2 min. doba čtení

Marketingoví lídři preferují obchodní cíle, ale čelí výzvám v plánování

Drtivá většina marketingových manažerů uvedla, že se více zaměřují na obchodní cíle než před pěti lety. Studie odhalila, že pouze čtvrtina z nich začíná plánování s jasnou představou o očekávaných obchodních výsledcích.

Marketingoví lídři preferují obchodní cíle, ale čelí výzvám v plánování
Zdroj: Depositphotos

Průzkum Walker Sands byl proveden na vzorku více než 150 marketingových a 50 nemarketingových manažerů. Zjištění zdůrazňují potřebu marketingových týmů B2B zaměřit se na výsledky a spolupracovat s vrcholovým manažmentem na lepším pochopení obchodních cílů.

Napjaté časy a rozpočty vedou k tomu, že téměř 90 % marketingových lídrů se dnes více zaměřuje na obchodní cíle než před pěti lety. Vliv pandemie, práce na dálku a ekonomická nejistota způsobily změny v nákupních procesech B2B.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Z průzkumu vyplynulo, že většina marketérů (87 %) dává přednost celkovým obchodním cílům před konkrétními KPI podle kanálů. Pouze 27 % však začíná plánovat na základě očekávaných výsledků před navržením konkrétních aktivit v rámci kanálu. Zbytek (73 %) se spíše zaměřuje na konkrétní marketingové kanály a dosažení KPI před tím, než tyto metriky propojí s výsledky.

Více než polovina marketérů a vedoucích pracovníků uvádí, že vnímají problém v pochopení obchodních výsledků očekávaných od marketingových aktivit.

Až 74 % vedoucích pracovníků se domnívá, že marketingové týmy mají problémy s pochopením očekávání v oblasti obchodních výsledků, což poukazuje na potřebu změny perspektivy v marketingu B2B.

Výsledky průzkumu ukazují, že 79 % marketingových lídrů cítí větší tlak na měření marketingových úspěchů na základě klíčových obchodních výsledků.

“Přestože B2B marketéři tvrdí, že chápou význam obchodních výsledků, stále přistupují ke strategii především prostřednictvím kanálů. To způsobuje, že se jim nedaří propojit klíčové ukazatele výkonnosti založené na kanálech s obchodními výsledky – a mají problém splnit očekávání vedoucích pracovníků,” uzavírá Dave Parro, generální ředitel společnosti Walker Sands.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+