Ve Skandinávii nastávají rozdíly v přístupech k nakupování. Nejaktivnějšími online nakupujícími jsou Dánové (18–29 let) a Norové (30–49 let). Pokud jde o starší zákazníky, zajímavé je Švédsko a Dánsko. Lidé ve věku 65 až 79 let tam mají dvakrát větší pravděpodobnost, že budou nakupovat online jednou týdně, než lidé v jiných severských zemích.
Švédsko je jednou z mála severských zemí, kde věk nemá takový vliv na to, jak často lidé nakupují.
Různé přístupy k doručení
Mladí lidé vyhledávají flexibilitu a méně interakce. Tím mění podobu doručovacích služeb. Na rozdíl od starších občanů vyhledávají nové způsoby doručování balíků, jako například boxy. Pro starší spotřebitele je zase důležitá bezpečnost a zažité způsoby. Obvykle si vybírají tradiční doručovací místa a dodávky domů.
Mladí lidé chtějí nové platební nápady
Největší rozdíl může být v tom, jak se lidé rozhodnou platit. Mladí seveřané vedou ve využívání mobilních plateb. Upřednostňují možnosti okamžitých plateb, jako jsou Swish, Vipps a MobilePay, jakož i digitální peněženky, jako jsou Apple Pay a Google Pay.
Mladí lidé v severských zemích využívají mobilní platby dvakrát častěji než starší lidé.
Pohled vpřed
Abychom lépe porozuměli budoucnosti severského e-commerce, je nezbytné věnovat pozornost rozdílům mezi generacemi. Vkus mladších spotřebitelů, zejména jejich otevřenost vůči digitálním řešením a preference flexibility, poskytuje cenné indicie o směřování online nakupování v tomto regionu.
S rostoucí kupní silou mladší generace je pravděpodobné, že jejich preference budou formovat standardy online nakupování v severských zemích.