2 min. doba čtení

Marketingoví lídři preferují obchodní cíle, ale čelí výzvám v plánování

Drtivá většina marketingových manažerů uvedla, že se více zaměřují na obchodní cíle než před pěti lety. Studie odhalila, že pouze čtvrtina z nich začíná plánování s jasnou představou o očekávaných obchodních výsledcích.

Marketingoví lídři preferují obchodní cíle, ale čelí výzvám v plánování
Zdroj: Depositphotos

Průzkum Walker Sands byl proveden na vzorku více než 150 marketingových a 50 nemarketingových manažerů. Zjištění zdůrazňují potřebu marketingových týmů B2B zaměřit se na výsledky a spolupracovat s vrcholovým manažmentem na lepším pochopení obchodních cílů.

Napjaté časy a rozpočty vedou k tomu, že téměř 90 % marketingových lídrů se dnes více zaměřuje na obchodní cíle než před pěti lety. Vliv pandemie, práce na dálku a ekonomická nejistota způsobily změny v nákupních procesech B2B.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Z průzkumu vyplynulo, že většina marketérů (87 %) dává přednost celkovým obchodním cílům před konkrétními KPI podle kanálů. Pouze 27 % však začíná plánovat na základě očekávaných výsledků před navržením konkrétních aktivit v rámci kanálu. Zbytek (73 %) se spíše zaměřuje na konkrétní marketingové kanály a dosažení KPI před tím, než tyto metriky propojí s výsledky.

Více než polovina marketérů a vedoucích pracovníků uvádí, že vnímají problém v pochopení obchodních výsledků očekávaných od marketingových aktivit.

Až 74 % vedoucích pracovníků se domnívá, že marketingové týmy mají problémy s pochopením očekávání v oblasti obchodních výsledků, což poukazuje na potřebu změny perspektivy v marketingu B2B.

Výsledky průzkumu ukazují, že 79 % marketingových lídrů cítí větší tlak na měření marketingových úspěchů na základě klíčových obchodních výsledků.

“Přestože B2B marketéři tvrdí, že chápou význam obchodních výsledků, stále přistupují ke strategii především prostřednictvím kanálů. To způsobuje, že se jim nedaří propojit klíčové ukazatele výkonnosti založené na kanálech s obchodními výsledky – a mají problém splnit očekávání vedoucích pracovníků,” uzavírá Dave Parro, generální ředitel společnosti Walker Sands.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024
3 min. doba čtení

Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024

Nedávná studie společnosti Acceleration Partners ukazuje, že prodejci a marketéři by si měli uvědomit několik významných změn v nákupním prostředí. Pochopení těchto změn a zavedení cílených vánočních nákupních trendů a strategií pro rok 2024 bude klíčové pro firmy, které chtějí maximalizovat svůj výkon v tomto kritickém období prodeje.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+