3 min. doba čtení

Logo manuál jako bible komunikace

Není nic horšího než nekonzistentní komunikace jak online, tak offline. Častokrát vidíme na Instagramu nebo Facebooku reklamu, která sice může být opravdu zajímavá a donutí nás nakoupit, ale když nevíme, k jaké značce jí přiřadit, tak je to možná až zbytečné plýtvání energií. 

Václav Krba Václav Krba
CEO Viva Marketing
Logo manuál jako bible komunikace

Nemáme nic proti dobře mířené výkonnostní kampani. Každému výkonnostnímu marketérovi se reklamy píšou mnohem lépe, když je píše pro již známou značku. PNO letí dolů, CPM se zlevňuje, a tak tvrdá práce padá na úrodnou půdu. 

No jo, ale co když jsem malá nebo střední společnost, která nemá vybudované velké jméno a za sebou 30 let komunikace na všech kanálech? Co mám dělat? 

Základní stavební kámen každého brandu je mít kvalitně zpracovaný logo manuál. Často se také setkáváme s názvem grafický manuál. Takový manuál slouží jako pomůcka každému marketérovi, aby věděl, jak efektivně komunikovat vaši značku.

Logo manuál obsahuje základní logo, firemní barvy, ochranný prostor kolem loga, kam by za žádnou cenu nemělo nic zasahovat nebo třeba i jak barevné by mělo být logo na jednotlivých barevných podkladech. Dále určuje jaký font značka používá. Součástí takového logo manuálu jsou i vizitky a vzor firemních prezentací. 

Jaké by měla mít vaše společnost logo? 

Logo by mělo zdůrazňovat to, jaká jste firma. Mělo by vycházet z vašich firemních hodnot a mělo by být jedinečné, čitelné a na prví pohled rozpoznatelné. Žádné kopírování velkých hráčů vám nepomůže.  

>>branding identita<<

Firemní barvy

Nepodceňte výběr firemních barev v logo manuálu. Jsou to barvy, které budete nuceni používat při komunikaci vaší značky. Popřemýšlejte, jak vaše barvy budou vypadat u vás v kanceláři, na vašich firemních autech, na firemním oblečení. Logo manuál by měl definovat barvy RGB, CMYK a PANTONE. Kdykoli si pak můžete zkontrolovat externě vytvořenou grafiku, jestli ladí s vaším logo manuálem. 

Nepodceňte písmo

Na vašem webu, billboardech, reklamních letácích a třeba i v online reklamách neustále komunikujete pomocí písma. Konzistence písma je stejně důležitá jako konzistence vašeho loga. Logo manuál definuje hlavní a vedlejší písmo a použití. Je důležité, aby písmo korelovalo s logem. 

Týdenní podcast UPdate

Jednotný styl

Vizitky, firemní prezentace, ale i třeba hlavičkový papír musí mít jednotný styl, který váš zákazník na první dobrou ihned pozná. Nepodceňte tuto disciplínu. 

Díky logo manuálu bude kdokoli, kdo pracuje s vašimi grafickými výstupy okamžitě vědět, jak má pracovat tak, aby vše hrálo vašimi barvami. A není nic jednoduššího než si práci po externí grafické agentuře zkontrolovat právě pomocí takového manuálu.

Ušetříte si sami sobě spousty času, kdy nebudete muset již znovu a znovu vysvětlovat grafikům jak potřebujete, aby banner vypadal. A online marketéři? Těm ušetříte spousty práce s tím, jak mají vypadat vaše grafické výstupy. 

A co je nejdůležitější? Jednotný grafický styl vaší komunikace ocení vaši zákazníci a pozitivně se to projeví na poptávkách po službě a v tržbách e-shopu.



Sdílet článek
Václav Krba
CEO Viva Marketing

V roce 2020 za temné doby pandemie jsem založili s kolegou Viktorem online marketingovou agenturu ViVa marketing. Název je odvozen z našich křestních jmen. V online prostředí se pohybuji od roku 2017, kdy jsem vedl svůj první e-shop a poznal jsem jak moc bolí investovat vlastní peníze. Dnes spravujeme rozpočty našich klientů v řádu jednotek miliónů českých korun. A vedeme agenturu o patnácti lidech.

ViVa marketing
Tento článek ti přináší

ViVa marketing

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů
5 min. doba čtení

Od memů po hodnoty: Jak si značky získávají srdce spotřebitelů

Když značka vstoupí do online světa, stává se součástí nekonečného toku diskusí, trendů a memů. Některé přirozeně září, jiné se jen nejistě snaží najít své místo. Co však odlišuje ty, které dokážou zasáhnout správnou notu, od těch, které vyvolávají jen rozpaky? Podle studie Cultured je klíčem odvaha připojit se ke kultuře způsobem, který nejen pobaví, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek
2 min. doba čtení

Jak smysluplnost a jedinečnost formují růst silných značek

Podle rozsáhlého výzkumu společnosti Kantar, který analyzoval 20 000 značek v 540 kategoriích a na 54 trzích během deseti let, budování silných značek vyžaduje dva klíčové prvky – smysluplnost a jedinečnost. Výzkum označil diferenciaci značky za klíčový motor růstu, především při oslovování široké skupiny zákazníků.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+