2 min. doba čtení

Meta mění možnosti cílení při nastavování reklam

Společnost Meta přezkoumává některé z podrobných možností cílení reklamy. Od 15. ledna 2024 odstraní nebo sloučí některá cílení. Účty, kterých se změna dotkne, uvidí oznámení ve Správci reklam.

Meta mění možnosti cílení při nastavování reklam
Zdroj: Depositphotos

„Od 15. ledna 2024 odstraňujeme nebo konsolidujeme některé možnosti podrobného cílení, které se týkají témat, jež mohou lidé vnímat jako citlivá. Stávající reklamní sady s dotčenými možnostmi cílení budou fungovat až do 18. března 2024, ale volby cílení bude třeba aktualizovat. Po tomto datu přestaneme zobrazovat reklamy na zrušených podrobných možnostech cílení a dotčené reklamní sady mohou být pozastaveny,“ uvedla Meta ve svém prohlášení.

Společnost zatím neposkytla konkrétní informace o odstraněných kategoriích, takže je otázkou, jak změny ovlivní cílení na Facebooku a Instagramu.

Meta již má s podobnými kroky zkušenosti. V minulosti čelila obviněním z neetického nebo dokonce nezákonného využívání možností cílení reklamy. Nyní přezkoumává citlivé kategorie – zejména ty s prvky týkajícími se zdraví, zájmů, rasy nebo etnického původu.

Ačkoli nastavení reklamy nemůže cílit na konkrétní rasu nebo ji naopak vyloučit,platforma umožňuje cílit na uživatele s bydlištěm v určitých regionech. A to může vést ke stejnému výsledku.

Konec cílení na zájmy?

Společnost Meta doporučuje inzerentům používat široké možnosti cílení, lookalike a Advantage+. Jejich cílem je zajistit lepší výkon tím, že se vaše reklamy dostanou k uživatelům, na které byste se sami pravděpodobně nezaměřili.

Kategorie cílení postupně zmizí a spoléhání se na automatická nastavení se může stát běžnou praxí.

|

Nejnovější z kategorie Sociální sítě
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe