2 min. doba čtení

Jeden z posledních mohykánů maloobchodu. Primark konečně otevírá e-shop

Primark je pravděpodobně posledním velkým prodejcem, který nemá e-shop. To se konečně mění a Primark přichází s testovací verzí služby Click & Collect. Kdo však očekává plnohodnotné online nakupování, bude zklamán.

Jeden z posledních mohykánů maloobchodu. Primark konečně otevírá e-shop

Online nákup, který si musíte vyzvednout

Zdá se, že nabídka e-shopu Click & Collect společnosti Primark není tak radikální, jak někteří zákazníci doufali. Zákazníci si budou moci vyzvednout nákup pouze v obchodě, a proto novou službu mnozí nepovažují za plnohodnotný online nákup.

V rámci zkušebního provozu, který bude probíhat ve 25 prodejnách v severozápadní Anglii, bude řetězec nabízet širší sortiment až 2 000 výrobků. Na rozdíl od jiných maloobchodních prodejců se Primark dosud prodeji online bránil. Společnost však musela během lockdownu čelit uzavření obchodů, což ji zřejmě přesvědčilo.

Opatrný přístup byl přijat pozitivně

Maloobchodní analytička Catherine Shuttleworthová označila krok společnosti Primark za “velmi velký” a dodala: “Covid prokázal riziko existence pouze prostřednictvím prodeje v obchodech. Primark hledal nejlepší způsob, jak vstoupit na internetový trh, ale když přijdete pozdě – což se stalo – musíte to udělat co nejvýhodněji.”

Podle George Westona, generálního ředitele mateřské společnosti Primarku, Associated British Foods (ABF), společnost neplánuje prodávat svůj sortiment online a tento krok není počáteční fází širšího rozšíření.

“Na Click & Collect nikdy neuvidíte kompletní sortiment Primarku. Online prodej plánujeme využívat velmi selektivně,” vysvětluje pro BBC. “Když zákazníci, kteří nakupovali online, přijdou do prodejny Primark, doufáme, že si během pobytu v obchodě koupí ještě něco dalšího. Službu Click & Collect lze snáze začlenit do stávající sítě prodejen, nepotřebujete logistického partnera a vrácené zboží se vrací přímo do prodejny.”

Společnost ABF nedávno přepracovala britskou verzi svých webových stránek, aby poskytovala více informací o sortimentu v obchodech a zákazníci si tak mohli prohlédnout celou kolekci a ověřit dostupnost ještě před příchodem do prodejen.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+