4 min. doba čtení

Jaké nálady panují v regionu DACH před Vánocemi?

Prodejci se důsledně připravují na vánoční kampaně a zvýšené prodeje, jde přece o nejdůležitější období v byznysu. Společnost Fiverr přináší průzkum o očekáváních, plánech a obavách maloobchodníků.

Jaké nálady panují v regionu DACH před Vánocemi?

Očekávání obchodníků na podporu prodejů

Optimismus podnikatelům nechybí, nárůst tržeb letos očekává až 93 procent respondentů. V průzkumu v roce 2022 to bylo jen 77 procent dotázaných obchodníků. Zároveň 30 procent očekává, že v porovnání s vánočním obchodem v roce 2022 se prodej dokonce výrazně zvýší. Na podporu prodejů plánují využít i nejnovější technologie.

Respondenti v průměru očekávají, že čtvrtina vánočních prodejů se uskuteční ve dnech, jako jsou Black Friday, Prime Day nebo Cyber Monday. Více než čtvrtina (26 procent) dokonce očekává, že v těchto dnech se zrealizuje 25 až 40 procent prodeje.

Obchodníci plánují dávat ještě vyšší slevy

Akcie typu Black Friday se z americké kolébky pevně usadily iv regionu DACH. Tři čtvrtiny respondentů plánují nabídnout vyšší slevy oproti loňskému roku. V průměru se jedná o slevy ve výši 23 %. Pro srovnání, v roce 2022 byla průměrná sleva 21 %.

  • Slevy ve výši 10 – 20 % chce udělit 37 % dotázaných.
  • Slevy ve výši 21 – 24 % plánuje 40 procent respondentů.
  • Slevy ve výši 25 – 40 % chystá až 19 % účastníků průzkumu, přičemž v loňském roce to bylo jen 10 %.

Marketing vánočních prodejů na plný plyn

Do nástrojů umělé inteligence chce investovat 56 % dotázaných maloobchodníků. Plánují využívat nástroje umělé inteligence jako je ChatGPT s cílem optimalizovat procesy, rychleji analyzovat potřeby zákazníků a pružně přizpůsobovat marketingovou strategii.

Ve čtvrtém kvartálu maloobchodní společnosti i společnosti zabývající se elektronickým obchodem zvyšují své marketingové aktivity. Mezi tři hlavní oblasti, do kterých investují nejvíce, patří:

  • Reklama na sociálních sítích, jako jsou Facebook, Instagram a TikTok (53 %).
  • Aktualizace produktových stránek / SEO (49 %).
  • E-mailový marketing (48 %).

Růžové brýle a reálné výzvy

Navzdory zmiňovanému optimismu podnikatelé v maloobchodě a e-commerce v současnosti čelí několika výzvám. Obávají se zejména konkurence ze strany větších značek elektronického obchodu, jako jsou Amazon nebo Etsy (55 %). V roce 2022 vyjádřilo znepokojení jen 39 %.

Obavy směřují ik vlivu inflace na prodej (52 procent), jakož i možného narušení dodavatelského řetězce či nedostatku zásob (47 procent). Výzvou může být i málo zaměstnanců a kvalifikovaných pracovníků, které je ve vypjatém období častým kamenem úrazu. Téměř 39 % respondentů již spolupracuje s externími pracovníky nebo to plánuje udělat ve čtvrtém čtvrtletí. Mezi tři nejdůležitější oblasti využívání externích odborníků patří:

  • Služby elektronického obchodu (43 %)
  • Marketing v sociálních médiích (42 %)
  • Marketingové a obchodní poradenství (39 %)

Country Manager DACH ve společnosti Fiverr, Florian Müller, vnímá důležitost konkurenceschopnosti: „Mnozí maloobchodníci musí v letošních vánočních prodejích ještě silněji konkurovat velkým značkám e-commerce, aby dosáhli svých prodejních cílů ve čtvrtém kvartálu. K tomuto účelu již mnozí z nich inovují a využívají odborné znalosti externích talentů, kteří se vyznají v digitálním marketingu, dokáží zrychlit kampaně, optimalizovat dopad na zákazníky a vytvořit loajalitu ke značce.”

Pozadí průzkumu a jeho metodika

Společnost Censuswide, která se zabývá průzkumem trhu, provedla na objednávku společnosti Fiverr průzkum na vzorku 3 016 majitelů a manažerů malých a středních podniků ve věku 18 let a více. Zaměřili se na oblast maloobchodu nebo elektronického obchodu v období od 21. 9. 2023 do 2. 10. 2023 v Německu, Spojeném království, USA, Nizozemsku, Francii a Austrálii. V rámci studie v roce 2022 bylo v období od 26.10.2022 do 02.11.2022 osloveno 2 514 majitelů a manažerů (ve věku 18 let a více) v maloobchodě nebo elektronickém obchodě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+