3min. doba čtení

Kreativním partyzánem ve vlastním městě

Moje oblíbené téma! Online je skvělé, o tom není pochyb, ale abyste byli vidět, měli byste své podnikání prezentovat na všech frontách, a to i v offline prostoru.

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Kreativním partyzánem ve vlastním městě

Dnes si vezmeme příklad z agentury, kde se značka prezentuje v reálném světě, odkud pak přechází do online prostoru.

V ulicích Košic jezdil obří růžový autobus 

Ne, to není začátek vtipu, to je realita. Představte si, že čekáte na na stanici na autobus MHD. Přijíždí velký purpurově růžový autobus, kterého si nemůžete nevšimnout. Zaujme vás jeho nápaditá grafika, začnete si ho prohlížet a naskenujete QR kód. Ten autobus a firmu, kterou prezentuje, si zapamatujete. 

Pokud začínáte podnikat nebo chcete osvěžit svůj stávající byznys, zkuste se zaměřit na marketingové aktivity, o kterých si mnozí myslí, že jsou zapomenuty. Vydejte se vlastním směrem, ale takovým, který vás odliší od konkurence.

Nezáleží na tom, jakou formu zvolíte – polep autobusu, plátěné tašky, samolepky na podlahu či na střechy aut nebo nápaditý citylight či billboard. Potřebujete jen dobrý nápad, šikovného grafika a chytlavý text.

Grafik, kopík, partyzán

Někdy stačí nápadité samolepky na správných místech, kde se nachází váš potenciální zákazník. Případně bavlněné tašky s výjimečnou grafikou. Vaše nápaditost může jít ještě dál – až ke guerillovému marketingu, který se zaměřuje na publikum v nečekaných okamžicích v běžných situacích, a to tak, aby se o něm mluvilo a aby se dostal do širokého povědomí.

Dobrá guerillová kampaň neboli tzv. partyzánská kampaň je inovativní, kreativní, flexibilní a hlavně by měla být nízkonákladová, ale ani to už není pravidlem. Je důležité, abyste znali své publikum a dokázali pochopit jeho potřeby. Sledujte konkurenci a buďte vždy ve střehu. 

Dělejte kampaně srdcem pro radost svých zákazníků a samozřejmě hledejte originální, netradiční řešení, která osloví především vaše zákazníky. Všechny tyto aspekty vám pomohou při vymýšlení nápadité guerillové kampaně.

Týdenní podcast UPdate

Jak být průkopníkem a efektivně oslovit lidi?

A přestože autobus nebyl zrovna low-cost záležitostí, byl po celé dva měsíce neodmyslitelnou součástí metropole východu. I s nízkým rozpočtem máte stále různé možnosti, jak vytvořit super efektivní věc. Stačí jeden dobře umístěný citylight s dobrou grafikou nebo samolepka na veřejném prostranství.

I zde se vyplatí propojit offline s online světem, protože dobrá guerillová kampaň se může rychle dostat do povědomí lidí díky sociálním sítím a dobrodincům, kteří ji vyfotí a sdílejí.

Sdílet článek
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentuře LEMUR se starám o udržování dobrých vztahů klientů s veřejností a médii. Píši, vymýšlím a plánuji. Aniž bych to předvídala, jsem se strategicky dostala k marketingovým a komunikačním strategiím ak PR.

Lemur
Tento článek ti přináší

Lemur

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Využijte geolokaci v e-commerce! Návod, jak využít geolokaci k personalizaci obsahu pro zákazníky a zvýšení prodeje
5min. doba čtení

Využijte geolokaci v e-commerce! Návod, jak využít geolokaci k personalizaci obsahu pro zákazníky a zvýšení prodeje

Geolokace v online prostředí je proces určování zeměpisné polohy zařízení, jako je například tablet, chytrý telefon, notebook nebo jiné zařízení připojené k internetu. Tato poloha se obvykle určuje na základě IP adresy zařízení, která poskytuje informace o místě, ze kterého je zařízení připojeno k internetu.

Ondrej Eršek Ondrej Eršek
Data Analyst, Managino
Přečíst článek
Seznamy tasků jsou nejlepší pomocníci marketérů. Inspirujte se konkrétními příklady to-do listů
7min. doba čtení

Seznamy tasků jsou nejlepší pomocníci marketérů. Inspirujte se konkrétními příklady to-do listů

Nadšení, neustálé objevování, sledování trendů. To je jen několik vlastností, které by měli mít dobří marketéři a social media manažeři. Nesmíme však zapomínat na konzistentnost, se kterou vám mohou pomoci právě to-do listy a následné checklisty. Podívejte se s námi, proč je tato prastará metoda stále tak účinná.  

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+