3 min. doba čtení

Nákupní akce Amazon Prime Day opět překonala rekord

Prime Day zahájil svou historii v roce 2015 u příležitosti 20. výročí společnosti Amazon. Trval 24 hodin a byl dostupný v 9 zemích. Letošní ročník se rozšířil až do 24 krajin a dosáhl rekordu v prodejích.

Nákupní akce Amazon Prime Day opět překonala rekord
Zdroj: Depositphotos

Od svého vzniku se Prime Day rozšířil na 48hodinový nákupní maraton. Každý rok se přidávají nové země a zvyšuje se počet nabízených slev a výhodných nákupů. Akce pravidelně překonává prodejní rekordy – například v roce 2023 se prodalo více než 375 milionů položek a zákazníci ušetřili více než 2,5 miliardy dolarů.

Na Prime Day se těší nejen zákazníci s vizí výhodných nákupů, ale také malé a střední podniky, které prodávají na Amazonu. Je to pro ně významná příležitost, jak zvýšit prodej a viditelnost produktů. V roce 2022 jejich prodej dokonce překonal prodej samotného Amazonu.

Důležité je zmínit, že akce je přístupná členům placeného balíčku Amazon Prime. Mezi výhody patří rychlá logistika a bezplatné doručení na miliony produktů. V některých oblastech je dostupné i doručení ve stejný den nebo do dvou dnů. Předplatitelé dále mohou využívat Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming Amazon Fresh a získávají také přístup k exkluzivním slevám a nabídkám, včetně speciálních akcí během Prime Day.

Mezi nejprodávanější kategorie patří zařízení Amazonu, spotřební elektronika a domácí potřeby.

Jaký byl rok 2024

Prime Day 2024 dosáhl nového rekordu. S tržbami 14,2 miliardy dolarů se mu podařilo narůst o 11 % oproti loňskému roku. Téměř polovinu z toho tvořily nákupy přes mobilní zařízení (7 miliard USD), což je o 18,6 % více než loni.

Prodej elektroniky během Prime Day vzrostl o 61 % ve srovnání s průměrným denním prodejem v červnu. Prodej školních a kancelářských potřeb vzrostl o 216 % a prodej dětského oblečení o 165 % ve srovnání s červnem. Tento fakt můžeme připsat blížícímu se začátku školního roku. Prime Day je tedy ideálním pro propagaci těchto produktů a je firmy je výhodné myslet na to při své marketingové strategii.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Amazonu se během tohoto měsíce podařilo odebrat podíl na trhu ostatním maloobchodníkům, i když velké značky jako Walmart a Target spustily vlastní speciální nabídky a nákupní akce, aby přilákaly zákazníky a konkurovaly Prime Day.

Letos Amazon nabídl dřívější přístup k nabídkám ještě před začátkem dvoudenní akce, aby stáhl část poptávky. Podle údajů společnosti Numerator byla průměrná útrata na jednu objednávku během prvních 32 hodin akcie Prime Day 60,03 USD v porovnání s 56,64 USD v roce 2023.

Zdroj: Numerator

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+