3 min. doba čtení

Komunikace se zákazníky stále více obsahuje i komplexní poradenství

Dnes si můžete jako zákazník při nákupu vybírat ze široké nabídky různých produktů a služeb. Můžete si ovšem také určit, jakým způsobem zaplatíte a kde a jak si daný produkt chcete převzít. Stále více lidí vše řeší přímo z pohodlí svého domova, čemuž se musí přizpůsobit obchody a e-shopy ve spolupráci s logistickými firmami.

Komunikace se zákazníky stále více obsahuje i komplexní poradenství

Uvedený trend má výrazný vliv i na celý průběh komunikace mezi zákazníkem a daným obchodníkem. Zákazník dnes může vyřešit online nákup i u věcí donedávna zcela nemyslitelných – vezměme si například takový nákup nových brýlí.

To potvrzuje Petr Langer, PR & Communication manažer společnosti Alensa, která provozuje třetí největší e-shop na kontaktní čočky a brýle v Evropě: „Během pandemie koronaviru se Češi naučili nakupovat online i takové zboží, které bylo donedávna doménou kamenných prodejen. Například naši službu, kdy je možné pořídit si dioptrické brýle v e-shopu, s využitím funkce virtuální zrcadlo, využívá stále více lidí. Stačí mít předpis od očního specialisty, který následně prochází kontrolou i na naší straně. Do týdne od objednávky pak doručíme nové brýle až do domácnosti zákazníka. Populární je i služba výměny skel do starých brýlí nebo brýle eliminující modré světlo z obrazovek. Online prodej brýlí už tvoří cca 10 % všech požadavků, což představuje velké zatížení našeho zákaznického servisu. Pro segment brýlí bylo potřeba vymyslet zcela nový vratkový proces, který u čoček téměř neexistuje. V tomto směru nám velmi pomohlo využití automatických komunikačních systémů, jakým je například software Daktela.“

Zdroj: Daktela

Komunikace stále více obsahuje kromě standardního objednání zboží také podrobnější a komplexnější poradenství, což ovšem zvyšuje nároky na jednotlivé operátory kontaktních center. Digitalizace obsluhy zákaznické péče je proto pro společnosti různých velikostí stále důležitější. Na českém trhu neustále roste potřeba komplexních, a přitom snadno použitelných, řešení kontaktních center.

„Tomuto trendu vycházíme vstříc s naším softwarem Daktela, který firmám umožňuje kontakt se zákazníky všemi komunikačními kanály, jde tedy o přehlednou a transparentní omnichannel komunikaci, a zároveň bezproblémovou integraci s dalšími důležitými aplikacemi a různými ekonomickými systémy,“ říká Richard Baar, CEO společnosti Daktela.

V nejbližších letech se budou komunikační systémy v kontaktních centrech rozvíjet zejména v rámci umělé inteligence (AI). Například moderní chatboty a voiceboty již zvládají pomocí stále přesnějších algoritmů a neustálého strojového učení odpovídat na různé dotazy zákazníků a vyřeší i řadu složitějších problémů.

Některé vyspělé voiceboty dnes umí vést s uživatelem dokonce i dialog. Z dlouhodobého hlediska uspějí na trhu firmy a e-shopy, které budou stále více využívat různých vymožeností AI, a to i v komunikaci se svými zákazníky.

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+