Průzkum Walker Sands byl proveden na vzorku více než 150 marketingových a 50 nemarketingových manažerů. Zjištění zdůrazňují potřebu marketingových týmů B2B zaměřit se na výsledky a spolupracovat s vrcholovým manažmentem na lepším pochopení obchodních cílů.
Napjaté časy a rozpočty vedou k tomu, že téměř 90 % marketingových lídrů se dnes více zaměřuje na obchodní cíle než před pěti lety. Vliv pandemie, práce na dálku a ekonomická nejistota způsobily změny v nákupních procesech B2B.
Z průzkumu vyplynulo, že většina marketérů (87 %) dává přednost celkovým obchodním cílům před konkrétními KPI podle kanálů. Pouze 27 % však začíná plánovat na základě očekávaných výsledků před navržením konkrétních aktivit v rámci kanálu. Zbytek (73 %) se spíše zaměřuje na konkrétní marketingové kanály a dosažení KPI před tím, než tyto metriky propojí s výsledky.
Více než polovina marketérů a vedoucích pracovníků uvádí, že vnímají problém v pochopení obchodních výsledků očekávaných od marketingových aktivit.
Až 74 % vedoucích pracovníků se domnívá, že marketingové týmy mají problémy s pochopením očekávání v oblasti obchodních výsledků, což poukazuje na potřebu změny perspektivy v marketingu B2B.
Výsledky průzkumu ukazují, že 79 % marketingových lídrů cítí větší tlak na měření marketingových úspěchů na základě klíčových obchodních výsledků.
“Přestože B2B marketéři tvrdí, že chápou význam obchodních výsledků, stále přistupují ke strategii především prostřednictvím kanálů. To způsobuje, že se jim nedaří propojit klíčové ukazatele výkonnosti založené na kanálech s obchodními výsledky – a mají problém splnit očekávání vedoucích pracovníků,” uzavírá Dave Parro, generální ředitel společnosti Walker Sands.