
Zvolen je již tradiční zastávkou na naší roadshow. Tentokrát jsme se přesunuli na nové místo – pohostil nás příjemný prostor Haus Beer & Restaurant. Ve spodní části se účastníci mohli pustit do zanícených rozhovorů v rámci networkingu a vychutnat si nápaditý catering. Horní část byla vyčleněna na přednášky pěti řečníků z různých e-commerce sfér.
Odevzdat své know-how ve 20 minutách je docela výzva, pojďme si trochu přiblížit informace, které zazněly:
Ľudí nezaujíma to, co děláte
LinkedIn už není jen o shánění práce. Stal se z něj nástroj pro budování osobní značky, získávání leadů a je nedílnou součástí strategie mnoha B2B firem.
Miki Plichta® je expert na tuto sociální síť a účastníkům dal tipy a rady, jak využít LinkedIn co nejvíce. Ukázal také příklady efektivních statusů, které zaujmou.
„Když se vám podaří efektivně otevřít témata, otevřete tím ostatním srdce. Lidi zajímá to, jak přemýšlíte.“

Miki Plichta®, expert na LinkedIn
Jak slovenská kosmetika využívá omnichannel komunikaci
Původně byl druhý slot vyhrazen pro Michala Farkaše, který měl z pohledu Shoptetu zhodnotit uplynulý rok a ukázat predikce na rok 2025. Protože ho zradila imunita, mikrofonu se rychle chopil Imrich Kovaľ z e-biznis inkubátoru MERINEO. I když se to Imrich dozvěděl večer předtím, jeho přednáška neutrpěla na kvalitě.
Využití omnichannel strategie představil na case study jejich klienta Kvitok, největšího prodejce slovenské přírodní kosmetiky. Příběh byl o to zajímavější, že značka je na trhu zavedená a přitom jako primární obchodní a komunikační kanál využívá pouze e-shop.
„Malé a střední podniky mají často více dodavatelů. PPC reklamu, marketing, články, eventy… Ale kontaktním bodem, který to všechno vyhodnocuje, jste vy.“

Imrich Kovaľ, MERINEO
Společná kampaň prodejce a kurýrní společnosti
Preference zákazníků v doručování objednávek se změnily. Většina využívá praktické úložné boxy. Branko Sobotka ze společnosti SPS Balíkovo ukázal, jak se změnil přístup k doručování za poslední 2 roky a představil spolupráci se značkou Sinsay.
Celkově měli dvě společné sezónní kampaně s využitím webů, aplikace Sinsay, newsletterů. Z úspěchu se těšily obě strany – nárůst počtu objednávek s doručením do Balíkomatů dosáhl úžasných 590 %.
„Společnými marketingovými aktivitami můžeme dosáhnout růstu a dostat se blíže ke koncovým zákazníkům. Zároveň se tím prohlubují vztahy i s našimi obchodními partnery.“

Branko Sobotka, SPS Balíkovo
Jak si sestavit svůj základní finanční plán pro rok 2025?
Finance – strašák, ale zároveň hnací motor každého e-commerce projektu. Martin Lazarčík je zakladatel a CEO firmy Corlonez, která se zaměřuje na účetnictví, daňové a mzdové poradenství, business consulting a další související doplňkové služby.
Kromě toho mají výrazný přesah do e-commerce, proto Martin ve své přednášce trefně pojmenoval časté problémy e-shopů a kolize oddělení financí a marketingu.
„Finanční plánování je jen jedna součást finančního řízení. Pokud si data posbírám, ale nevyvodím z toho důsledky, je to zbytečné.“

Martin Lazarčík, Corlonez
Od komunity k prodeji
Tomáš Červenka založil MT BIKER, když mu bylo 11 let a učil se na něm programovat. Chtěl sdružit piešťanskou cyklistickou komunitu, informovat o eventech a aktualitách. Postupně se na to nabaloval další obsah – magazín, bazar a jiné novinky. V roce 2014 předělali business model a vstoupili do e-commerce.
MT BIKER je aktuálně úspěšný hráč na trhu, má vlastní prodejny a stále buduje komunitu. Ve své přednášce přiblížil, jak jim to pomáhá v byznysu.
„E-commerce je to, co nás živí, ale stále se snažíme tvořit obsah pro komunitu, která nás navštěvuje. Ať už jde o návštěvníky webu, prodejen nebo bazaru, chceme jim přinášet hodnotu v podobě informací.“

Tomáš Červenka, MT BIKER
Další zastávka: Žilina
Pokud chcete získat užitečné informace od značek jako GymBeam, Blueweb, TPA, ASAP Translation či Dedoles, přijďte 13. února do Žiliny.
Lístky jsou ve zvýhodněné Early Bird ceně 29 € do 31.1.2025. Následně si je budete moci pořídit za 39 €. Proto neváhejte – naše konference jsou přátelské, komorní a bývají vyprodány. 🙂