2min. doba čtení

Jeden z posledních mohykánů maloobchodu. Primark konečně otevírá e-shop

Primark je pravděpodobně posledním velkým prodejcem, který nemá e-shop. To se konečně mění a Primark přichází s testovací verzí služby Click & Collect. Kdo však očekává plnohodnotné online nakupování, bude zklamán.

Jeden z posledních mohykánů maloobchodu. Primark konečně otevírá e-shop

Online nákup, který si musíte vyzvednout

Zdá se, že nabídka e-shopu Click & Collect společnosti Primark není tak radikální, jak někteří zákazníci doufali. Zákazníci si budou moci vyzvednout nákup pouze v obchodě, a proto novou službu mnozí nepovažují za plnohodnotný online nákup.

V rámci zkušebního provozu, který bude probíhat ve 25 prodejnách v severozápadní Anglii, bude řetězec nabízet širší sortiment až 2 000 výrobků. Na rozdíl od jiných maloobchodních prodejců se Primark dosud prodeji online bránil. Společnost však musela během lockdownu čelit uzavření obchodů, což ji zřejmě přesvědčilo.

Opatrný přístup byl přijat pozitivně

Maloobchodní analytička Catherine Shuttleworthová označila krok společnosti Primark za “velmi velký” a dodala: “Covid prokázal riziko existence pouze prostřednictvím prodeje v obchodech. Primark hledal nejlepší způsob, jak vstoupit na internetový trh, ale když přijdete pozdě – což se stalo – musíte to udělat co nejvýhodněji.”

Podle George Westona, generálního ředitele mateřské společnosti Primarku, Associated British Foods (ABF), společnost neplánuje prodávat svůj sortiment online a tento krok není počáteční fází širšího rozšíření.

“Na Click & Collect nikdy neuvidíte kompletní sortiment Primarku. Online prodej plánujeme využívat velmi selektivně,” vysvětluje pro BBC. “Když zákazníci, kteří nakupovali online, přijdou do prodejny Primark, doufáme, že si během pobytu v obchodě koupí ještě něco dalšího. Službu Click & Collect lze snáze začlenit do stávající sítě prodejen, nepotřebujete logistického partnera a vrácené zboží se vrací přímo do prodejny.”

Společnost ABF nedávno přepracovala britskou verzi svých webových stránek, aby poskytovala více informací o sortimentu v obchodech a zákazníci si tak mohli prohlédnout celou kolekci a ověřit dostupnost ještě před příchodem do prodejen.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+