2 min. doba čtení

Meta spolupracuje s Amazonem, aby nepřišla o uživatele

Společnost Meta chce udržet uživatele na svých kanálech, i když nakupují. Společnost představila novou funkci, která umožňuje propojit jejich účty na Facebooku a Instagramu s Amazonem. Budou tak moci nakupovat přímo ze sociálních sítí.

Meta spolupracuje s Amazonem, aby nepřišla o uživatele
Zdroj: Depositphotos

Meta hledá nové způsoby, jak zvýšit příjmy z reklamy poté, co Apple ztížil sociálním sítím cílení na uživatele v roce 2021. Tato aktualizace byla velkou ranou pro podnikání společnosti Meta – její akcie se loni propadly o 64 %.

Po třech po sobě jdoucích čtvrtletích, kdy se Meta potýkala s klesajícími příjmy, se jí letos podařilo zvednout své akcie o více než 160 %. Společnost Meta investovala do umělé inteligence jako do klíčové technologie, která jí má pomoci získat na svou stranu maloobchodníky, kteří chtějí zákazníkům nabízet cílené propagační akce.

Amazon hledá nové cesty

Společnost Amazon již několik let rozšiřuje své reklamní aktivity. Láká značky a malé firmy, které chtějí zlepšit své umístění v aplikacích společnosti, aby zde utratily své rozpočty. Amazon minulý měsíc uvedl, že tržby z online reklamy vzrostly ve třetím čtvrtletí oproti předchozímu roku o 26 % na 12,06 miliardy.

Díky partnerství se společností Amazon může Meta usnadnit obchodům prodej zboží na Facebooku a Instagramu, aniž by musely v těchto aplikacích zakládat vlastní obchody.

Internetová reklama společnosti Amazon se tradičně více podobá reklamě společnosti Google, protože je založena na záměru, což znamená, že zákazníci hledají požadované zboží pomocí klíčových slov, vysvětluje pro CNBC Maurice Rahmey, generální ředitel digitální marketingové agentury Disruptive Digital. “Meta má spíše model “discovery-based”, kdy lidé mohou dostávat cílené reklamy, aniž by museli vyhledávat.”

Společnost Amazon letos představila spolupráci se sociální sítí Pinterest. Rahmey poznamenal, že díky tomu v posledních několika čtvrtletích zvýšili své prodeje. Přesto Rahmey dodal, že nad partnerstvím visí několik otazníků. Například jak bude fungovat sdílení příjmů a jak si obchodníci budou vybírat, kde budou zobrazovat své reklamy.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+