Dnes si vezmeme příklad z agentury, kde se značka prezentuje v reálném světě, odkud pak přechází do online prostoru.
V ulicích Košic jezdil obří růžový autobus
Ne, to není začátek vtipu, to je realita. Představte si, že čekáte na na stanici na autobus MHD. Přijíždí velký purpurově růžový autobus, kterého si nemůžete nevšimnout. Zaujme vás jeho nápaditá grafika, začnete si ho prohlížet a naskenujete QR kód. Ten autobus a firmu, kterou prezentuje, si zapamatujete.
Pokud začínáte podnikat nebo chcete osvěžit svůj stávající byznys, zkuste se zaměřit na marketingové aktivity, o kterých si mnozí myslí, že jsou zapomenuty. Vydejte se vlastním směrem, ale takovým, který vás odliší od konkurence.
Nezáleží na tom, jakou formu zvolíte – polep autobusu, plátěné tašky, samolepky na podlahu či na střechy aut nebo nápaditý citylight či billboard. Potřebujete jen dobrý nápad, šikovného grafika a chytlavý text.
Grafik, kopík, partyzán
Někdy stačí nápadité samolepky na správných místech, kde se nachází váš potenciální zákazník. Případně bavlněné tašky s výjimečnou grafikou. Vaše nápaditost může jít ještě dál – až ke guerillovému marketingu, který se zaměřuje na publikum v nečekaných okamžicích v běžných situacích, a to tak, aby se o něm mluvilo a aby se dostal do širokého povědomí.
Dobrá guerillová kampaň neboli tzv. partyzánská kampaň je inovativní, kreativní, flexibilní a hlavně by měla být nízkonákladová, ale ani to už není pravidlem. Je důležité, abyste znali své publikum a dokázali pochopit jeho potřeby. Sledujte konkurenci a buďte vždy ve střehu.
Dělejte kampaně srdcem pro radost svých zákazníků a samozřejmě hledejte originální, netradiční řešení, která osloví především vaše zákazníky. Všechny tyto aspekty vám pomohou při vymýšlení nápadité guerillové kampaně.
Jak být průkopníkem a efektivně oslovit lidi?
A přestože autobus nebyl zrovna low-cost záležitostí, byl po celé dva měsíce neodmyslitelnou součástí metropole východu. I s nízkým rozpočtem máte stále různé možnosti, jak vytvořit super efektivní věc. Stačí jeden dobře umístěný citylight s dobrou grafikou nebo samolepka na veřejném prostranství.
I zde se vyplatí propojit offline s online světem, protože dobrá guerillová kampaň se může rychle dostat do povědomí lidí díky sociálním sítím a dobrodincům, kteří ji vyfotí a sdílejí.