2 min. doba čtení

Jde TikTok a sport dohromady? Podle značky Puma ano

To, že TikTok dokáže z neznámé skladby udělat hit ze dne na den, už nepřekvapí nikoho. Jak se mu ale daří dostat k lidem zájem o sport?

Jde TikTok a sport dohromady? Podle značky Puma ano
Zdroj: TikTok

TikTok podle všeho mění způsob, jakým lidé konzumují sportovní obsah. Kromě celebrit, influencerů a všech běžných uživatelů se začínají příležitosti chytat také sportovní hvězdy a kluby. Značky se snaží co nejvíce využívat komunitu na TikTok Shopu a směřovat ji k nákupům přímo na platformě.

Hashtag #sport je jednou z nejvýkonnějších kategorií s miliony videí. Máme za sebou Mistrovství Evropy ve fotbale (také označované zkratkou EURO) a oficiální hashtag #EUROS2024 dosáhl milion příspěvků jen za první týden. Hashtag anglické hvězdy Juda Bellinghama má dokonce 62 milionů zobrazení.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

S blížícími se olympijskými hrami vzniklo partnerství TikToku s britským týmem. Na platformě bude exkluzivní obsah a možnost nákupu oficiálního merchu. A tuto možnost začínají využívat také sportovní značky.

„Na TikToku měl sport vždy své přední místo – od zákulisních momentů na Euru až po reakce mimo hřiště během Wimbledonu. Stále více značek si uvědomuje příležitost, kterou fandění přináší, a proto spouštějí TikTok Shop, kde dávají fanouškům možnost přeměnit výkony sportovců na zobrazení a později na prodej,“ uvádí TikTok ve stanovisku.

Například Sports Direct má na svém shopu více než 4 000 produktů a během turnaje EURO prodala stovky fotbalových míčů. Značka Sweaty Betty po spuštění TikTok Shopu spolupracuje s fitness tvůrci, aby inspirovala lidi ke cvičení. Pume se podařilo dosáhnout hvězdného nárůstu příjmů o 737 % za jeden týden – a to díky TikTok Shopu, live shoppingu a affiliate programu pro tvůrce.

Působivý nárůst tržeb značky Puma není náhoda – vsadila na strategickou kampaň na TikTok Shopu. Zaměřila se na prodej tenisek Mayze za zvýhodněnou cenu a investovala do reklam. Spolupráce s influencerkou Dawn Love, která propagovala produkty Puma na pěti živých vysíláních, výrazně přispěla k úspěchu kampaně. Denní příjmy společnosti vzrostly o 182 % i po skončení kampaně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Ověřené nástroje a strategie sociálních sítí pro malé značky
6 min. doba čtení

Ověřené nástroje a strategie sociálních sítí pro malé značky

Malé firmy potřebují strategii, která propojí správné nástroje a platformy s vhodnými formáty obsahu, aby dokázaly oslovit publikum a zvyšovat prodeje. Tento průvodce nabízí praktický přehled klíčových marketingových nástrojů pro sociální sítě spolu s ověřenými strategiemi a konkrétními příklady, jak uspět v e-commerce na sociálních sítích.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe