2 min. doba čtení

Meta spolupracuje s Amazonem, aby nepřišla o uživatele

Společnost Meta chce udržet uživatele na svých kanálech, i když nakupují. Společnost představila novou funkci, která umožňuje propojit jejich účty na Facebooku a Instagramu s Amazonem. Budou tak moci nakupovat přímo ze sociálních sítí.

Meta spolupracuje s Amazonem, aby nepřišla o uživatele
Zdroj: Depositphotos

Meta hledá nové způsoby, jak zvýšit příjmy z reklamy poté, co Apple ztížil sociálním sítím cílení na uživatele v roce 2021. Tato aktualizace byla velkou ranou pro podnikání společnosti Meta – její akcie se loni propadly o 64 %.

Po třech po sobě jdoucích čtvrtletích, kdy se Meta potýkala s klesajícími příjmy, se jí letos podařilo zvednout své akcie o více než 160 %. Společnost Meta investovala do umělé inteligence jako do klíčové technologie, která jí má pomoci získat na svou stranu maloobchodníky, kteří chtějí zákazníkům nabízet cílené propagační akce.

Amazon hledá nové cesty

Společnost Amazon již několik let rozšiřuje své reklamní aktivity. Láká značky a malé firmy, které chtějí zlepšit své umístění v aplikacích společnosti, aby zde utratily své rozpočty. Amazon minulý měsíc uvedl, že tržby z online reklamy vzrostly ve třetím čtvrtletí oproti předchozímu roku o 26 % na 12,06 miliardy.

Díky partnerství se společností Amazon může Meta usnadnit obchodům prodej zboží na Facebooku a Instagramu, aniž by musely v těchto aplikacích zakládat vlastní obchody.

Internetová reklama společnosti Amazon se tradičně více podobá reklamě společnosti Google, protože je založena na záměru, což znamená, že zákazníci hledají požadované zboží pomocí klíčových slov, vysvětluje pro CNBC Maurice Rahmey, generální ředitel digitální marketingové agentury Disruptive Digital. “Meta má spíše model “discovery-based”, kdy lidé mohou dostávat cílené reklamy, aniž by museli vyhledávat.”

Společnost Amazon letos představila spolupráci se sociální sítí Pinterest. Rahmey poznamenal, že díky tomu v posledních několika čtvrtletích zvýšili své prodeje. Přesto Rahmey dodal, že nad partnerstvím visí několik otazníků. Například jak bude fungovat sdílení příjmů a jak si obchodníci budou vybírat, kde budou zobrazovat své reklamy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+