2 min. doba čtení

Kdo dominuje v softwarových řešeních v rámci Evropy?

Úspěch v neustále se měnícím světě online prodeje závisí mimo jiné i na výběru vhodného softwarového řešení. Nejnovější statistiky od ECDB poskytují zajímavý pohled na evropský trh a preference spotřebitelů.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Kdo dominuje v softwarových řešeních v rámci Evropy?
Zdroj: Depositphotos

Magento: Nekorunovaný král evropského e-commerce

Zatímco globální trh se obvykle točí kolem dvojice gigantů Shopify a Magento, Evropa má jasného favorita. Magento potvrdilo svou nadvládu na starém kontinentu tím, že si podmanilo neuvěřitelných čtrnáct evropských zemí. Od slunné Itálie přes bohaté Nizozemsko až po chladné Finsko, Magento je jedničkou napříč různými kulturami a ekonomikami.

Bohatá paleta možností

Odborníci však považují za překvapivé, že neexistují jasné regionální vzorce. Ačkoli by si geograficky blízké země přirozeně vybíraly podobná řešení, realita je mnohem pestřejší.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

PrestaShop, který vládne v pěti zemích včetně Francie a Španělska, a WooCommerce, preferovaný v Srbsku, Chorvatsku, na Islandu a v Estonsku, ukazují, že evropští obchodníci se při rozhodování řídí jinými kritérii než regionální příslušností.

Neočekávané rozdělení v německy mluvících zemích

Například v regionu DACH nastal fascinující fenomén. Německé obchody vsadily na domácí řešení Shopware, ale jejich rakouští a švýcarští sousedé upřednostňují Magento. Tento rozdíl existuje v prostředí, kde spotřebitelské chování na těchto trzích obvykle vykazuje podobnost.

Zdroj: ECDB

Mozaika softwarových řešení střední Evropy

Střední Evropa představuje skutečnou mozaiku preferencí.

  • Na Slovensku a v Česku nejraději sázejí na místní platformu Shoptet.
  • Polští obchodníci nedají dopustit na IdoSell.
  • Maďaři si vybírají ShopRenter.
  • Turečtí prodejci se spoléhají na systém T-Soft.

Tato rozmanitost odráží nejen technologické preference, ale i kulturní a finanční charakteristiky každého trhu.

Co rozhoduje při výběru?

Odborníci se shodují, že tyto volby jsou ovlivněny několika faktory, od regionálních zvyklostí přes cenovou dostupnost až po uživatelskou přívětivost. Velmi důležité jsou také osobní zkušenosti vývojářů a historický vývoj digitálních trhů v jednotlivých zemích.

Nepochybně, evropský e-commerce trh zůstává rozmanitým prostředím, kde neexistuje jeden univerzálně aplikovatelný model.

Sdílet článek
Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+