7 min. doba čtení

Jak zvýšit zisk z reklamy pomocí automatizace a Microsoft Ads?

Všichni marketéři a inzerenti znají Google Ads a denně v něm pracují. Je to výkonná platforma, která ve většině případů přináší dobré výsledky pro e-shopy a samozřejmě i pro marketéry. Postupem času e-shopy rostou, rozšiřují se a zvyšují zisky. Proto se většinou kromě Google Ads přidávají i další kanály, jako je Meta, TikTok nebo Pinterest. 

Darko Ďurica Darko Ďurica
Business Development Manager
Jak zvýšit zisk z reklamy pomocí automatizace a Microsoft Ads?

Je tu ale ještě jedno řešení, pokud se jako e-shop více zaměřujete na výkonnostní kampaně, a tím je Microsoft Ads.

Jak reklamy Microsoft Ads fungují a kde se zobrazují?

Microsoft Ads funguje velmi podobně jako Google Ads, ale vytváření a optimalizace kampaní je složitější. Samozřejmě můžete importovat kampaně z Google Ads, ale to může být velká chyba. Microsoft Ads je zcela jiná platforma a samotné kampaně nefungují přesně jako kampaně Google Ads.

Cílení a zobrazování reklam je samozřejmě zcela odlišné. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že reklamy se zobrazují v jiných sítích. Pokud se reklama Google Ads zobrazuje ve vyhledávání Google, Gmailu, YouTube, reklama Microsoft Ads osloví uživatele ve vyhledávání Bing, MSN atd.

Jak a proč začít inzerovat v Microsoft Ads?

Microsoft Ads je nová, ale výkonná platforma s vysokým meziročním nárůstem uživatelů. To je pro inzerenty velmi dobrá zpráva, i když je dnes uživatelů možná méně, inzerenti mohou na této platformě stále sbírat data a zlepšovat své kampaně.

Návštěvnost vyhledávače Bing v našem regionu je dostatečná na to, aby vás zákazníci vyhledávali (SK – 8 %, CZ – 10 %, HU – 8 %, RO – 20 %). Stačí jen vytvořit a optimalizovat kampaně. Ty můžete vytvářet a optimalizovat přímo v aplikaci Microsoft Ads nebo je můžete vytvářet pomocí automatizace.

Automatizace se vyplatí, pokud máte v obchodě více než 100 produktů nebo více než 10 kategorií. Při takovém množství produktů již nemůžete ručně vytvářet klíčová slova, reklamní skupiny a zaměřovat se na úroveň produktů.

Pokud chcete automatizovat vytváření kampaní pro Google a Microsoft Ads, potřebujete nástroj, který tuto práci udělá za vás. Jedním z takových nástrojů je náš PPC nástroj BlueWinston.

Co je BlueWinston PPC nástroj a jak vám může pomoci?

BlueWinston je automatizační nástroj, ve kterém můžete vytvářet a optimalizovat kampaně pro Google a Microsoft Ads. Kromě toho má nástroj několik typů kampaní, funkcí a optimalizačních skriptů. Pokud chcete, můžete optimalizovat kampaně přímo v rozhraní BlueWinston nebo stejně tak přímo v Google a Microsoft Ads, pokud jste tak zvyklí.

Typy kampaní v BlueWinston:

  1. Produktová textová kampaň – reklama na každý jednotlivý produkt.
  2. Textová kampaň pro skupinu produktů – reklama pro skupinu produktů.
  3. Kampaň DSA – reklama na produkty s nízkým objemem vyhledávání.
  4. Kampaň Performance Max – Shopping + Display + reklama na YouTube.

Ačkoli většina e-shopů dnes používá především kampaně Performance Max (P.Max) a příležitostně textové kampaně značek, stále vidíme prostor pro zlepšení díky přidání textových reklam BlueWinston.

Takto můžete oslovit zákazníky v každém kroku nákupního procesu. Pokud zkoumají produkty a nevědí přímo, co chtějí koupit, pak je osloví DSA nebo reklama na skupiny produktů.

