3 min. doba čtení

Komunikace se zákazníky stále více obsahuje i komplexní poradenství

Dnes si můžete jako zákazník při nákupu vybírat ze široké nabídky různých produktů a služeb. Můžete si ovšem také určit, jakým způsobem zaplatíte a kde a jak si daný produkt chcete převzít. Stále více lidí vše řeší přímo z pohodlí svého domova, čemuž se musí přizpůsobit obchody a e-shopy ve spolupráci s logistickými firmami.

Komunikace se zákazníky stále více obsahuje i komplexní poradenství

Uvedený trend má výrazný vliv i na celý průběh komunikace mezi zákazníkem a daným obchodníkem. Zákazník dnes může vyřešit online nákup i u věcí donedávna zcela nemyslitelných – vezměme si například takový nákup nových brýlí.

To potvrzuje Petr Langer, PR & Communication manažer společnosti Alensa, která provozuje třetí největší e-shop na kontaktní čočky a brýle v Evropě: „Během pandemie koronaviru se Češi naučili nakupovat online i takové zboží, které bylo donedávna doménou kamenných prodejen. Například naši službu, kdy je možné pořídit si dioptrické brýle v e-shopu, s využitím funkce virtuální zrcadlo, využívá stále více lidí. Stačí mít předpis od očního specialisty, který následně prochází kontrolou i na naší straně. Do týdne od objednávky pak doručíme nové brýle až do domácnosti zákazníka. Populární je i služba výměny skel do starých brýlí nebo brýle eliminující modré světlo z obrazovek. Online prodej brýlí už tvoří cca 10 % všech požadavků, což představuje velké zatížení našeho zákaznického servisu. Pro segment brýlí bylo potřeba vymyslet zcela nový vratkový proces, který u čoček téměř neexistuje. V tomto směru nám velmi pomohlo využití automatických komunikačních systémů, jakým je například software Daktela.“

Zdroj: Daktela

Komunikace stále více obsahuje kromě standardního objednání zboží také podrobnější a komplexnější poradenství, což ovšem zvyšuje nároky na jednotlivé operátory kontaktních center. Digitalizace obsluhy zákaznické péče je proto pro společnosti různých velikostí stále důležitější. Na českém trhu neustále roste potřeba komplexních, a přitom snadno použitelných, řešení kontaktních center.

„Tomuto trendu vycházíme vstříc s naším softwarem Daktela, který firmám umožňuje kontakt se zákazníky všemi komunikačními kanály, jde tedy o přehlednou a transparentní omnichannel komunikaci, a zároveň bezproblémovou integraci s dalšími důležitými aplikacemi a různými ekonomickými systémy,“ říká Richard Baar, CEO společnosti Daktela.

V nejbližších letech se budou komunikační systémy v kontaktních centrech rozvíjet zejména v rámci umělé inteligence (AI). Například moderní chatboty a voiceboty již zvládají pomocí stále přesnějších algoritmů a neustálého strojového učení odpovídat na různé dotazy zákazníků a vyřeší i řadu složitějších problémů.

Některé vyspělé voiceboty dnes umí vést s uživatelem dokonce i dialog. Z dlouhodobého hlediska uspějí na trhu firmy a e-shopy, které budou stále více využívat různých vymožeností AI, a to i v komunikaci se svými zákazníky.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe