3min. doba čtení

Maďarský e-commerce postihly finanční problémy: Jak znovu nastartovat podnikání?

Maďarsko je jednou z prvních zemí, která láká slovenské e-shopy k exportu. Maďarský trh je dlouhodobě známý nejen svým pěkným růstem, ale také zisky, které se z něj daří vytěžit. Rok 2022 však byznysům přinesl těžké chvíle. Pokud nemáte správně nastavenou cenotvorbu, pravděpodobně se s e-shopem v Maďarsku řítíte do propasti. Jak znovu nastartovat podnikání v Maďarsku? Zpomalená ekonomika, kurzové rozdíly a nestabilita. Faktory, které v roce 2022 zamíchaly kartami na maďarském trhu.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Maďarský e-commerce postihly finanční problémy: Jak znovu nastartovat podnikání?

Rok 2022 ve znamení změn

Turbulentní doba se na maďarském trhu projevila nemalou měrou. Forint byl nestabilní, inflace rostla a došlo k ochlazení nákupního chování maďarských zákazníků.

Jak řešit problémy na maďarském trhu?

Ekonomickou situaci nemůžete nijak ovlivnit. Jediné, co můžete udělat, je přijmout taková opatření, která vám pomohou snížit finanční škody a udržet si pozici na trhu.

Přemýšlejte o cenotvorbě

Pokud podnikáte mimo eurozónu, je klíčový způsob, jakým řešíte tvorbu cen a přeceňování zboží na cizí měnu.

Některé e-shopy přepočítávají ceny jen na začátku sezóny a poté je již neupravují. Jiné přepočítávají ceny podle aktuálního denního kurzu. Ani jedna z těchto alternativ není správná.

Každá země, do které expandujete, představuje samostatný byznys. Zařaďte kurzové změny do řízení výkonnostního marketingu přes marži.

Efektivně převádějte forinty na eura

Pohyby měnového kurzu nejsou jen cenový a účetní problém. Myslete na to, že nechcete ztratit ani o haléř více, než je nutné, na poplatcích za převod cizí měny na eura.

Týdenní podcast UPdate

Mnoho dodavatelských dolarových faktur je často výhodnější zaplatit přímo ve forintech a nepřevádět je mezitím na eura. Zastavte automatické převody na eurové účty a nechte si dostatek času na to, abyste přišli na co nejefektivnější řešení.

Efektivním řešením jsou také nebankovní platformy a virtuální banky, jejichž převody v kurzech jsou velmi výhodné.

Jak se vyhnout riziku drastické změny kurzu?

S bankami můžete uzavřít mimoburzovní finanční dohody na 3 až 9 měsíců dopředu. Tím si zafixujete opci na nákup cizí měny za pevně stanovený směnný kurz.

Opce však podléhají poplatku z celé částky smlouvy. Ten obvykle nepřesahuje 3 %. Pokud se však směnný kurz pohybuje tak drasticky jako kurz eura vůči forintu v roce 2022, je i takový poplatek efektivní. Toto řešení však doporučujeme e-shopům, které mají roční obrat alespoň půl milionu eur.

Určete si hraniční hodnotu marže

Zjistěte si, kdy nastane situace, že se již nevyplatí propagovat váš produkt na maďarském trhu.

Pokud máte produkt s marží 30 % na trhu eurozóny, musíte k původní marži na maďarském trhu připočítat kurzový rozdíl. Tím se dostanete na marži například 27 %.

Pokud se kvůli nelichotivému směnnému kurzu dostanete na vámi nastavenou mezní hodnotu, mohou některé biddingové algoritmy reklamních systémů automaticky vypnout propagaci produktu, zatímco v jiných zemích reklama poběží dál. Příkladem tohoto systému je MagicScript – automatizační nástroj, který dokáže bidovat na marži.

Sdílet článek
Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity jako Content Specialist. Zaměřuje se na psaní blogových článků, SEO a PR aktivity. Kupředu ji žene chuť neustále se zlepšovat, díky čemuž rychle zapadla do Dexfinity týmu.

Dexfinity
Tento článek ti přináší

Dexfinity

Jsme mezinárodní tým 63+ online marketérů a e-commerce specialistů. Naším primárním zaměřením je optimalizace a škálování online podnikání partnerských firem na domácím trhu a jejich následný export za hranice. V marketingu si věříme už od roku 2009. Proto si necháme zaplatit, jen když přineseme výsledky.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
3min. doba čtení

Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?

Rok 2022 přinesl mnoho změn. Firmy čelí nižší poptávce, nejistotě, stagnaci nebo propadům. I když je inflace přirozená, v letošním roce dosáhla 22letého maxima. Zákazníci se rozhodují déle a je stále obtížnější je přesvědčit ke koupi. Zjistěte, jak ustát vlnu inflace a udržet svou značku na očích veřejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
3min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek