá logistika a bezplatné doručení na miliony produktů. V některých oblastech je dostupné i doručení ve stejný den nebo do dvou dnů. Předplatitelé dále mohou využívat Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming Amazon Fresh a získávají také přístup k exkluzivním slevám a nabídkám, včetně speciálních akcí během Prime Day.
Mezi nejprodávanější kategorie patří zařízení Amazonu, spotřební elektronika a domácí potřeby.
Jaký byl rok 2024
Prime Day 2024 dosáhl nového rekordu. S tržbami 14,2 miliardy dolarů se mu podařilo narůst o 11 % oproti loňskému roku. Téměř polovinu z toho tvořily nákupy přes mobilní zařízení (7 miliard USD), což je o 18,6 % více než loni.
Prodej elektroniky během Prime Day vzrostl o 61 % ve srovnání s průměrným denním prodejem v červnu. Prodej školních a kancelářských potřeb vzrostl o 216 % a prodej dětského oblečení o 165 % ve srovnání s červnem. Tento fakt můžeme připsat blížícímu se začátku školního roku. Prime Day je tedy ideálním pro propagaci těchto produktů a je firmy je výhodné myslet na to při své marketingové strategii.
Amazonu se během tohoto měsíce podařilo odebrat podíl na trhu ostatním maloobchodníkům, i když velké značky jako Walmart a Target spustily vlastní speciální nabídky a nákupní akce, aby přilákaly zákazníky a konkurovaly Prime Day.
Letos Amazon nabídl dřívější přístup k nabídkám ještě před začátkem dvoudenní akce, aby stáhl část poptávky. Podle údajů společnosti Numerator byla průměrná útrata na jednu objednávku během prvních 32 hodin akcie Prime Day 60,03 USD v porovnání s 56,64 USD v roce 2023.

Zdroj: Numerator