Pokud přesně vědí, co chtějí, a hledají podle názvů produktů, kampaň Text produktu je zasáhne. Základem dobrých výsledků je pochopitelně kampaň P.Max a ve společnosti BlueWinston máte tu výhodu, že můžete využít naše jedinečné funkce k vylepšení každého typu kampaně.

Co se týče funkcí, v nástroji BlueWinston PPC můžete vytvářet kampaně přímo z XML feedu, pomocí kterého můžete také filtrovat produkty do kampaní. Můžete kombinovat filtry, jako je cena, kategorie, marže, název produktu a další.

Samozřejmě máme také vlastní řešení pro vytváření klíčových slov, takže je nemusíte psát pro každý produkt zvlášť.

Klíčová slova lze vytvářet dvěma způsoby:

  1. Zkracování produktových názvů – zkrácení názvů produktů přímo z XML feedu. Můžete také odstranit duplicity, přidat předpony, zkrátit klíčové slovo podle délky atd..
  2. Kombinace tagů z XML feedu – pokud máte přesně definovaná klíčová slova pro jednotlivé produkty přímo ve feedu XML, můžete je kombinovat a vytvářet takto. To je běžná praxe například u cestovních kanceláří, zájezdů, tonerů, letenek apod..

Po vyfiltrování produktů a vytvoření klíčových slov musíte vědět, jak vypadá samotná reklama. Proto máme jednoduchý krok, ve kterém můžete ručně vytvořit šablonu reklamy pro více produktů pomocí značek ve feedu XML, jako je cena, dostupnost, název produktu atd.

Kromě toho můžete nastavit optimalizační skripty, které se postarají o část optimalizace vašich kampaní. Skripty BlueWinston mohou pozastavit nedostatečně výkonné produkty, automaticky přidávat klíčová slova z vyhledávaných výrazů s konverzí, zvyšovat rozpočet atd.

Microsoft Ads Performance Max kampaně

Kampaně P.Max jsou základem dnešní reklamy a můžete je využít k inzerci bez jakékoli podpory. To znamená, že budete mít kampaň P.Max, ale bude fungovat jako Chytré nakupování.

Kromě toho můžete filtrovat produkty do základních skupin (podle kategorie, ceny, značky, vlastních značek atd.) a nastavit skripty, které za vás částečně optimalizují kampaň.

Všechno výše uvedené samozřejmě platí pro platformy Google i Microsoft Ads. Pokud potřebujete vytvořit reklamu na jakýkoli produkt, využít funkce nad rámec platforem Google a Microsoft nebo prostě jen naplno využít možnosti automatizace, neváhejte nás kontaktovat.

Microsoft Ads Channel Partnership a jeho výhody

Kromě toho, že máme vlastní nástroj pro automatizaci PPC kampaní, jsme také partnerem společnosti Microsoft. To nám poskytuje lepší podporu, rozšířené funkce a výhody nad rámec běžného používání samotného systému Microsoft Ads.

  1. Technická podpora společnosti Microsoft – podpora, která je na vyšší úrovni než běžná podpora Microsoft Ads, s níž jsou e-shopy běžně v kontaktu. Vyřeší i problémy, které se zdají být neřešitelné, a rádi poradí s vylepšením kampaně.
  2. Funkce mimo Microsoft Ads – máme možnost integrovat některé části Microsoft Ads, ke kterým inzerenti zatím nemají přístup. V současné době máme integrovány P.Max kampaně, které můžete vytvářet a optimalizovat přímo v nástroji BlueWinston.
  3. Výhody pro e-shopy – pokud vytváříte kampaně přímo v nástroji BlueWinston vám můžeme poskytnout poukaz v hodnotě 250 € na zahájení inzerce (nejprve musíte utratit 50 € ze svého a poté bude poukaz uplatněn), a to pro každý nový účet. Pokud inzerujete ve více zemích, můžete uplatnit více poukazů, abyste získali co nejvíce peněz do svého rozpočtu zdarma.
  4. Workshopy pro agentury – díky nám máte možnost zúčastnit se workshopů se zástupci společnosti Microsoft z celého světa a získat nejnovější know-how a osvědčené postupy pro vaši agenturu nebo klienty, pro které spravujete kampaně.

