2 min. doba čtení

Meta chce zjistit, jak sociální sítě ovlivňují uživatele

Společnost Meta a americké výzkumné centrum Center for Open Science (COS) zahájily pilotní program, v jehož rámci budou sdílet data ze sociálních médií pro účely studie o well-beingu. Cílem je lépe pochopit, jak různé podněty ovlivňují psychickou pohodu lidí.

Meta chce zjistit, jak sociální sítě ovlivňují uživatele
Zdroj: Depositphotos

COS bude hrát roli nezávislé strany a vyzve akademické výzkumníky na předkládání návrhů. Tyto návrhy budou zaměřeny na vztah mezi well-beingem a sociálními médii. Pokud budou návrhy po nezávislém posouzení schváleny, budou moci výzkumní pracovníci analyzovat příslušné údaje poskytnuté společností Meta. Všechny tyto návrhy, hodnocení, analýzy a závěrečné zprávy budou zveřejněny, aby se zvýšila transparentnost a reprodukovatelnost výzkumu.

“Meta chce přispět k tomu, aby vědecká komunita pochopila, jak různé faktory mohou nebo nemusí souviset s lidskou pohodou. Zavazujeme se, že to budeme dělat způsobem, který respektuje soukromí lidí, kteří naše aplikace používají. Společnost COS se osvědčila v podpoře vědecké přísnosti a komplexních otevřených vědeckých projektů a my se těšíme na spolupráci s ní na tomto pilotním projektu. Doufáme také, že může být vzorem pro další společnosti, které by mohly podniknout podobné kroky,” zdůraznil Curtiss Cobb, PhD, viceprezident pro výzkum ve společnosti Meta.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

Dvouletý pilotní program je v počáteční fázi plánování. Pravděpodobně se rozběhne v nadcházejících měsících.

Závěrem je nutno dodat, že tento typ výzkumu není v Metě novinkou. Uživatelské údaje se běžně používaly až do skandálu v roce 2018. Tehdy tým Cambridge Analytica zneužil data Facebooku, která byla původně určena pro akademický výzkum na univerzitě v Cambridge. Tato data byla později prodána politickým skupinám, které je využily k ovlivnění výsledků voleb. Po tomto narušení byla společnost nucena zvýšit bezpečnostní opatření a ukončit prakticky všechny výzkumné projekty.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+