TikTok podle všeho mění způsob, jakým lidé konzumují sportovní obsah. Kromě celebrit, influencerů a všech běžných uživatelů se začínají příležitosti chytat také sportovní hvězdy a kluby. Značky se snaží co nejvíce využívat komunitu na TikTok Shopu a směřovat ji k nákupům přímo na platformě.
Hashtag #sport je jednou z nejvýkonnějších kategorií s miliony videí. Máme za sebou Mistrovství Evropy ve fotbale (také označované zkratkou EURO) a oficiální hashtag #EUROS2024 dosáhl milion příspěvků jen za první týden. Hashtag anglické hvězdy Juda Bellinghama má dokonce 62 milionů zobrazení.
S blížícími se olympijskými hrami vzniklo partnerství TikToku s britským týmem. Na platformě bude exkluzivní obsah a možnost nákupu oficiálního merchu. A tuto možnost začínají využívat také sportovní značky.
“Na TikToku měl sport vždy své přední místo – od zákulisních momentů na Euru až po reakce mimo hřiště během Wimbledonu. Stále více značek si uvědomuje příležitost, kterou fandění přináší, a proto spouštějí TikTok Shop, kde dávají fanouškům možnost přeměnit výkony sportovců na zobrazení a později na prodej,” uvádí TikTok ve stanovisku.
Například Sports Direct má na svém shopu více než 4 000 produktů a během turnaje EURO prodala stovky fotbalových míčů. Značka Sweaty Betty po spuštění TikTok Shopu spolupracuje s fitness tvůrci, aby inspirovala lidi ke cvičení. Pume se podařilo dosáhnout hvězdného nárůstu příjmů o 737 % za jeden týden – a to díky TikTok Shopu, live shoppingu a affiliate programu pro tvůrce.
Působivý nárůst tržeb značky Puma není náhoda – vsadila na strategickou kampaň na TikTok Shopu. Zaměřila se na prodej tenisek Mayze za zvýhodněnou cenu a investovala do reklam. Spolupráce s influencerkou Dawn Love, která propagovala produkty Puma na pěti živých vysíláních, výrazně přispěla k úspěchu kampaně. Denní příjmy společnosti vzrostly o 182 % i po skončení kampaně.