Na první pohled vypadají cenovky stejně
Digitální cenovky vypadají jako běžné papírové cenovky, ale nejsou tak obyčejné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Ve skutečnosti nabízejí nespočet výhod, které ocení nejen zaměstnanci obchodu, ale i zákazníci. Rozhodnutí o instalaci digitálních cenovek ve všech prodejnách bylo učiněno na základě pozitivního vyhodnocení pilotního projektu v prodejně Praha – Nárožní, kde byly cenovky instalovány od konce listopadu 2022. Díky pozitivnímu ohlasu na tento projekt byla zahájena instalace digitálních cenovek ve všech prodejnách a v následujících měsících budou instalovány ve všech prodejnách.
Společnost Lidl testuje digitální cenovky na Slovensku od roku 2020.
“Digitální cenovky představují v našem podnikání zásadní průlom. Díky centrálnímu systému se všechny změny na cenovkách, ať už jde o cenu, složení, hmotnost a další parametry, upravují automaticky. Díky tomu se informace na cenovkách sjednotí ve všech prodejnách a zaměstnanci ušetří až 400 hodin práce ročně. Zaměstnanci již nebudou muset tisknout, odesílat a umisťovat aktuální cenovky, o vše se postará centrální systém,” říká mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.
V průměru jedna prodejna vymění ročně přibližně 45 000 cenovek, což je pro zaměstnance prodejen značná zátěž. Eliminace papírových cenovek bude mít dopad i na úsporu životního prostředí. “Celková spotřeba papíru na cenovky ve všech prodejnách činí přibližně 3 000 tun ročně. Díky digitálním cenovkám dosáhneme výrazné úspory papíru a snížíme dopad na životní prostředí,” dodal mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.