3 min. doba čtení

Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?

Minulý rok se objevily zprávy o využívání sjednocených dat a generativní AI, které mají potenciál měnit zákaznickou zkušenost. Proč personalizace často selhává? A co odlišuje lídry na trhu od ostatních firem? Na to se zaměřila zpráva Adobe Digital Trends 2024. Zjistěte, jak překonat náročná očekávání zákazníků a přizpůsobit se rychle se měnícímu digitálnímu světu pomocí personalizace, sjednocených dat a generativní AI.

Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?
Zdroj: DALL·E

Neodvratná potřeba personalizace

Personalizace zůstává hlavní prioritou značek, ale její realizace často pokulhává. Pouze 26 % dotázaných spotřebitelů označilo své digitální interakce za „vynikající“, což odhaluje výraznou mezeru mezi očekáváními zákazníků a výkonem značek. Zatímco spotřebitelé jsou ochotni sdílet svá data pro lepší zážitek, požadují transparentnost a odpovědné nakládání s daty.

„Organizace požadují stále více dat, ale spotřebitelé jsou obezřetní, částečně kvůli omezené personalizaci, kterou obdrželi po sdílení svých dat v minulosti, spolu s obecnými obavami o soukromí,“ uvádí zpráva.

Poučení? E-commerce firmy musí propojit všechny kanály a interakce do ucelené, personalizované zákaznické cesty, která hladce funguje na všech platformách.

Sjednocená datová základna je klíčem k úspěchu

Fragmentované datové systémy brzdí rozvoj společností. Organizace, které excelují v integraci dat, dosahují lepších výsledků díky schopnosti efektivně poskytovat přizpůsobené zážitky.

Podle zprávy tržní lídři využívají pokročilé platformy zákaznických dat (Customer Data Platform, zkráceně CDP), které v reálném čase shromažďují, spojují a aktivují data ke zlepšení zákaznické zkušenosti.

Investujte do datových systémů, které sjednotí všechny zákaznické informace na jedno místo. Tím získáte přesnější poznatky, lepší personalizaci a připravenost na využití umělé inteligence.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Osvojte si AI nástroje

Generativní AI se zasloužila o zásadní změny, ale většina firem je stále v počátečních fázích jejího přijetí. Nejvýraznější vliv AI je patrný v oblasti tvorby obsahu a optimalizace pracovních toků.

Early adopters generativní AI mají šestinásobně vyšší pravděpodobnost dosáhnout výjimečných digitálních zážitků než ti, kteří se přidají později. Plný potenciál technologie však závisí na jasně definovaných cílech, robustních datových systémech a interdisciplinární spolupráci.

Příležitosti pro e-commerce:

  • Automatizace tvorby obsahu pro marketingové kampaně.
  • Personalizace interakcí se zákazníky v reálném čase.
  • Zjednodušení pracovních toků ke snížení nákladů a zvýšení efektivity.

Zdroj: Adobe

Budování důvěry zákazníků

Důvěra zákazníků je klíčová, zejména při využívání AI. Zpráva ukazuje, že ačkoli jsou spotřebitelé nakloněni AI řízeným zážitkům, stále mají obavy o bezpečnost dat. Transparentní komunikace o využívání dat a silná opatření na zajištění soukromí jsou nezbytná pro udržení důvěry.

Upřednostněte správu dat a etické využití AI, abyste si získali a udrželi loajalitu zákazníků.

Zdroj: Adobe

Pohled do budoucnosti

Jedno je jisté: e-commerce čelí zásadní změně. Zlepšení personalizace, investice do integrace dat a využití generativní AI umožní firmám nejen naplnit, ale i překonat očekávání zákazníků. Nyní je ten správný čas k akci.

Metodologie zprávy: Zpráva 2024 Adobe Digital Trends vychází z průzkumu mezi 8 600 vedoucími pracovníky a 6 800 spotřebiteli uskutečněného v lednu a únoru 2024. Zaměřila se na názory lídrů z různých odvětví a regionů na digitální trendy, stejně jako na očekávání spotřebitelů od online interakcí se značkami. Data byla analyzována za účelem porovnání úspěšných organizací s těmi, které zaostávají, a identifikace klíčových faktorů úspěchu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout
5 min. doba čtení

Předplatné v e-commerce: 5 trendů, které byste v roce 2025 neměli přehlédnout

Předplatné není jen o streamovacích službách a měěsíčních boxech. Podle zprávy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažívá celý model předplatného výrazný posun – a e-commerce z toho může značně těžit. Vybrali jsme pět klíčových trendů, které mají největší dopad na online prodej, a přeložili je do praktických souvislostí pro ty, kteří chtějí růst […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge