2 min. doba čtení

Mladí seveřané mění skandinávskou e-commerce

Štúdia spoločnosti PostNord ukazuje, jaký vliv mají mladí lidé na e-commerce ve skandinávských zemích. Jejich nákupní návyky přetvářejí digitální obchod v Dánsku, Norsku či Švédsku.

Mladí seveřané mění skandinávskou e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Ve Skandinávii nastávají rozdíly v přístupech k nakupování. Nejaktivnějšími online nakupujícími jsou Dánové (18–29 let) a Norové (30–49 let). Pokud jde o starší zákazníky, zajímavé je Švédsko a Dánsko. Lidé ve věku 65 až 79 let tam mají dvakrát větší pravděpodobnost, že budou nakupovat online jednou týdně, než lidé v jiných severských zemích.

Švédsko je jednou z mála severských zemí, kde věk nemá takový vliv na to, jak často lidé nakupují.

Různé přístupy k doručení

Mladí lidé vyhledávají flexibilitu a méně interakce. Tím mění podobu doručovacích služeb. Na rozdíl od starších občanů vyhledávají nové způsoby doručování balíků, jako například boxy. Pro starší spotřebitele je zase důležitá bezpečnost a zažité způsoby. Obvykle si vybírají tradiční doručovací místa a dodávky domů.

Zdroj: Postnord

Mladí lidé chtějí nové platební nápady

Největší rozdíl může být v tom, jak se lidé rozhodnou platit. Mladí seveřané vedou ve využívání mobilních plateb. Upřednostňují možnosti okamžitých plateb, jako jsou Swish, Vipps a MobilePay, jakož i digitální peněženky, jako jsou Apple Pay a Google Pay.

Mladí lidé v severských zemích využívají mobilní platby dvakrát častěji než starší lidé.

Zdroj: Postnord

Pohled vpřed

Abychom lépe porozuměli budoucnosti severského e-commerce, je nezbytné věnovat pozornost rozdílům mezi generacemi. Vkus mladších spotřebitelů, zejména jejich otevřenost vůči digitálním řešením a preference flexibility, poskytuje cenné indicie o směřování online nakupování v tomto regionu.

S rostoucí kupní silou mladší generace je pravděpodobné, že jejich preference budou formovat standardy online nakupování v severských zemích.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe