2 min. doba čtení

Marketplace společnosti Walmart „zaplavili“ prodejci z Číny

Rok po zpřístupnění marketplace pro mezinárodní prodejce je tržiště společnosti Walmart plné čínských prodejců. 

Marketplace společnosti Walmart „zaplavili“ prodejci z Číny

Téměř polovina produktů pochází od čínských prodejců 

Společnost 25. března 2021 v Šen-čenu (Shenzhen) oznámila otevření svých bran pro mezinárodní prodejce. Většina nových registrací od té doby pochází z Číny. Na začátku to bylo necelých 6 %. Do konce roku 2021 se podíl čínských obchodníků na marketplace zvýšil na 20 % a rok na to již průzkumy ukazují, že čínské produkty představují více než 40 % nabídky tržiště. 

Společnost Walmart spustila svůj vlastní fulfillment program v únoru 2020 s neskrývaným cílem konkurovat společnosti Amazon. Partneři společnosti Walmart, kteří splňují o něco přísnější kritéria než společnost Amazon, mohou externě dodávat své produkty do logistického skladu společnosti, odkud je společnost Walmart balí a zajišťuje jejich doručení zákazníkům. 

Počet partnerů roste, ale ne podle očekávání 

Služba Walmart Fulfillment je k dispozici rovněž pro obchodníky prodávající na mezinárodním trhu, který byl otevřen minulý rok a od svého spuštění má již více než 150 000 aktivních prodejců. Zpočátku mohli prodávat téměř výlučně prodejci z USA, ale s rostoucí konkurencí začali prodávat i asijští a evropští obchodníci. 

Podobně jako loni v Číně, i v Indii uspořádala společnost Walmart letos konferenci s cílem zvýšit počet prodejců na jejich marketplace. Výsledky jsou však neuspokojivé a dosud se na marketplace zaregistrovalo méně než 500 indických obchodníků. 

Největším konkurentem společnosti Walmart Fulfillment Services je nepochybně společnost Amazon. I proto se WFS stále více zaměřuje na související služby, logistiku a marketingová řešení prodeje. Rostoucí počet mezinárodních prodejců na tržišti Walmart jasně ukázal, že jejich komplexní služby mají dobrou šanci konkurovat americkému gigantovi. 

Amazon je se 40% podílem stále lídrem na trhu. Oproti tomu Walmartu patří podíl jen 7,1 %. Z hlediska potenciálu růstu je to však něco jiného: zatímco Amazon v roce 2020 vzrostl „jen“ o 35 %, Walmart své tržby ztrojnásobil.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+