Ačkoli na první pohled to může vypadat jako zvláštní reklamní kanál, data ukazují, že může přinášet fascinující výsledky. Některé značky díky němu zaznamenaly nárůst tržeb až o závratných 200 %! Ale vyplatí se mu věnovat pozornost i v případě, že jste provozovatelem e-shopu v Česku nebo v evropských zemích?
Jak funguje prodej přes live streaming?
S live streamingem se můžete setkat na různých platformách, zejména na Facebooku, Instagramu nebo YouTube. Je založen na tom, že tvůrce obsahu vysílá živě a v reálném čase interaguje s diváky, kteří mu mohou klást otázky v chatu.
E-commerce značky využívají live streaming nejčastěji k představení nové kolekce produktů nebo speciálních nabídek. Například, prodejce oblečení spustí hodinový stream, ve kterém se ukazují 2 modelky s úplně novými tričky z portfolia. Diváci vidí živě, jak kolekce vypadá na člověku, mohou se zeptat, podle čeho vybrat vhodnou velikost, požádat modelku, aby ukázala nějaké konkrétní vlastnosti daného trička a podobně.
Propojení s e-shopem
Během toho, jak potenciální zákazníci sledují live stream, se mohou z vysílání snadno prokliknout na e-shop, kde rovnou zadávají objednávku na prezentovaný produkt. Velkou výhodou tohoto typu prodeje je to, že ve srovnání s klasickými reklamními kampaněmi můžete během live streamu v divácích různými způsoby vyvolat silnější emoci a urgenci k nákupu.
Výsledky prodeje přes live streaming stojí za pozornost!
Ačkoli na našem kontinentu prodej přes live streaming zatím příliš neprosperuje, v Asii je velkým hitem a značky díky němu dosahují pozoruhodných výsledků. Obrovské popularitě se těší především v Číně.
Nárůst tržeb o 200 %
Když live streaming zavedla do svého marketingu značka EYDA, která prodává fitness doplňky pro ženy, hned během prvního živého vysílání dosáhla závratného nárůstu tržeb o 200 %.
Praktický tip: Zahraničním značkám se osvědčuje, když předem oznámí live streaming událost a dobře ji promarkují. Tím, že na ni lidé delší dobu čekají, mají silnější emoci a je vyšší pravděpodobnost, že nakoupí.
5x vyšší míra konverze
Prodej přes live streaming velmi dobře funguje také e-shopu Hobbii, který prodává produkty určené především na šití a pletení. Data ukazují, že míra konverze během live streamingu je téměř 5x vyšší ve srovnání s placenými kampaněmi na sociálních sítích. A každý šestý komentář přidaný během live eventu vyústí v nákup.
3 miliony eur z prodeje přes live streaming za rok
Také dánská značka kvalitního oblečení pro ženy Pluspige je skvělým příkladem toho, jak může prodej přes live streaming zvýšit tržby. Za rok je schopna pouze z live streamingu vygenerovat obrat téměř 3 miliony eur. Zároveň je pěkným důkazem toho, že tento způsob prodeje nemusíte provozovat jen jednou za čas při představení nové kolekce. Pluspige totiž organizuje prodejní eventy přes live streaming často i několikrát týdně a stále se těší obrovské popularitě.
Zapamatujte si: Live streaming eventy jsou skvělou příležitostí, jak získávat zpětnou vazbu od zákazníků, pochopit jejich obavy či zjistit speciální požadavky. Díky nim se můžete ještě více přiblížit potenciálním klientům a modifikovat svou nabídku.
Pár tipů, jak začít s prodejem přes live streaming
Pokud chcete vyzkoušet prodej přes live streaming, nejprve si vyberte, na které platformě budete vysílat váš event. Nejpopulárnější jsou Instagram Live, Facebook Live nebo YouTube Live. Stanovte si datum, kdy budete event organizovat, a alespoň týden předem o něm informujte veřejnost.
Promyslete si, na co bude prodejní event zaměřen, a připravte si strategii, jak v něm budete prezentovat své produkty nebo služby. Na vysílání události vám postačí lepší smartphone s kvalitní kamerou a stativem. Během live streamu odpovídejte na otázky diváků a snažte se s nimi interagovat. Nezapomeňte v něm několikrát vyzvat lidi, aby navštívili váš web a vykonali akci. Na podporu prodeje můžete využít například i speciální slevové kupóny platné pouze během vysílání.
Rozjíždí se prodej přes live streaming i u nás?
Naše anketa, do které se zapojili provozovatelé e-shopů na platformě CREATIVE sites, ukazuje, že e-shopaři na Slovensku o prodeji přes live streaming zatím neuvažují a nezkoušeli ho. Ani v ostatních evropských zemích tato forma marketingu není příliš rozšířená. Ale jak to bývá, mnohé trendy z Asie postupně pronikají i k nám. A je pravděpodobně jen otázkou času, kdy se tento zajímavý prodejní kanál rozjede i u nás.
Bude to už v roce 2025? To zatím netušíme. Ale pokud chcete z prodeje přes live streaming vytěžit co nejvíce a stát se jedním z trendsetterů v našem regionu, rozhodně se toho nebojte a vyzkoušejte, jaký bude mít potenciál u vás.