5min. doba čtení

Jak využít Instagram pro váš byznys

Instagram je v dnešní době mimořádně atraktivním marketingovým nástrojem hlavně pro e-shopy. Tato sociální síť může být pro vaše podnikání dalším účinným kanálem, skrz který můžete získat novou návštěvnost pro svůj e-shop, příp. dát lidem vědět, že vůbec existujete. Proč právě Instagram? Jednoduše proto, že lidi oslovíte právě tam, kde tráví nejvíc času.

Gabriel Kopček Gabriel Kopček
Social Media Specialist - Wisible
Jak využít Instagram pro váš byznys

Je možné prodávat přes Instagram?

Od roku 2012, kdy Facebook koupil Instagram, jsme mohli být svědky, jak se z této sociální sítě stává postupem času jeden z nejsilnějších prostorů na reklamu nebo prezentování produktů a služeb.

Největší výhoda Instagramu je, že je úplně zdarma a uživatel nemusí utratit ani euro na to, aby se jeho příspěvky dostaly k široké veřejnosti, pokud ví, jak na to.

Kromě toho je na Instagramu stále víc a víc možností, jak posunout vaše podnikání o level výš, ať už s pomocí vestavěných funkcí této sociální sítě, nebo například influencerů, neboli lidí známých na Instagramu.

Instagram shopping

Instagram je výborný pomocník, pokud jste firma nabízející rychloobrátkové zboží a potřebujete zvýšit prodejní sílu přes internet. Možnost propojit existující e-shop s Instagramem může sloužit jako další kanál pro přilákání potenciálních klientů.

Pokud nabízíte produkt, u kterého není logistika problémem, zavedení Instagram Shoppingu je nutnost. Klient se díky „user friendly“ prostředí dostane na web za pár vteřin. Jak to vypadá, můžete vidět níže:

Influenceři na Instagramu

 Influenceři jsou jednoznačně nejsilnějším nástrojem pro e-commerce v rámci Instagramu. Ve světě plném reklam mají lidé tendenci ignorovat většinu z nich, i když je to reklama, která prezentuje fakt super produkt. V tomto případě jsou influenceři skvělým řešením, protože u lidí, kteří je sledují, si vybudovali důvěru a mají tendenci věřit v produkty, které influencer na svém profilu prezentuje.

To se samozřejmě odrazí i na výsledcích reklamy přes influencera, pokud si zvolíte influencera, který je uvěřitelný, nebo obsah, který tvoří, má souvislost s vaším produktem.

Podle průzkumu z roku 2021 je až 90 % lidí spokojených s marketingem přes influencery. V Americe má až 75 % značek většinu svého marketingového budgetu připravenou právě pro influencery.

Trh s influencer marketingem měl v roce 2016 odhadovanou hodnotu „jen“ 1,7 miliardy dolarů, ale v roce 2020 už měl hodnotu 9,7 miliardy.

Faktorů, proč je tomu tak, je mnoho, ale nejsilnějším je pandemie. Za poslední 2 roky se společnost víc a víc polarizovala, což influencer marketingu jen pomohlo, protože lidé mají tendenci sledovat to, s čím se ztotožňují, a jednají vzhledem k tomu, čemu věří.

Kromě toho, že influenceři mají nezpochybnitelně pozitivní vliv na prodeje, jsou také skvělým nástrojem, jak získat povědomí o vaší značce.

Dobrým příkladem je finský recommerce start-up s názvem Swappie. Oslovil různé influencery se žádostí odprezentovat svůj produkt a následně materiály získané od nich použil jako PPC kampaň na YouTube. Jde o firmu, která za poslední 2 roky zvýšila svoje příjmy o téměř 300 %. Možná si od ní nekoupíte hned telefon, ale za poměrně krátkou dobu ji pozná celé Slovensko a Česko.

Firma byla založená v roce 2016 a cílit mimo Finsko začala až koncem roku 2020. Rozhodně jde o firmu, která může sloužit jako vzor pro úspěšné vybudování povědomí o značce s pomocí influencer marketingu.

Soutěže

K příspěvkům na sociálních sítích se vážou dva typy statistik, organické a placené. Soutěže na Facebooku nebo Instagramu jsou skvělým nástrojem, jak dosáhnout organického růstu impresí, reakcí a dosahem pro váš byznys. Facebookové soutěže jsou omezované pravidly Facebooku, ale na Instagram se tato pravidla nevztahují.

Obrovskou výhodou Instagramu je, že můžete v rámci podmínek soutěže vyzývat lidi k akci, ale ne k takové, která zahrnuje koupi nějakého produktu nebo služby. Avšak vyzvat je, aby v komentářích označili kámoše nebo kámošku, můžete. Na Facebooku je takováto výzva zakázaná a může skončit až zrušením vaší stránky.

Z vlastní zkušenosti vím, že organické statistiky soutěžních příspěvků jsou v některých případech i 20krát vyšší než u běžných příspěvků. To je způsobené hlavně tím, že lidé se těší, že mají možnost něco vyhrát a mají tendenci sdílet tyto příspěvky se svými přáteli bez toho, abyste je k tomu vyzvali.

Na závěr jen dodám, že na Instagramu je hodně možností, jak se zviditelnit, ať už placených, nebo organických. Podle statistik funguje v posledních letech nejlépe humor. Nejrychleji rostoucí profily jsou ty, které si lidé spojují s vtipným obsahem. Aplikovatelné to je v jakékoliv sféře, otázkou je, zda se touto cestou jako firma chcete vydat. Ne vždy to má efekt, hlavně u firem, které se pohybují spíše v B2B sektoru.

Podle statistik z roku 2018 lidé na Instagramu reagují na placený obsah až 53krát víc než na Facebooku. Pokud působíte v B2C sféře, je Instagram určitě silným nástrojem, jak zvýšit prodeje, je jen na vás, jak to uchopíte.

Nic není ze dne na den a u Instagramu obzvlášť. Svému instagramovému profilu byste se měli věnovat na začátku aspoň 10 až 15 hodin měsíčně. Monitorovat chod firmy, zaměstnance a ukázat lidskost jsou pro začátek dobré cíle, pokud chcete v zákaznících vzbudit důvěru. Tak na co ještě čekáte?

Pokud si nejste jistí, jak Instagram efektivně uchopit, ozvěte se nám. Vymyslíme efektivní strategii komunikace na míru pro váš produkt a vaši cílovou skupinu.

Sdílet článek
Gabriel Kopček
Social Media Specialist - Wisible

Studoval jsem marketing management v Dánskem Aalborgu. Ve Wisible pracuji jako Social Media Specialist. Pomáhám klientům s obsahem a realizuji kampaně v rámci sociálních sítí Facebook a Instagram. Kromě toho se starám i o PPC na těchto sítích. Konkrétně s Instagramom mám více než bohaté zkušenosti, neboť můj side-hustle je, že jsem influencer. Na Instagramu mám 60tisíc lidí a mé znalosti a know-how aplikuji i u našich klientů v agentuře.

Wisible
Tento článek ti přináší

Wisible

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálním marketingu do roku 2024
7min. doba čtení

Trendy v digitálním marketingu do roku 2024

Sledování nových trendů v digitálním marketingu je klíčem k úspěšnému přežití a růstu v rychle se měnícím digitálním prostředí. Online marketéři a marketingové agentury se neustále snaží udržet si náskok, sledovat inovace a přizpůsobovat se změnám, aby zůstali konkurenceschopní.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+