3 min. doba čtení

Jedna z největších čínských e-commerce akcí poprvé zaznamenala propad

Čínské e-shopy každoročně od 1. do 18. června pořádají rozsáhlé propagační akce, slevy a novinky, aby oslovily zákazníky v rámci akce 618. Nyní však poprvé zaznamenaly pokles prodeje.

Jedna z největších čínských e-commerce akcí poprvé zaznamenala propad
Zdroj: Depositphotos

618 je druhou největší nákupní akcí v Číně po Dni nezadaných, který se koná 11. listopadu. Obě akce jsou považovány za ukazatele trendů, spotřebitelských výdajů a ekonomického zdraví. Ani poslední Singles’ Day však v prodejích nijak nevynikal.

Čínský e-commerce gigant JD.com stojí za nákupní akcí 618, která má připomenout datum jeho založení 18. června. Postupem času se z ní stala významná nákupní událost, které se účastní řada platforem, jako je Tmall (Alibaba) a Pinduoduo (PDD Holdings), a nabízí rozsáhlé slevy a propagační akce.

Ani prodloužení nefungovalo

Společnost Syntun, která na místním trhu působí jako maloobchodní poskytovatel dat, píše o pomalém oživení druhé největší ekonomiky světa. Hrubá hodnota zboží (GMV) během akce klesla oproti předchozímu roku o 7 % na 742,8 miliardy jüanů (95,6 miliardy eur), což je první pokles od roku 2016, kdy společnost Syntun začala tuto akci monitorovat.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Některé společnosti, jako například Tmall, prodloužily dobu prodeje, aby podpořily poptávku a zahájily obchodování již 20. května. Zdá se však, že slabá spotřebitelská důvěra v prostředí vysoké nezaměstnanosti mladých lidí a vleklé krize v oblasti nemovitostí si vybírá svou daň.

Posílení živého vysílání

Úspěch však slaví nakupování v přímém přenosu. Tento koncept přišel spolu s pandemií a i přes současný celkový pokles zaznamenává růst. V Číně se jedná o populární koncept, který může podniku přinést slušné tržby a zájem zákazníků. Například Zara na čínském serveru Douyin spouští pětihodinové streamy, v nichž modelky předvádějí oblečení a doplňky. Dokáže přilákat v průměru asi 800 000 unikátních diváků na jedno vysílání.

Platformy sociálních médií s živým vysíláním pomohly během letošního roku 618 vygenerovat hrubou hodnotu zboží (GMV) ve výši 206,8 miliardy jüanů (26,5 miliardy eur), což je nárůst oproti 184,4 miliardy jüanů (23,7 miliardy eur) v roce 2023, přičemž podle společnosti Syntun nejvyšší GMV v tomto segmentu vygenerovala společnost ByteDance Douyin,“ uvádí CNBC.

Důsledky pro evropský e-commerce

Neočekáváme přímý dopad na místní prodeje, protože situace odráží ekonomické problémy, kterým čelí zejména mladá generace v Číně. V Evropě navíc formát živého nakupování ještě není tak zavedený a oblíbený.

Můžeme se však zaměřit na chování spotřebitelů, které se s inflací mění. A zda se peněženky v našich končinách vyprázdní, zjistíme během místního černého pátku a vánočních výprodejů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+