5min. doba čtení

Marketingové trendy a předpovědi pro rok 2023

Rok 2023 nepochybně přinese různé výzvy, které si v oblasti marketingu vyžádají menší i větší změny. Tyto výzvy jsou způsobeny hned několika událostmi, kterým jsme v posledních měsících či letech čelili – pandemie, geopolitické napětí či ekonomická nejistota, která pramení z vysoké inflace nebo rostoucích životních nákladů. Ekonomická nejistota se odráží i v trendech vyhledávání na Googlu, kde se zvýšil počet vyhledávání finančních otázek. Lidé se často ptali, co je inflace, proč ceny rostou, co si mohu dovolit. Ve vyhledávání se často objevoval i výraz „proč“ v souvislosti s výrazem „drahé“.

Mattey Myko Mattey Myko
Founder & Strategy Director
Marketingové trendy a předpovědi pro rok 2023

 Firmy však nemohou odkládat plánování a čekat, jak bude situace vypadat v roce 2023. Aby firmy přežily a dále rostly, musí zavádět strategie, v nichž marketing hraje ústřední roli. I proto jsme se v marketingové agentuře Chianna way podívali na marketingové trendy a předpovědi pro rok 2023 a podělili se o ně. 

 Inkluzivnější mediální plánování 

 Pro lidi není důležité jen vidět či slyšet, ale především zažívat podněty v prostředí, které jim je známé. I proto by se mělo marketingové plánování na rok 2023 rozšířit, aby bylo více inkluzivní. Mediální plány jsou často neúmyslně exkluzivní.

Aby se však marketingoví specialisté skutečně spojili s různorodým publikem, musí se touto exkluzivitou zabývat a provést audit svého mediálního plánu. Posuďte, zda kombinace kanálů a obsahu oslovuje zamýšlenou šíři publika, a zkontrolujte případné nepřesnosti a chyby. Kromě toho zvažte, jaká pozitivní opatření lze přijmout, abyste autenticky podpořili nedostatečně zastoupené hlasy a komunity.

Reklama s udržitelným cílem 

 Zejména v posledních letech se lidé snaží o udržitelnost a chtějí, aby jim firmy v udržitelných rozhodnutích pomáhaly lépe je zvládat. Očekávají, že organizace a firmy budou mít stále větší dopad na společnost a že své sliby přizpůsobí činům.

I to je výsledkem snahy většiny firem minimalizovat vlastní dopad na životní prostředí. Aktivněji upozorňují na příčiny a následky a snaží se inspirovat zbytek společnosti k akci. Důležitým úkolem pro rok 2023 v marketingovém plánu je propojit poslání společnosti s udržitelností a odpovědností vůči celé společnosti. 

 Ochrana soukromí na prvním místě 

 V roce 2023 se společnosti musí odlišit, protože soutěží na nejistém trhu. Bude důležité prokázat své hodnoty, aby si nejen udrželi, ale také získali nové zákazníky. Vzhledem k tomu, že lidé sdílejí stále více svého soukromí online, kladou větší důraz na jeho ochranu než kdy dříve. 

 Společnost Google provedla průzkum o zkušenostech s ochranou soukromí v kontextu důvěry ve společnosti. Z průzkumu vyplynulo, že špatná zkušenost s ochranou soukromí online může být pro firmy velmi škodlivá. Až 43 % respondentů by po takové zkušenosti využilo služeb nebo produktů jiné společnosti. 

 V roce 2023 se proto společnosti musí ujistit, že svým zákazníkům poskytnou vše, co potřebují, aby jejich data byla chráněna a aby měli důvěru ve značku, kterou používají.  

 Žijeme ve světě generace Z 

 Generace Z je první generací, která vyrostla výhradně ve světě internetu. Způsob jejich interakce se neustále vyvíjí. Nejvhodnější platformy pro tuto generaci jsou dnes ty, které jsou dynamické a vysoce vizuální, a splňují jejich neustále se měnící potřeby novými a inovativními způsoby. 

Týdenní podcast UPdate

 V roce 2023 však nebude pro firmy výzvou pozvat tuto generaci do svého světa, ale nahlédnout do jejího světa. Pochopte jejich neuspokojené potřeby, upřednostněte relevanci a autenticitu před homogenní jedinečností. Přijměte rozmanité vizuální světy, které obývají.  

 Upřednostněte kratší videa

 Divácké návyky se mění, protože lidé plynule přecházejí mezi obrazovkami – pro každou z nich mají jiné potřeby a očekávání. Mnoho tvůrců začalo upřednostňovat kratší obsah, aby uspokojili potřeby diváků. A právě ty zaznamenávají obrovský úspěch. Youtube Shorts má 1,5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a více než 30 miliard zhlédnutí denně. 

 Je důležité využít osvědčené postupy vyprávění příběhů k vytvoření velmi poutavého krátkého video obsahu. Videa by měla přejít přímo do děje, aby diváka zaujala během prvních několika vteřin. Vzhledem k tomu, že takové video by mělo trvat 10 až 60 vteřin, není třeba vytvářet příběh s rozsáhlým kontextem, ale spíše stručné a výstižné video, ze kterého křičí jeho pointa. 

 Zdokonalte svou aplikaci

 V roce 2023 se podívejte, jak můžete svou aplikaci vylepšit. Vyhněte se jednoúčelovým aplikacím, do kterých se lidé jednou přihlásí a pak je smažou. Místo toho vytvořte zákaznickou aplikaci, která uživatele přiměje začlenit ji do svého každodenního života.  

 Lidé po celém světě začleňují aplikace do svých životů. Ať už jde o nákup tepláků, plánování, platby, cvičení nebo rezervaci stolu na večer. Aplikace existují téměř na všechno – i proto se podívejte na to, jak usnadnit svým zákazníkům některou z oblastí, pro které je využívají. Ať je přehledná, snadno použitelná, intuitivní, jednoduchá a hlavně multifunkční s inovativními funkcemi.

Sdílet článek
Mattey Myko
Founder & Strategy Director

V oboru se pohybuje od roku 2010. Specializuje se na strategické marketingové plánování a budování brandu ve full service agentuře Chianna way. Na kontě má 6 autorských a 600+ klientských projektů. Své dlouholeté zkušenosti předává jako Digitální anděl. Ve volném čase se věnuje sportu, turistice a dobrovolnictví.

Chianna way
Tento článek ti přináší

Chianna way

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+