Souhrn

Pokud jste ještě nezačali inzerovat v Microsoft Ads, je nejvyšší čas. Microsoft Ads je v našem regionu novější platformou, která s sebou přináší výhody. Je zde menší konkurence, jedná se především o dospělé a samozřejmě výsledky z hlediska návratnosti investic jsou srovnatelné s kampaněmi Google Ads.

Ve společnosti BlueWinston vám rádi pomůžeme s nastavením měření konverzí, tvorbou kampaní a také s optimalizací kampaní Microsoft Ads. 

Tímto způsobem můžete předběhnout své konkurenty, kteří ještě neinzerují v Microsoft Ads, a posílit svou pozici na této skvělé platformě. Nebojte se, můžeme vám aktivovat voucher v hodnotě 250 €, který stačí na vyzkoušení, abyste mohli pocítit sílu reklamy na vlastním e-shopu.

Pokud uvažujete o rozšíření reklamy na nové platformy, zvažte také Microsoft Ads. Možná vám dnes nepřináší tolik jako reklama Google, ale společnost i samotná platforma má velmi světlou budoucnost s trendem vysokého růstu uživatelů.

Sdílet článek
Darko Ďurica
Business Development Manager

Aktuálně pracuji v oblasti online marketingu od roku 2020 a moje začátky byly jako Account Manager pro Comparison Shopping Service (CSS) Shopping in EU. Už při CSS-ku jsem zjistil, že marketing je krásná oblast a pokud se v něm budu vylepšovat, budu moci klientům pomoci nejen s inzercí, ale také s celkovým chodem e-shopu. Vzal jsem si to na vlastní pěst a prošel jsem si vše, co ohledně marketingu existovalo na Udemy, YouTube, přímo v Google / Microsoft a velmi rychle jsem postoupil z člověka, který řeší accounty klientů v CSS-ku na člověka, který řeší accounty v CSS-ku + Junior PPC v BlueWinston. Kampaně v Google Ads jsem začal tvořit a optimalizovat do 3 měsíců jak jsem nastoupil do Shopping in EU a to v nástroji pro automatizaci kampaní BlueWinston. Sice jsem se tehdy ohraničoval jen na tvorbu a optimalizaci kampaní v BlueWinston, znalosti jsem neustále získával nejen od kolegů, ale také z různých jiných zdrojů. Postupně jsem si našel vlastní styl tvorby kampaní, i když většina řekla, že to nejde. Vždy jsem bral ai dnes to stejně vnímám, že vše se může, třeba jen přijít na správný princip. Od té doby, co jsem nastoupil do Shopping in EU, jsme se již jako firma rozrostli do Managino Group a máme pod sebou několik řešení nejen pro PPC, ale i RTB kampaně. Právě proto jsem i když má PPC nesmírně baví, přestoupil na pozici Business Development Managera pro Managino Group. Takto mám možnost nejen pomáhat PPC a RTB teamu, ale se starám io to, abychom klientům přinášeli řešení, která reálně potřebují, svižnou komunikaci, spokojenost, výsledky a hlavně zisk. Jaká řešení nabízíme v Managino Group? 👉 Jsme Google a Microsoft Channel Partner – Benefity pro e-shopy a agentury 👉 Automatizujeme PPC kampaně v Google a Microsoft Ads 👉 Vylepšujeme CPC při Google Shopping a P.Max kampaních 👉 Tvoříme povědomí o značce použitím Brand Awareness kampaní 👉 Pomáháme s opuštěnými košíky a remarketingem přes RTB systémy 👉 Jednoduše, staráme se o celkový chod a vylepšení e-shopů v našem regionu Pokud potřebujete začít s online inzercí, vylepšit již běžící kampaně, nebo vysloveně začít něco nového a nechat se inspirovat neváhejte mě oslovit, rád pokecám a poradím 🙂

BlueWinston
Tento článek ti přináší

BlueWinston

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+