Zpráva The Local Lift, za kterou stojí společnosti Locality a The Harris Poll, poukazuje na vliv komunitně zaměřeného sdělení na důvěru spotřebitelů, jejich zapojení a nákupní chování.
Průzkum se uskutečnil v období od 17. do 27. října 2024 na vzorku 1 052 dospělých Američanů, kteří sledují televizi alespoň hodinu týdně. Zahrnul diváky streamovacích a tradičních vysílání.
Relevance podporuje zapojení
Lokalizované odkazy odrážejí život komunity, díky čemuž působí značky důvěryhodněji a blíže k lidem. Ukázalo se, že až 71 % spotřebitelů očekává, že reklamy budou přizpůsobeny jejich místním komunitám. Dokonce mladší publikum ve věku 18–34 let má tato očekávání na úrovni až 81 %.
V porovnání s celoplošnými kampaněmi dosahují reklamy přizpůsobené lokálnímu publiku výrazně lepších výsledků v klíčových ukazatelích jako důvěra, zapojení a ochota nakoupit.
Lidé mají 4krát větší pravděpodobnost, že budou důvěřovat značce s lokalizovaným obsahem.
Třeba zdůraznit, že i když lokalizované reklamy dosahují skvělých výsledků, musí působit autenticky. Více než polovina diváků (54 %) vyjádřilo pochybnosti, když lokalizované poselství působilo jako neupřímné nebo nepřirozené. Úspěšné kampaně dokáží zladit lokální poselství s celkovou identitou značky.
Například lokální kampaň společnosti Mercedes-Benz pro jižní Floridu zdůraznila blízkost prodejen. V porovnání s národní kampaní si v Miami získala vyšší přízeň.
Jak namíchat ideální kombinaci
Jak mohou značky zvýšit relevanci a zaujmout více diváků? Ideální je kombinace lokálních streamovacích služeb a televizního vysílání. Více než 70 % respondentů uvedlo, že reklamy na obou platformách považují za důvěryhodnější a více je motivují zajímat se o značku.
„Spotřebitelé mají přístup k množství platforem pro konzumaci obsahu. Inzerenti mají často problém zjistit, která je nejlepší možnost, jak oslovit spotřebitele. Na základě výzkumu je nejlepší možností obojí – místní streamování i místní vysílání,“ uvádí zpráva.
Proč jsou lokalizované reklamy důležité pro e-commerce
Nákupní chování i konkurenční prostředí se v jednotlivých regionech výrazně liší. Přizpůsobení kampaní místním potřebám hraje klíčovou roli v úspěšné strategii. Výzkumy ukazují, že zprávy zacílené na konkrétní komunity dokáží vytvořit hlubší emocionální spojení, posílit důvěru a zlepšit vnímání značky, což se pozitivně odráží i na návratnosti investic.
Situace v Evropě
Přestože podobné statistiky pro evropský trh nejsou přímo dostupné, údaje z Eurostatu ukazují, že e-commerce v EU neustále roste. V roce 2022 využívalo internet 91 % osob ve věku 16 až 74 let, přičemž 75 % z nich nakupovalo nebo objednávalo zboží či služby online.
Tento růst naznačuje, že evropští spotřebitelé jsou otevřeni digitálním nákupům, což vytváří prostor pro efektivní marketingové strategie.
Prvek lokálnosti zároveň může být zbraní proti čínským gigantům jako Shein, Temu či Alibaba, což se ukázalo i v případě Německa. I když tam zákazníci stále využívají asijské e-shopy, stále upřednostňují své lokální hráče. Například ve Španělsku nakupuje přes AliExpress 40 % zákazníků, v Německu jen 11 %.