Zajímá mě
14. července 2020

Lea Dianová

Social Media Manager v Invelity
14. července 2020

Jaký je vliv komunikace přes sociální sítě na výsledky firmy

2 min čtení

Pro výsledky firmy je potřebný kvalitní marketing. Ten může společnost komunikovat různými formami. Přes reklamy v televizi, rozhlase, na billboardech, autobusech, v novinách, na jakémkoliv místě v jakémkoliv čase. Mezi nejinteraktivnější formy reklamy ale patří sociální média. V čem spočívá jejich jedinečnost?

Na sociální sítě může firma umísťovat příspěvky v reálném čase. Může nastavit, koho přesně zasáhnou a jakým obsahem. Může je testovat, přizpůsobovat, měnit.

Co je ale důležitější, může aktuálně získávat zpětnou vazbu od našeho publika, kterou může následně využívat ve svůj prospěch. Vidí, jak lidé na reklamu reagují, může se jich ptát, může jim dávat možnost výběru mezi různými možnostmi. Může zjistit, jak se zákazníci chovají a následně jim může na míru přizpůsobit obsah.

Podle čeho si vybrat danou sociální síť?

Je značka abstraktní, nebo prodává konkrétní produkty? Je zaměřená především vizuálně, nebo komunikačně? I podle toho si dokáže vhodně vybrat sociální sítě, přes které je vhodné komunikovat.

Facebook se zaměřuje především na komunikaci, Instagram na vizualitu. Pokud je značka zaměřená například na finance, vhodnější je Facebook. Dokáže od lidí zjistit jejich preference, klienta si může naklonit na svoji stranu tím, že mu přes Facebook pomáhá a radí. Pokud ale značka patří například do módního průmyslu, vhodný je Instagram. Na něm dokáže upoutat vizuálně, hrát si s obrazem a zaujmout.

Kolik sociálních sítí pravidelně zásobit obsahem?

To je především věc vašich možností, finančních, ale i časových kapacit. Samozřejmě, čím víc sociálních sítí bude firma využívat, tím víc se dokáže její produkt dostat mezi širší publikum. Pravidelná komunikace by měla ale probíhat minimálně na Facebooku nebo na Instagramu, případně na obou.

Pokud firma dokáže pracovat prostřednictvím videa, zásobí také YouTube, pokud prostřednictvím audia, využije podcasty. Pokud se chce přiblížit mladší cílovce, využívá TikTok, když chce najít kvalitní zaměstnance, zaměřit se na ně může přes LinkedIn.

Čím pravidelněji sociální sítě zásobí, tím bude účinnější. Určitě by ale neměla jít kvantitou na úkor kvality.

Jak na sociálních sítích komunikovat, když jsme firma?

V první řadě si firma musí určit, kde se nachází a kde se nacházet chce. Je důležité definovat cílovou skupinu, tedy komu je primárně produkt určený. Na základě toho si určit persony, na které bude mířit. Příspěvky by měly být však rozložené na dosah a na interakci. Aby se dostala mezi široké publikum a aby s ním zároveň interagovala.

Také je potřebné vydefinovat si styl komunikace značky. Je přátelská a volnočasová, nebo se pohybuje ve vážné sféře? Definuje si přesný tone of voice, kde si řekne, jaký přístup má ke klientům a zda jim budete v komunikaci tykat, nebo vykat.

Čemu se věnovat a čeho se vyvarovat?

Firma se v první řadě musí věnovat zpětné vazbě. Jak publikum reaguje na její příspěvky? Jaké používá emotikony, jaké komentáře? Jak reaguje na produkty? Aby to zjistila, musí se v komunikaci ptát a komentáře si zároveň pravidelně vyhodnocovat. Na jejich základě může směřovat další obsah sociálních médií.

Vyvarovat by se měla mazání komentářů, pokud vyjadřují negativní názor. Měla by na ně racionálně odpovídat a poučit se z nich. Přece jen, náš zákazník je náš pán. V komentářích není vhodné hádat se s publikem.

V obsahu by se měla vyvarovat klišé, frázím, příspěvkům, které vidíme pravidelně u všech značek typu „Věděli jste, že…“. Příspěvky musí mít cíl a zároveň kreativitu.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Lea Dianová

Social Media Manager v Invelity

Tento článek přináší

Dodáváme mezinárodním klientům vyšperkované weby a kvalitní online marketing. Rádi využíváme WordPress a snažíme se plně využívat automatizaci nebo umělou inteligenci.