2 min. doba čtení

Mladí seveřané mění skandinávskou e-commerce

Štúdia spoločnosti PostNord ukazuje, jaký vliv mají mladí lidé na e-commerce ve skandinávských zemích. Jejich nákupní návyky přetvářejí digitální obchod v Dánsku, Norsku či Švédsku.

Mladí seveřané mění skandinávskou e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Ve Skandinávii nastávají rozdíly v přístupech k nakupování. Nejaktivnějšími online nakupujícími jsou Dánové (18–29 let) a Norové (30–49 let). Pokud jde o starší zákazníky, zajímavé je Švédsko a Dánsko. Lidé ve věku 65 až 79 let tam mají dvakrát větší pravděpodobnost, že budou nakupovat online jednou týdně, než lidé v jiných severských zemích.

Švédsko je jednou z mála severských zemí, kde věk nemá takový vliv na to, jak často lidé nakupují.

Různé přístupy k doručení

Mladí lidé vyhledávají flexibilitu a méně interakce. Tím mění podobu doručovacích služeb. Na rozdíl od starších občanů vyhledávají nové způsoby doručování balíků, jako například boxy. Pro starší spotřebitele je zase důležitá bezpečnost a zažité způsoby. Obvykle si vybírají tradiční doručovací místa a dodávky domů.

Zdroj: Postnord

Mladí lidé chtějí nové platební nápady

Největší rozdíl může být v tom, jak se lidé rozhodnou platit. Mladí seveřané vedou ve využívání mobilních plateb. Upřednostňují možnosti okamžitých plateb, jako jsou Swish, Vipps a MobilePay, jakož i digitální peněženky, jako jsou Apple Pay a Google Pay.

Mladí lidé v severských zemích využívají mobilní platby dvakrát častěji než starší lidé.

Zdroj: Postnord

Pohled vpřed

Abychom lépe porozuměli budoucnosti severského e-commerce, je nezbytné věnovat pozornost rozdílům mezi generacemi. Vkus mladších spotřebitelů, zejména jejich otevřenost vůči digitálním řešením a preference flexibility, poskytuje cenné indicie o směřování online nakupování v tomto regionu.

S rostoucí kupní silou mladší generace je pravděpodobné, že jejich preference budou formovat standardy online nakupování v severských zemích.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+