![Logo manuál jako bible komunikace](https://www.ecommercebridge.cz/wp-content/uploads/2023/09/pexels-nitin-arya-1029141-fotor-20230911225251.jpg)
Nemáme nic proti dobře mířené výkonnostní kampani. Každému výkonnostnímu marketérovi se reklamy píšou mnohem lépe, když je píše pro již známou značku. PNO letí dolů, CPM se zlevňuje, a tak tvrdá práce padá na úrodnou půdu.
No jo, ale co když jsem malá nebo střední společnost, která nemá vybudované velké jméno a za sebou 30 let komunikace na všech kanálech? Co mám dělat?
Základní stavební kámen každého brandu je mít kvalitně zpracovaný logo manuál. Často se také setkáváme s názvem grafický manuál. Takový manuál slouží jako pomůcka každému marketérovi, aby věděl, jak efektivně komunikovat vaši značku.
Logo manuál obsahuje základní logo, firemní barvy, ochranný prostor kolem loga, kam by za žádnou cenu nemělo nic zasahovat nebo třeba i jak barevné by mělo být logo na jednotlivých barevných podkladech. Dále určuje jaký font značka používá. Součástí takového logo manuálu jsou i vizitky a vzor firemních prezentací.
Jaké by měla mít vaše společnost logo?
Logo by mělo zdůrazňovat to, jaká jste firma. Mělo by vycházet z vašich firemních hodnot a mělo by být jedinečné, čitelné a na prví pohled rozpoznatelné. Žádné kopírování velkých hráčů vám nepomůže.
Firemní barvy
Nepodceňte výběr firemních barev v logo manuálu. Jsou to barvy, které budete nuceni používat při komunikaci vaší značky. Popřemýšlejte, jak vaše barvy budou vypadat u vás v kanceláři, na vašich firemních autech, na firemním oblečení. Logo manuál by měl definovat barvy RGB, CMYK a PANTONE. Kdykoli si pak můžete zkontrolovat externě vytvořenou grafiku, jestli ladí s vaším logo manuálem.
Nepodceňte písmo
Na vašem webu, billboardech, reklamních letácích a třeba i v online reklamách neustále komunikujete pomocí písma. Konzistence písma je stejně důležitá jako konzistence vašeho loga. Logo manuál definuje hlavní a vedlejší písmo a použití. Je důležité, aby písmo korelovalo s logem.
Jednotný styl
Vizitky, firemní prezentace, ale i třeba hlavičkový papír musí mít jednotný styl, který váš zákazník na první dobrou ihned pozná. Nepodceňte tuto disciplínu.
Díky logo manuálu bude kdokoli, kdo pracuje s vašimi grafickými výstupy okamžitě vědět, jak má pracovat tak, aby vše hrálo vašimi barvami. A není nic jednoduššího než si práci po externí grafické agentuře zkontrolovat právě pomocí takového manuálu.
Ušetříte si sami sobě spousty času, kdy nebudete muset již znovu a znovu vysvětlovat grafikům jak potřebujete, aby banner vypadal. A online marketéři? Těm ušetříte spousty práce s tím, jak mají vypadat vaše grafické výstupy.
A co je nejdůležitější? Jednotný grafický styl vaší komunikace ocení vaši zákazníci a pozitivně se to projeví na poptávkách po službě a v tržbách e-shopu.