5 min. doba čtení

Jak využít Instagram pro váš byznys

Instagram je v dnešní době mimořádně atraktivním marketingovým nástrojem hlavně pro e-shopy. Tato sociální síť může být pro vaše podnikání dalším účinným kanálem, skrz který můžete získat novou návštěvnost pro svůj e-shop, příp. dát lidem vědět, že vůbec existujete. Proč právě Instagram? Jednoduše proto, že lidi oslovíte právě tam, kde tráví nejvíc času.

Gabriel Kopček Gabriel Kopček
Social Media Specialist - Wisible
Jak využít Instagram pro váš byznys

Je možné prodávat přes Instagram?

Od roku 2012, kdy Facebook koupil Instagram, jsme mohli být svědky, jak se z této sociální sítě stává postupem času jeden z nejsilnějších prostorů na reklamu nebo prezentování produktů a služeb.

Největší výhoda Instagramu je, že je úplně zdarma a uživatel nemusí utratit ani euro na to, aby se jeho příspěvky dostaly k široké veřejnosti, pokud ví, jak na to.

Kromě toho je na Instagramu stále víc a víc možností, jak posunout vaše podnikání o level výš, ať už s pomocí vestavěných funkcí této sociální sítě, nebo například influencerů, neboli lidí známých na Instagramu.

Instagram shopping

Instagram je výborný pomocník, pokud jste firma nabízející rychloobrátkové zboží a potřebujete zvýšit prodejní sílu přes internet. Možnost propojit existující e-shop s Instagramem může sloužit jako další kanál pro přilákání potenciálních klientů.

Pokud nabízíte produkt, u kterého není logistika problémem, zavedení Instagram Shoppingu je nutnost. Klient se díky „user friendly“ prostředí dostane na web za pár vteřin. Jak to vypadá, můžete vidět níže:

Influenceři na Instagramu

 Influenceři jsou jednoznačně nejsilnějším nástrojem pro e-commerce v rámci Instagramu. Ve světě plném reklam mají lidé tendenci ignorovat většinu z nich, i když je to reklama, která prezentuje fakt super produkt. V tomto případě jsou influenceři skvělým řešením, protože u lidí, kteří je sledují, si vybudovali důvěru a mají tendenci věřit v produkty, které influencer na svém profilu prezentuje.

To se samozřejmě odrazí i na výsledcích reklamy přes influencera, pokud si zvolíte influencera, který je uvěřitelný, nebo obsah, který tvoří, má souvislost s vaším produktem.

Podle průzkumu z roku 2021 je až 90 % lidí spokojených s marketingem přes influencery. V Americe má až 75 % značek většinu svého marketingového budgetu připravenou právě pro influencery.

Trh s influencer marketingem měl v roce 2016 odhadovanou hodnotu „jen“ 1,7 miliardy dolarů, ale v roce 2020 už měl hodnotu 9,7 miliardy.

Faktorů, proč je tomu tak, je mnoho, ale nejsilnějším je pandemie. Za poslední 2 roky se společnost víc a víc polarizovala, což influencer marketingu jen pomohlo, protože lidé mají tendenci sledovat to, s čím se ztotožňují, a jednají vzhledem k tomu, čemu věří.

Kromě toho, že influenceři mají nezpochybnitelně pozitivní vliv na prodeje, jsou také skvělým nástrojem, jak získat povědomí o vaší značce.

Dobrým příkladem je finský recommerce start-up s názvem Swappie. Oslovil různé influencery se žádostí odprezentovat svůj produkt a následně materiály získané od nich použil jako PPC kampaň na YouTube. Jde o firmu, která za poslední 2 roky zvýšila svoje příjmy o téměř 300 %. Možná si od ní nekoupíte hned telefon, ale za poměrně krátkou dobu ji pozná celé Slovensko a Česko.

Firma byla založená v roce 2016 a cílit mimo Finsko začala až koncem roku 2020. Rozhodně jde o firmu, která může sloužit jako vzor pro úspěšné vybudování povědomí o značce s pomocí influencer marketingu.

Soutěže

K příspěvkům na sociálních sítích se vážou dva typy statistik, organické a placené. Soutěže na Facebooku nebo Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak dosáhnout organického růstu impresí, reakcí a dosahem pro váš byznys. Facebookové soutěže jsou omezované pravidly Facebooku, ale na Instagram se tato pravidla nevztahují.

Obrovskou výhodou Instagramu je, že můžete v rámci podmínek soutěže vyzývat lidi k akci, ale ne k takové, která zahrnuje koupi nějakého produktu nebo služby. Avšak vyzvat je, aby v komentářích označili kámoše nebo kámošku, můžete. Na Facebooku je takováto výzva zakázaná a může skončit až zrušením vaší stránky.

Z vlastní zkušenosti vím, že organické statistiky soutěžních příspěvků jsou v některých případech i 20krát vyšší než u běžných příspěvků. To je způsobené hlavně tím, že lidé se těší, že mají možnost něco vyhrát a mají tendenci sdílet tyto příspěvky se svými přáteli bez toho, abyste je k tomu vyzvali.

Na závěr jen dodám, že na Instagramu je hodně možností, jak se zviditelnit, ať už placených, nebo organických. Podle statistik funguje v posledních letech nejlépe humor. Nejrychleji rostoucí profily jsou ty, které si lidé spojují s vtipným obsahem. Aplikovatelné to je v jakékoliv sféře, otázkou je, zda se touto cestou jako firma chcete vydat. Ne vždy to má efekt, hlavně u firem, které se pohybují spíše v B2B sektoru.

Podle statistik z roku 2018 lidé na Instagramu reagují na placený obsah až 53krát víc než na Facebooku. Pokud působíte v B2C sféře, je Instagram určitě silným nástrojem, jak zvýšit prodeje, je jen na vás, jak to uchopíte.

Nic není ze dne na den a u Instagramu obzvlášť. Svému instagramovému profilu byste se měli věnovat na začátku aspoň 10 až 15 hodin měsíčně. Monitorovat chod firmy, zaměstnance a ukázat lidskost jsou pro začátek dobré cíle, pokud chcete v zákaznících vzbudit důvěru. Tak na co ještě čekáte?

Pokud si nejste jistí, jak Instagram efektivně uchopit, ozvěte se nám. Vymyslíme efektivní strategii komunikace na míru pro váš produkt a vaši cílovou skupinu.

Sdílet článek
Gabriel Kopček
Social Media Specialist - Wisible

Studoval jsem marketing management v Dánskem Aalborgu. Ve Wisible pracuji jako Social Media Specialist. Pomáhám klientům s obsahem a realizuji kampaně v rámci sociálních sítí Facebook a Instagram. Kromě toho se starám i o PPC na těchto sítích. Konkrétně s Instagramom mám více než bohaté zkušenosti, neboť můj side-hustle je, že jsem influencer. Na Instagramu mám 60tisíc lidí a mé znalosti a know-how aplikuji i u našich klientů v agentuře.

Wisible
Tento článek ti přináší

Wisible

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+