3 min. doba čtení

Lokalizované reklamy přinášejí lepší výsledky. 71 % spotřebitelů očekává přizpůsobená sdělení

Lokální kampaně v e-commerce umožňují firmám oslovit zákazníky přesně tam, kde to má největší význam – v jejich každodenním prostředí. Nedávné údaje z USA hovoří o významu lokalizovaných marketingových kampaní, které mohou být inspirací i pro evropské trhy.

Lokalizované reklamy přinášejí lepší výsledky. 71 % spotřebitelů očekává přizpůsobená sdělení
Zdroj: DALL·E

Zpráva The Local Lift, za kterou stojí společnosti Locality a The Harris Poll, poukazuje na vliv komunitně zaměřeného sdělení na důvěru spotřebitelů, jejich zapojení a nákupní chování.

Průzkum se uskutečnil v období od 17. do 27. října 2024 na vzorku 1 052 dospělých Američanů, kteří sledují televizi alespoň hodinu týdně. Zahrnul diváky streamovacích a tradičních vysílání.

Relevance podporuje zapojení

Lokalizované odkazy odrážejí život komunity, díky čemuž působí značky důvěryhodněji a blíže k lidem. Ukázalo se, že až 71 % spotřebitelů očekává, že reklamy budou přizpůsobeny jejich místním komunitám. Dokonce mladší publikum ve věku 18–34 let má tato očekávání na úrovni až 81 %.

V porovnání s celoplošnými kampaněmi dosahují reklamy přizpůsobené lokálnímu publiku výrazně lepších výsledků v klíčových ukazatelích jako důvěra, zapojení a ochota nakoupit.

Lidé mají 4krát větší pravděpodobnost, že budou důvěřovat značce s lokalizovaným obsahem.

Třeba zdůraznit, že i když lokalizované reklamy dosahují skvělých výsledků, musí působit autenticky. Více než polovina diváků (54 %) vyjádřilo pochybnosti, když lokalizované poselství působilo jako neupřímné nebo nepřirozené. Úspěšné kampaně dokáží zladit lokální poselství s celkovou identitou značky.

Například lokální kampaň společnosti Mercedes-Benz pro jižní Floridu zdůraznila blízkost prodejen. V porovnání s národní kampaní si v Miami získala vyšší přízeň.

Zdroj: Locality, The Harris Poll

Jak namíchat ideální kombinaci

Jak mohou značky zvýšit relevanci a zaujmout více diváků? Ideální je kombinace lokálních streamovacích služeb a televizního vysílání. Více než 70 % respondentů uvedlo, že reklamy na obou platformách považují za důvěryhodnější a více je motivují zajímat se o značku.

„Spotřebitelé mají přístup k množství platforem pro konzumaci obsahu. Inzerenti mají často problém zjistit, která je nejlepší možnost, jak oslovit spotřebitele. Na základě výzkumu je nejlepší možností obojí – místní streamování i místní vysílání,“ uvádí zpráva.

Proč jsou lokalizované reklamy důležité pro e-commerce

Nákupní chování i konkurenční prostředí se v jednotlivých regionech výrazně liší. Přizpůsobení kampaní místním potřebám hraje klíčovou roli v úspěšné strategii. Výzkumy ukazují, že zprávy zacílené na konkrétní komunity dokáží vytvořit hlubší emocionální spojení, posílit důvěru a zlepšit vnímání značky, což se pozitivně odráží i na návratnosti investic.

Zdroj: Locality, The Harris Poll

Situace v Evropě

Přestože podobné statistiky pro evropský trh nejsou přímo dostupné, údaje z Eurostatu ukazují, že e-commerce v EU neustále roste. V roce 2022 využívalo internet 91 % osob ve věku 16 až 74 let, přičemž 75 % z nich nakupovalo nebo objednávalo zboží či služby online.

Tento růst naznačuje, že evropští spotřebitelé jsou otevřeni digitálním nákupům, což vytváří prostor pro efektivní marketingové strategie.

Prvek lokálnosti zároveň může být zbraní proti čínským gigantům jako Shein, Temu či Alibaba, což se ukázalo i v případě Německa. I když tam zákazníci stále využívají asijské e-shopy, stále upřednostňují své lokální hráče. Například ve Španělsku nakupuje přes AliExpress 40 % zákazníků, v Německu jen 11 %.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?
3 min. doba čtení

Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?

Minulý rok se objevily zprávy o využívání sjednocených dat a generativní AI, které mají potenciál měnit zákaznickou zkušenost. Proč personalizace často selhává? A co odlišuje lídry na trhu od ostatních firem? Na to se zaměřila zpráva Adobe Digital Trends 2024. Zjistěte, jak překonat náročná očekávání zákazníků a přizpůsobit se rychle se měnícímu digitálnímu světu pomocí […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí
5 min. doba čtení

Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí

E-commerce v Česku a na Slovensku zažívá dynamické změny. Automatizace, AI, multichannel strategie a expanze do zahraničí jsou klíčem k úspěchu. Jak využít nové trendy k optimalizaci procesů, snížení nákladů a růstu na konkurenčním trhu? Objevte praktické tipy a inovativní přístupy, které transformují lokální online byznys. Odpovídá CEO CEE Radek Klouda ze společnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Přečíst článek
Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích
4 min. doba čtení

Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích

V roce 2024 se v evropském e-commerce často skloňovala online tržiště. Změnila způsob, jakým lidé objevují a nakupují produkty, přičemž jednotlivé platformy intenzivně soupeří o pozornost a důvěru zákazníků. Tržiště expandují do strategických regionů a neustále zlepšují své služby, aby získala konkurenční výhodu. Nejnovější zpráva, založená na odpovědích 4 500 nakupujících z pěti zemí, ukazuje, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+