
Carrefour bude španělským spotřebitelům prodávat košík 30 základních produktů za 30 eur. Před několika dny úřady v zemi oznámily, že zvažují možnost požádat největší maloobchodní prodejce, aby nabízeli speciální cenové balíčky s cílem zmírnit inflaci.
Španělsko se obrací o pomoc na maloobchodní řetězce
Ministryně práce Yolanda Diazová v pondělí uvedla, že se “snaží dosáhnout dohody” se supermarkety. Říká, že takový krok pomůže chudým rodinám i nadále se zdravě stravovat.
Prohlášení vlády se setkalo s kritikou španělských podnikatelských skupin a některých politiků, kteří tento krok považují za účast vlády na cenových intervencích.
Společnost Carrefour na výzvu vlády reagovala košíkem základních potravin.
“Současná situace vyžaduje účinná a efektivní opatření,” řekl Alexandre de Palmas, generální ředitel společnosti Carrefour Spain, “snažíme se nabídnout úsporná řešení, která ochrání kupní sílu španělských rodin.”
Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour, po dominantní Mercadoně druhý největší řetězec s potravinami ve Španělsku, doufá, že zvýší kupní sílu španělských rodin. Nový koš bude obsahovat konzervy, těstoviny, olej a kávu.
Podle Evropské centrální banky dosáhla inflace ve Španělsku v srpnu 10,3 %. Na Slovensku se inflace pohybuje kolem 12,8 %. Nejhůře si vedou Česká republika (17,5 %) a pobaltské země (23 %).