Online nákup, který si musíte vyzvednout
Zdá se, že nabídka e-shopu Click & Collect společnosti Primark není tak radikální, jak někteří zákazníci doufali. Zákazníci si budou moci vyzvednout nákup pouze v obchodě, a proto novou službu mnozí nepovažují za plnohodnotný online nákup.
V rámci zkušebního provozu, který bude probíhat ve 25 prodejnách v severozápadní Anglii, bude řetězec nabízet širší sortiment až 2 000 výrobků. Na rozdíl od jiných maloobchodních prodejců se Primark dosud prodeji online bránil. Společnost však musela během lockdownu čelit uzavření obchodů, což ji zřejmě přesvědčilo.
Opatrný přístup byl přijat pozitivně
Maloobchodní analytička Catherine Shuttleworthová označila krok společnosti Primark za “velmi velký” a dodala: “Covid prokázal riziko existence pouze prostřednictvím prodeje v obchodech. Primark hledal nejlepší způsob, jak vstoupit na internetový trh, ale když přijdete pozdě – což se stalo – musíte to udělat co nejvýhodněji.”
Podle George Westona, generálního ředitele mateřské společnosti Primarku, Associated British Foods (ABF), společnost neplánuje prodávat svůj sortiment online a tento krok není počáteční fází širšího rozšíření.
“Na Click & Collect nikdy neuvidíte kompletní sortiment Primarku. Online prodej plánujeme využívat velmi selektivně,” vysvětluje pro BBC. “Když zákazníci, kteří nakupovali online, přijdou do prodejny Primark, doufáme, že si během pobytu v obchodě koupí ještě něco dalšího. Službu Click & Collect lze snáze začlenit do stávající sítě prodejen, nepotřebujete logistického partnera a vrácené zboží se vrací přímo do prodejny.”
Společnost ABF nedávno přepracovala britskou verzi svých webových stránek, aby poskytovala více informací o sortimentu v obchodech a zákazníci si tak mohli prohlédnout celou kolekci a ověřit dostupnost ještě před příchodem do prodejen.