Je možné prodávat přes Instagram?
Od roku 2012, kdy Facebook koupil Instagram, jsme mohli být svědky, jak se z této sociální sítě stává postupem času jeden z nejsilnějších prostorů na reklamu nebo prezentování produktů a služeb.
Největší výhoda Instagramu je, že je úplně zdarma a uživatel nemusí utratit ani euro na to, aby se jeho příspěvky dostaly k široké veřejnosti, pokud ví, jak na to.
Kromě toho je na Instagramu stále víc a víc možností, jak posunout vaše podnikání o level výš, ať už s pomocí vestavěných funkcí této sociální sítě, nebo například influencerů, neboli lidí známých na Instagramu.
Instagram shopping
Instagram je výborný pomocník, pokud jste firma nabízející rychloobrátkové zboží a potřebujete zvýšit prodejní sílu přes internet. Možnost propojit existující e-shop s Instagramem může sloužit jako další kanál pro přilákání potenciálních klientů.
Pokud nabízíte produkt, u kterého není logistika problémem, zavedení Instagram Shoppingu je nutnost. Klient se díky „user friendly“ prostředí dostane na web za pár vteřin. Jak to vypadá, můžete vidět níže:
Influenceři na Instagramu
Influenceři jsou jednoznačně nejsilnějším nástrojem pro e-commerce v rámci Instagramu. Ve světě plném reklam mají lidé tendenci ignorovat většinu z nich, i když je to reklama, která prezentuje fakt super produkt. V tomto případě jsou influenceři skvělým řešením, protože u lidí, kteří je sledují, si vybudovali důvěru a mají tendenci věřit v produkty, které influencer na svém profilu prezentuje.
To se samozřejmě odrazí i na výsledcích reklamy přes influencera, pokud si zvolíte influencera, který je uvěřitelný, nebo obsah, který tvoří, má souvislost s vaším produktem.
Podle průzkumu z roku 2021 je až 90 % lidí spokojených s marketingem přes influencery. V Americe má až 75 % značek většinu svého marketingového budgetu připravenou právě pro influencery.
Trh s influencer marketingem měl v roce 2016 odhadovanou hodnotu „jen“ 1,7 miliardy dolarů, ale v roce 2020 už měl hodnotu 9,7 miliardy.
Faktorů, proč je tomu tak, je mnoho, ale nejsilnějším je pandemie. Za poslední 2 roky se společnost víc a víc polarizovala, což influencer marketingu jen pomohlo, protože lidé mají tendenci sledovat to, s čím se ztotožňují, a jednají vzhledem k tomu, čemu věří.
Kromě toho, že influenceři mají nezpochybnitelně pozitivní vliv na prodeje, jsou také skvělým nástrojem, jak získat povědomí o vaší značce.
Dobrým příkladem je finský recommerce start-up s názvem Swappie. Oslovil různé influencery se žádostí odprezentovat svůj produkt a následně materiály získané od nich použil jako PPC kampaň na YouTube. Jde o firmu, která za poslední 2 roky zvýšila svoje příjmy o téměř 300 %. Možná si od ní nekoupíte hned telefon, ale za poměrně krátkou dobu ji pozná celé Slovensko a Česko.
Firma byla založená v roce 2016 a cílit mimo Finsko začala až koncem roku 2020. Rozhodně jde o firmu, která může sloužit jako vzor pro úspěšné vybudování povědomí o značce s pomocí influencer marketingu.
Soutěže
K příspěvkům na sociálních sítích se vážou dva typy statistik, organické a placené. Soutěže na Facebooku nebo Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak dosáhnout organického růstu impresí, reakcí a dosahem pro váš byznys. Facebookové soutěže jsou omezované pravidly Facebooku, ale na Instagram se tato pravidla nevztahují.
Obrovskou výhodou Instagramu je, že můžete v rámci podmínek soutěže vyzývat lidi k akci, ale ne k takové, která zahrnuje koupi nějakého produktu nebo služby. Avšak vyzvat je, aby v komentářích označili kámoše nebo kámošku, můžete. Na Facebooku je takováto výzva zakázaná a může skončit až zrušením vaší stránky.
Z vlastní zkušenosti vím, že organické statistiky soutěžních příspěvků jsou v některých případech i 20krát vyšší než u běžných příspěvků. To je způsobené hlavně tím, že lidé se těší, že mají možnost něco vyhrát a mají tendenci sdílet tyto příspěvky se svými přáteli bez toho, abyste je k tomu vyzvali.
Na závěr jen dodám, že na Instagramu je hodně možností, jak se zviditelnit, ať už placených, nebo organických. Podle statistik funguje v posledních letech nejlépe humor. Nejrychleji rostoucí profily jsou ty, které si lidé spojují s vtipným obsahem. Aplikovatelné to je v jakékoliv sféře, otázkou je, zda se touto cestou jako firma chcete vydat. Ne vždy to má efekt, hlavně u firem, které se pohybují spíše v B2B sektoru.
Podle statistik z roku 2018 lidé na Instagramu reagují na placený obsah až 53krát víc než na Facebooku. Pokud působíte v B2C sféře, je Instagram určitě silným nástrojem, jak zvýšit prodeje, je jen na vás, jak to uchopíte.
Nic není ze dne na den a u Instagramu obzvlášť. Svému instagramovému profilu byste se měli věnovat na začátku aspoň 10 až 15 hodin měsíčně. Monitorovat chod firmy, zaměstnance a ukázat lidskost jsou pro začátek dobré cíle, pokud chcete v zákaznících vzbudit důvěru. Tak na co ještě čekáte?
Pokud si nejste jistí, jak Instagram efektivně uchopit, ozvěte se nám. Vymyslíme efektivní strategii komunikace na míru pro váš produkt a vaši cílovou skupinu.