2 min. doba čtení

Meta zásadně mění přístup k moderování obsahu a ověřování faktů

Meta, mateřská společnost Facebooku a Instagramu, oznámila zásadní změny ve svých pravidlech moderování obsahu v USA. Nejvýraznější změnou je ukončení programu nezávislého ověřování faktů, který nahradí systém založený na komunitě, podobný Community Notes na platformě X. Toto rozhodnutí přichází v době, kdy se Mark Zuckerberg snaží zlepšit vztahy s nastupujícím prezidentem Donaldem Trumpem.

Meta zásadně mění přístup k moderování obsahu a ověřování faktů
Zdroj: Depositphotos

Změny ve vedení Mety naznačují nový směr v oblasti obsahu

Zuckerberg ve svém prohlášení označil externí fact-checkery za „příliš politicky zaujaté“ a zdůraznil potřebu návratu k „základním hodnotám svobody projevu“. Metody ověřování faktů v Mete dlouhodobě kritizoval Trump a jeho republikánští spojenci, kteří je označovali za cenzuru konzervativních hlasů.

Nick Clegg končí ve funkci šéfa globálních záležitostí a jeho místo přebírá Joel Kaplan, který je známý svými vazbami na republikány. Do představenstva Mety vstupuje také prezident UFC a blízký Trumpův spojenec Dana White.

Meta plánuje výrazně uvolnit své směrnice pro moderování obsahu. Automatizované systémy budou zasahovat pouze při závažných porušeních, jako je zneužívání dětí nebo terorismus.

|

Smíšené reakce a globální dopad

Tyto změny znepokojily aktivisty bojující proti nenávistným projevům online. Ava Lee z organizace Global Witness uvedla: „Zuckerbergovo oznámení je zjevnou snahou zalíbit se nastupující Trumpově administrativě – s škodlivými následky.“

Změny se zatím zavádějí pouze v USA. EU a Británie si ponechají současné ověřování faktů. Mark Zuckerberg přiznává, že situace přináší kompromisy:

„Zachytíme méně škodlivého obsahu, ale zároveň snížíme počet příspěvků a účtů nevinných lidí, které omylem zablokujeme.“

Zuckerberg dodal, že nedávné volby představují „kulturní zlom směrem k upřednostňování svobody projevu“. Zuckerberg osobně navštívil Trumpa v Mar-a-Lago v listopadu a Meta přispěla 1 milion dolarů do Trumpova inauguračního fondu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rostoucí obavy z nového směru Mety

Tato změna vyvolala značnou diskusi o možném nárůstu dezinformací a nenávistných projevů na platformách Mety. Kritici tvrdí, že odstranění profesionálního ověřování faktů by mohlo vést k rychlejšímu šíření neověřených nepravdivých informací na sociálních sítích. Načasování rozhodnutí, které se shoduje s Trumpovou nadcházející inaugurací, vyvolává otázky o politických motivech.

Přechod Mety ke komunitnímu moderování odráží širší změny v řízení sociálních médií, ale jeho dopad na kvalitu informací se teprve ukáže.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+