5 min. doba čtení

Live streaming prodej v e-commerce: Stane se velkým hitem i u nás?

Pamatujete si ještě na časy, kdy byl v televizi velkým hitem teleshopping? I dnes se s ním můžete stále setkat na některých kanálech, ale pro většinu značek už nepředstavuje lukrativní marketingový nástroj. Ale nahrazuje ho něco jiného. V Číně je již delší dobu populární zcela nový trend – prodej přes live streaming. Tedy, něco jako teleshopping přes internet.

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Live streaming prodej v e-commerce: Stane se velkým hitem i u nás?
Zdroj: Freepik

Ačkoli na první pohled to může vypadat jako zvláštní reklamní kanál, data ukazují, že může přinášet fascinující výsledky. Některé značky díky němu zaznamenaly nárůst tržeb až o závratných 200 %! Ale vyplatí se mu věnovat pozornost i v případě, že jste provozovatelem e-shopu v Česku nebo v evropských zemích?

Jak funguje prodej přes live streaming?

S live streamingem se můžete setkat na různých platformách, zejména na Facebooku, Instagramu nebo YouTube. Je založen na tom, že tvůrce obsahu vysílá živě a v reálném čase interaguje s diváky, kteří mu mohou klást otázky v chatu.

E-commerce značky využívají live streaming nejčastěji k představení nové kolekce produktů nebo speciálních nabídek. Například, prodejce oblečení spustí hodinový stream, ve kterém se ukazují 2 modelky s úplně novými tričky z portfolia. Diváci vidí živě, jak kolekce vypadá na člověku, mohou se zeptat, podle čeho vybrat vhodnou velikost, požádat modelku, aby ukázala nějaké konkrétní vlastnosti daného trička a podobně.

Propojení s e-shopem

Během toho, jak potenciální zákazníci sledují live stream, se mohou z vysílání snadno prokliknout na e-shop, kde rovnou zadávají objednávku na prezentovaný produkt. Velkou výhodou tohoto typu prodeje je to, že ve srovnání s klasickými reklamními kampaněmi můžete během live streamu v divácích různými způsoby vyvolat silnější emoci a urgenci k nákupu.

Výsledky prodeje přes live streaming stojí za pozornost!

Ačkoli na našem kontinentu prodej přes live streaming zatím příliš neprosperuje, v Asii je velkým hitem a značky díky němu dosahují pozoruhodných výsledků. Obrovské popularitě se těší především v Číně.

Nárůst tržeb o 200 %

Když live streaming zavedla do svého marketingu značka EYDA, která prodává fitness doplňky pro ženy, hned během prvního živého vysílání dosáhla závratného nárůstu tržeb o 200 %.

Praktický tip: Zahraničním značkám se osvědčuje, když předem oznámí live streaming událost a dobře ji promarkují. Tím, že na ni lidé delší dobu čekají, mají silnější emoci a je vyšší pravděpodobnost, že nakoupí. 

Zdroj: Freepik

5x vyšší míra konverze

Prodej přes live streaming velmi dobře funguje také e-shopu Hobbii, který prodává produkty určené především na šití a pletení. Data ukazují, že míra konverze během live streamingu je téměř 5x vyšší ve srovnání s placenými kampaněmi na sociálních sítích. A každý šestý komentář přidaný během live eventu vyústí v nákup.

3 miliony eur z prodeje přes live streaming za rok

Také dánská značka kvalitního oblečení pro ženy Pluspige je skvělým příkladem toho, jak může prodej přes live streaming zvýšit tržby. Za rok je schopna pouze z live streamingu vygenerovat obrat téměř 3 miliony eur. Zároveň je pěkným důkazem toho, že tento způsob prodeje nemusíte provozovat jen jednou za čas při představení nové kolekce. Pluspige totiž organizuje prodejní eventy přes live streaming často i několikrát týdně a stále se těší obrovské popularitě.

Zapamatujte si: Live streaming eventy jsou skvělou příležitostí, jak získávat zpětnou vazbu od zákazníků, pochopit jejich obavy či zjistit speciální požadavky. Díky nim se můžete ještě více přiblížit potenciálním klientům a modifikovat svou nabídku. 

Pár tipů, jak začít s prodejem přes live streaming

Pokud chcete vyzkoušet prodej přes live streaming, nejprve si vyberte, na které platformě budete vysílat váš event. Nejpopulárnější jsou Instagram Live, Facebook Live nebo YouTube Live. Stanovte si datum, kdy budete event organizovat, a alespoň týden předem o něm informujte veřejnost.

Promyslete si, na co bude prodejní event zaměřen, a připravte si strategii, jak v něm budete prezentovat své produkty nebo služby. Na vysílání události vám postačí lepší smartphone s kvalitní kamerou a stativem. Během live streamu odpovídejte na otázky diváků a snažte se s nimi interagovat. Nezapomeňte v něm několikrát vyzvat lidi, aby navštívili váš web a vykonali akci. Na podporu prodeje můžete využít například i speciální slevové kupóny platné pouze během vysílání.

Zdroj: Shutterstock

Rozjíždí se prodej přes live streaming i u nás?

Naše anketa, do které se zapojili provozovatelé e-shopů na platformě CREATIVE sites, ukazuje, že e-shopaři na Slovensku o prodeji přes live streaming zatím neuvažují a nezkoušeli ho. Ani v ostatních evropských zemích tato forma marketingu není příliš rozšířená. Ale jak to bývá, mnohé trendy z Asie postupně pronikají i k nám. A je pravděpodobně jen otázkou času, kdy se tento zajímavý prodejní kanál rozjede i u nás.

Bude to už v roce 2025? To zatím netušíme. Ale pokud chcete z prodeje přes live streaming vytěžit co nejvíce a stát se jedním z trendsetterů v našem regionu, rozhodně se toho nebojte a vyzkoušejte, jaký bude mít potenciál u vás.

Sdílet článek
Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.

Ivan působí v CREATIVE sites na pozici COO a představuje „divokou“ kombinaci manažera a programátora v jednom. Zajišťuje efektivitu a každodenní chod výkonných týmů, které doručují služby novým a stávajícím klientům. Zároveň se již 10. rok podílí na vývoji a směřování přední e-shop platformy na Slovensku pro ambiciózní e-shopaře – CREATIVE shop.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+