6min. doba čtení

Marketingové trendy a předpovědi pro rok 2023

Rok 2023 nepochybně přinese různé výzvy, které si v oblasti marketingu vyžádají menší i větší změny. Tyto výzvy jsou způsobeny hned několika událostmi, kterým jsme v posledních měsících či letech čelili – pandemie, geopolitické napětí či ekonomická nejistota, která pramení z vysoké inflace nebo rostoucích životních nákladů. Ekonomická nejistota se odráží i v trendech vyhledávání na Googlu, kde se zvýšil počet vyhledávání finančních otázek. Lidé se často ptali, co je inflace, proč ceny rostou, co si mohu dovolit. Ve vyhledávání se často objevoval i výraz „proč“ v souvislosti s výrazem „drahé“.

Mattey Myko Mattey Myko
Founder & Strategy Director
Marketingové trendy a předpovědi pro rok 2023

 Firmy však nemohou odkládat plánování a čekat, jak bude situace vypadat v roce 2023. Aby firmy přežily a dále rostly, musí zavádět strategie, v nichž marketing hraje ústřední roli. I proto jsme se v marketingové agentuře Chianna way podívali na marketingové trendy a předpovědi pro rok 2023 a podělili se o ně. 

 Inkluzivnější mediální plánování 

 Pro lidi není důležité jen vidět či slyšet, ale především zažívat podněty v prostředí, které jim je známé. I proto by se mělo marketingové plánování na rok 2023 rozšířit, aby bylo více inkluzivní. Mediální plány jsou často neúmyslně exkluzivní.

Aby se však marketingoví specialisté skutečně spojili s různorodým publikem, musí se touto exkluzivitou zabývat a provést audit svého mediálního plánu. Posuďte, zda kombinace kanálů a obsahu oslovuje zamýšlenou šíři publika, a zkontrolujte případné nepřesnosti a chyby. Kromě toho zvažte, jaká pozitivní opatření lze přijmout, abyste autenticky podpořili nedostatečně zastoupené hlasy a komunity.

Reklama s udržitelným cílem 

 Zejména v posledních letech se lidé snaží o udržitelnost a chtějí, aby jim firmy v udržitelných rozhodnutích pomáhaly lépe je zvládat. Očekávají, že organizace a firmy budou mít stále větší dopad na společnost a že své sliby přizpůsobí činům.

I to je výsledkem snahy většiny firem minimalizovat vlastní dopad na životní prostředí. Aktivněji upozorňují na příčiny a následky a snaží se inspirovat zbytek společnosti k akci. Důležitým úkolem pro rok 2023 v marketingovém plánu je propojit poslání společnosti s udržitelností a odpovědností vůči celé společnosti. 

 Ochrana soukromí na prvním místě 

 V roce 2023 se společnosti musí odlišit, protože soutěží na nejistém trhu. Bude důležité prokázat své hodnoty, aby si nejen udrželi, ale také získali nové zákazníky. Vzhledem k tomu, že lidé sdílejí stále více svého soukromí online, kladou větší důraz na jeho ochranu než kdy dříve. 

 Společnost Google provedla průzkum o zkušenostech s ochranou soukromí v kontextu důvěry ve společnosti. Z průzkumu vyplynulo, že špatná zkušenost s ochranou soukromí online může být pro firmy velmi škodlivá. Až 43 % respondentů by po takové zkušenosti využilo služeb nebo produktů jiné společnosti. 

 V roce 2023 se proto společnosti musí ujistit, že svým zákazníkům poskytnou vše, co potřebují, aby jejich data byla chráněna a aby měli důvěru ve značku, kterou používají.  

 Žijeme ve světě generace Z 

 Generace Z je první generací, která vyrostla výhradně ve světě internetu. Způsob jejich interakce se neustále vyvíjí. Nejvhodnější platformy pro tuto generaci jsou dnes ty, které jsou dynamické a vysoce vizuální, a splňují jejich neustále se měnící potřeby novými a inovativními způsoby. 

Týdenní podcast UPdate

 V roce 2023 však nebude pro firmy výzvou pozvat tuto generaci do svého světa, ale nahlédnout do jejího světa. Pochopte jejich neuspokojené potřeby, upřednostněte relevanci a autenticitu před homogenní jedinečností. Přijměte rozmanité vizuální světy, které obývají.  

 Upřednostněte kratší videa

 Divácké návyky se mění, protože lidé plynule přecházejí mezi obrazovkami – pro každou z nich mají jiné potřeby a očekávání. Mnoho tvůrců začalo upřednostňovat kratší obsah, aby uspokojili potřeby diváků. A právě ty zaznamenávají obrovský úspěch. Youtube Shorts má 1,5 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a více než 30 miliard zhlédnutí denně. 

 Je důležité využít osvědčené postupy vyprávění příběhů k vytvoření velmi poutavého krátkého video obsahu. Videa by měla přejít přímo do děje, aby diváka zaujala během prvních několika vteřin. Vzhledem k tomu, že takové video by mělo trvat 10 až 60 vteřin, není třeba vytvářet příběh s rozsáhlým kontextem, ale spíše stručné a výstižné video, ze kterého křičí jeho pointa. 

 Zdokonalte svou aplikaci

 V roce 2023 se podívejte, jak můžete svou aplikaci vylepšit. Vyhněte se jednoúčelovým aplikacím, do kterých se lidé jednou přihlásí a pak je smažou. Místo toho vytvořte zákaznickou aplikaci, která uživatele přiměje začlenit ji do svého každodenního života.  

 Lidé po celém světě začleňují aplikace do svých životů. Ať už jde o nákup tepláků, plánování, platby, cvičení nebo rezervaci stolu na večer. Aplikace existují téměř na všechno – i proto se podívejte na to, jak usnadnit svým zákazníkům některou z oblastí, pro které je využívají. Ať je přehledná, snadno použitelná, intuitivní, jednoduchá a hlavně multifunkční s inovativními funkcemi.

Sdílet článek
Mattey Myko
Founder & Strategy Director

V oboru se pohybuje od roku 2010. Specializuje se na strategické marketingové plánování a budování brandu ve full service agentuře Chianna way. Na kontě má 6 autorských a 100+ klientských projektů. Své dlouholeté zkušenosti předává jako Digitální anděl. Ve volném čase se věnuje sportu, turistice a dobrovolnictví.

Tento článek ti přináší

Chianna way

Digitální marketingová full service agentura pro malé a střední firmy. Specializuje se na kreativní marketingové strategie s cílem etablovat značku a pomoci jí expandovat. Výsledky umíme předvídat na základě hloubkových analýz a strategicky je plánovat. Proto dokážeme efektivně nastavit investice do marketingu a rozkládat je v čase podle potřeb a očekávání klienta.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek