2 min. doba čtení

Marketingoví lídři preferují obchodní cíle, ale čelí výzvám v plánování

Drtivá většina marketingových manažerů uvedla, že se více zaměřují na obchodní cíle než před pěti lety. Studie odhalila, že pouze čtvrtina z nich začíná plánování s jasnou představou o očekávaných obchodních výsledcích.

Marketingoví lídři preferují obchodní cíle, ale čelí výzvám v plánování
Zdroj: Depositphotos

Průzkum Walker Sands byl proveden na vzorku více než 150 marketingových a 50 nemarketingových manažerů. Zjištění zdůrazňují potřebu marketingových týmů B2B zaměřit se na výsledky a spolupracovat s vrcholovým manažmentem na lepším pochopení obchodních cílů.

Napjaté časy a rozpočty vedou k tomu, že téměř 90 % marketingových lídrů se dnes více zaměřuje na obchodní cíle než před pěti lety. Vliv pandemie, práce na dálku a ekonomická nejistota způsobily změny v nákupních procesech B2B.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Z průzkumu vyplynulo, že většina marketérů (87 %) dává přednost celkovým obchodním cílům před konkrétními KPI podle kanálů. Pouze 27 % však začíná plánovat na základě očekávaných výsledků před navržením konkrétních aktivit v rámci kanálu. Zbytek (73 %) se spíše zaměřuje na konkrétní marketingové kanály a dosažení KPI před tím, než tyto metriky propojí s výsledky.

Více než polovina marketérů a vedoucích pracovníků uvádí, že vnímají problém v pochopení obchodních výsledků očekávaných od marketingových aktivit.

Až 74 % vedoucích pracovníků se domnívá, že marketingové týmy mají problémy s pochopením očekávání v oblasti obchodních výsledků, což poukazuje na potřebu změny perspektivy v marketingu B2B.

Výsledky průzkumu ukazují, že 79 % marketingových lídrů cítí větší tlak na měření marketingových úspěchů na základě klíčových obchodních výsledků.

„Přestože B2B marketéři tvrdí, že chápou význam obchodních výsledků, stále přistupují ke strategii především prostřednictvím kanálů. To způsobuje, že se jim nedaří propojit klíčové ukazatele výkonnosti založené na kanálech s obchodními výsledky – a mají problém splnit očekávání vedoucích pracovníků,“ uzavírá Dave Parro, generální ředitel společnosti Walker Sands.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?
4 min. doba čtení

Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekce komentářů. Sociální sítě čím dál víc podporují obsah, který vyvolává interakci, a právě komentáře jsou signálem, který algoritmy sledují velmi pozorně.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe