Téměř polovina produktů pochází od čínských prodejců
Společnost 25. března 2021 v Šen-čenu (Shenzhen) oznámila otevření svých bran pro mezinárodní prodejce. Většina nových registrací od té doby pochází z Číny. Na začátku to bylo necelých 6 %. Do konce roku 2021 se podíl čínských obchodníků na marketplace zvýšil na 20 % a rok na to již průzkumy ukazují, že čínské produkty představují více než 40 % nabídky tržiště.
Společnost Walmart spustila svůj vlastní fulfillment program v únoru 2020 s neskrývaným cílem konkurovat společnosti Amazon. Partneři společnosti Walmart, kteří splňují o něco přísnější kritéria než společnost Amazon, mohou externě dodávat své produkty do logistického skladu společnosti, odkud je společnost Walmart balí a zajišťuje jejich doručení zákazníkům.
Počet partnerů roste, ale ne podle očekávání
Služba Walmart Fulfillment je k dispozici rovněž pro obchodníky prodávající na mezinárodním trhu, který byl otevřen minulý rok a od svého spuštění má již více než 150 000 aktivních prodejců. Zpočátku mohli prodávat téměř výlučně prodejci z USA, ale s rostoucí konkurencí začali prodávat i asijští a evropští obchodníci.
Podobně jako loni v Číně, i v Indii uspořádala společnost Walmart letos konferenci s cílem zvýšit počet prodejců na jejich marketplace. Výsledky jsou však neuspokojivé a dosud se na marketplace zaregistrovalo méně než 500 indických obchodníků.
Největším konkurentem společnosti Walmart Fulfillment Services je nepochybně společnost Amazon. I proto se WFS stále více zaměřuje na související služby, logistiku a marketingová řešení prodeje. Rostoucí počet mezinárodních prodejců na tržišti Walmart jasně ukázal, že jejich komplexní služby mají dobrou šanci konkurovat americkému gigantovi.
Amazon je se 40% podílem stále lídrem na trhu. Oproti tomu Walmartu patří podíl jen 7,1 %. Z hlediska potenciálu růstu je to však něco jiného: zatímco Amazon v roce 2020 vzrostl „jen“ o 35 %, Walmart své tržby ztrojnásobil.