3 min. doba čtení

Kreativním partyzánem ve vlastním městě

Moje oblíbené téma! Online je skvělé, o tom není pochyb, ale abyste byli vidět, měli byste své podnikání prezentovat na všech frontách, a to i v offline prostoru.

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Kreativním partyzánem ve vlastním městě

Dnes si vezmeme příklad z agentury, kde se značka prezentuje v reálném světě, odkud pak přechází do online prostoru.

V ulicích Košic jezdil obří růžový autobus 

Ne, to není začátek vtipu, to je realita. Představte si, že čekáte na na stanici na autobus MHD. Přijíždí velký purpurově růžový autobus, kterého si nemůžete nevšimnout. Zaujme vás jeho nápaditá grafika, začnete si ho prohlížet a naskenujete QR kód. Ten autobus a firmu, kterou prezentuje, si zapamatujete. 

Pokud začínáte podnikat nebo chcete osvěžit svůj stávající byznys, zkuste se zaměřit na marketingové aktivity, o kterých si mnozí myslí, že jsou zapomenuty. Vydejte se vlastním směrem, ale takovým, který vás odliší od konkurence.

Nezáleží na tom, jakou formu zvolíte – polep autobusu, plátěné tašky, samolepky na podlahu či na střechy aut nebo nápaditý citylight či billboard. Potřebujete jen dobrý nápad, šikovného grafika a chytlavý text.

Grafik, kopík, partyzán

Někdy stačí nápadité samolepky na správných místech, kde se nachází váš potenciální zákazník. Případně bavlněné tašky s výjimečnou grafikou. Vaše nápaditost může jít ještě dál – až ke guerillovému marketingu, který se zaměřuje na publikum v nečekaných okamžicích v běžných situacích, a to tak, aby se o něm mluvilo a aby se dostal do širokého povědomí.

Dobrá guerillová kampaň neboli tzv. partyzánská kampaň je inovativní, kreativní, flexibilní a hlavně by měla být nízkonákladová, ale ani to už není pravidlem. Je důležité, abyste znali své publikum a dokázali pochopit jeho potřeby. Sledujte konkurenci a buďte vždy ve střehu. 

Dělejte kampaně srdcem pro radost svých zákazníků a samozřejmě hledejte originální, netradiční řešení, která osloví především vaše zákazníky. Všechny tyto aspekty vám pomohou při vymýšlení nápadité guerillové kampaně.

Týdenní podcast UPdate

Jak být průkopníkem a efektivně oslovit lidi?

A přestože autobus nebyl zrovna low-cost záležitostí, byl po celé dva měsíce neodmyslitelnou součástí metropole východu. I s nízkým rozpočtem máte stále různé možnosti, jak vytvořit super efektivní věc. Stačí jeden dobře umístěný citylight s dobrou grafikou nebo samolepka na veřejném prostranství.

I zde se vyplatí propojit offline s online světem, protože dobrá guerillová kampaň se může rychle dostat do povědomí lidí díky sociálním sítím a dobrodincům, kteří ji vyfotí a sdílejí.

Sdílet článek
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentuře LEMUR se starám o udržování dobrých vztahů klientů s veřejností a médii. Píši, vymýšlím a plánuji. Aniž bych to předvídala, jsem se strategicky dostala k marketingovým a komunikačním strategiím ak PR.

Lemur
Tento článek ti přináší

Lemur

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Short-form videa a kreativní expanze na nové platformy
5 min. doba čtení

Short-form videa a kreativní expanze na nové platformy

V posledních letech zažívá digitální svět revoluci ve způsobu, jakým konzumujeme obsah. Tam, kde ještě před několika lety dominovala dlouhá YouTube videa nebo psané blogy, dnes vládnou krátká videa o délce několika sekund až minut. Platformy jako TikTok, YouTube Shorts a Instagram Reels se staly neoddělitelnou součástí každodenní mediální spotřeby. Proč?

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více
2 min. doba čtení

Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více

V důsledku rostoucího finančního tlaku spotřebitelé hledají cenově dostupné alternativy, aniž by museli dělat kompromisy v kvalitě. To vede k boomu „dupe“ produktů a privátních značek. V roce 2023 dosáhly výdaje na produkty vlastních značek rekordních 236,6 miliardy dolarů. V nejistých ekonomických časech proto maloobchodníci stále více investují do privátních značek, aby oslovili zákazníky, kteří […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge