4min. doba čtení

Jak využít LinkedIn Ads a oslovit B2B zákazníky?

Na LinkedIn je největší aglomerace firem, jejich zaměstnanců a odborníků všech profesí. Lidé na této sociální síti hledají inspiraci, poučení a novinky z oboru, kterému se věnují. Patří B2B do vaší cílové skupiny? Pak vás bude zajímat 7 tipů, jak vytvářet obsah na LinkedIn a maximálně využít placenou reklamu na této sociální síti.

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Jak využít LinkedIn Ads a oslovit B2B zákazníky?

1. Vytvářejte jedinečný obsah. Pravidelně

Stejně jako ostatní sociální sítě má LinkedIn rád unikátní obsah. A pohání ho vyšperkovaný algoritmus. Pokud jste si tedy v content a social media toolu nastavili publikování jednoho a téhož příspěvku na všech sociálních sítích, kde máte profil, zvedáme varovný prst.

V případě sítě LinkedIn se vyplatí příspěvek alespoň trochu upravit. Má totiž rád jedinečný obsah. Fotku s doprovodným textem, infografiku, video…

I ti největší LinkedIn hackeři tvrdí, že právě autenticita a pravidelnost příspěvků je to, co pomáhá profilům na LinkedIn růst.

2. Neopouštějte prostor sítě, snažte se o diskusi

Pokud chcete dosáhnout vyššího dosahu jednotlivých příspěvků, zapomeňte na externí odkazy na jiné stránky. LinkedIn chce, abyste zůstali na síti. Pokud tedy chcete odkázat na obsah mimo síť, doporučujeme odkazovat na web nebo blog pouze v komentáři (a komentář s odkazem pak doplnit do původního textu příspěvku).

Cílem je staré známé – aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Snažte se psát doprovodný text k příspěvkům tak, aby podporoval diskusi a každý jednotlivý komentář zvýší dosah příspěvku. Mimochodem, LinkedIn také neocení, když budete roboticky sdílet příspěvky někoho jiného.

3. Komunikujte značku prostřednictvím lidí

Firemní profily jsou na síti LinkedIn zastoupeny podobně jako na jiných sociálních sítích. Vytvářejí je jak značky, tak společnosti. Co si však tvůrci obsahu pod křídly firemního profilu v mnoha případech neuvědomují, je jeden zásadní detail. Firmu nebo společnost tvoří přece lidé.

Pokud dokáží nést na svých bedrech (například na banneru profilu) poselství společnosti a čas od času ho komunikovat na své síti, máte vyhráno. Dosah jejich příspěvků je mnohonásobně větší než dosah firemního profilu.

4. Využijte sílu LinkedIn Ads

I na LinkedIn můžete využít placenou reklamu. LinkedIn Ads je považována za efektivní způsob, jak z reklamy na této sociální síti vytěžit maximum.

V rámci LinkedIn reklamy si můžete vybrat mezi různými umístěními – přímo mezi příspěvky (s označením sponzorovaný příspěvek), na postranním panelu nebo třeba i ve zprávách. Zároveň můžete pracovat s různými formáty tak, jak jste zvyklí z ostatních sociálních sítí. Carousel, video, infografika…

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

5. Definujte svůj cíl

Abyste mohli vyhodnotit své reklamní kampaně, je důležité si promyslet svůj cíl. LinkedIn jich nabízí hned několik. Je na vás, jestli se rozhodnete posílit brand, zvýšit angažovanost u svých příspěvků nebo využít konverze k tomu, abyste například přivedli potenciální klienty a obchodní partnery na své webové stránky. Pokud si definujete svůj cíl, nezapomeňte mu přizpůsobit i charakter sdělení, který na síti komunikujete. 

6. Nebojte se vyššího rozpočtu

Možná vás překvapí, že cena za jedno kliknutí vás bude stát více než ve srovnání s reklamou na jiných sociálních sítích. Jedná se však o skutečně relevantní leady. Důvodem je propracované cílení na lidi, které chcete oslovit.

Kromě demografických údajů a zájmů si vyberete i odvětví nebo dokonce konkrétního zaměstnavatele. Proto je třeba na reklamu na LinkedIn vyčlenit o něco vyšší rozpočet než na Facebook nebo Instagram.

7. Pracujte s LinkedIn Campaign Managerem

Také LinkedIn má svoji vlastní platformu, kde se reklamy nastavují. A nejen to. Pomocí LinkedIn Campaign Manager je můžete analyzovat a vyhodnocovat na základě výkonnosti. To jsou důležité informace, které vám pomohou při dalším rozhodování, které reklamy na LinkedIn propagovat dál a které úplně vynechat.

Prostředí správce reklam je intuitivní a velmi podobné Meta Business Suite. Pokud se v něm orientujete, nastavení LinkedIn Ads zvládnete hravě a je jen na vás, jestli potenciál této sítě pro nové B2B leady obrátíte ve svůj prospěch.

Sdílet článek
Robo Háger
Marketing Director

Působí jako ředitel marketingu. Pečuje o online i offline aktivity značky, jejichž cílem je informovat o ui42 nejen jako o místě, kde najdete vše pro váš online byznys pod jednou střechou, ale také jako o místě, kde chcete pracovat a kariérně růst.

ui42
Tento článek ti přináší

ui42

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Kdo a jak navštěvuje sociální sítě?
3min. doba čtení

Kdo a jak navštěvuje sociální sítě?

Statistiky využívání sociálních sítí ukazují, že od jejich založení v roce 1996 se staly nedílnou součástí života více než poloviny světové populace. V roce 2022 dosáhl počet uživatelů sociálních médií 4,74 miliardy, což představuje nárůst o 4,2 % oproti předchozímu roku. Sociální sítě využívá 93 % uživatelů internetu. Reklamy na sociálních sítích mají proto velký […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Přečíst článek
Aktuálně úspěšné formáty na sociálních sítích
8min. doba čtení

Aktuálně úspěšné formáty na sociálních sítích

Sociální média se neustále vyvíjejí a přizpůsobují se změnám ve společnosti. Preference uživatelů se liší, a proto jsou platformy jako Facebook, Instagram, YouTube, Twitter (v této chvíli již X) a Snapchat přeplněny různými formáty obsahu. Pojďme se společně podívat na to, jaký obsah dnes funguje nejlépe.

Martin Murza Martin Murza
Ředitel agentury Murza
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+