3 min. doba čtení

Jak vytvořit B2B marketingovou strategii v 6 krocích

Podniky, které se snaží oslovit jiné firmy, nutně potřebují kvalitní marketingový plán. Zatímco B2C marketing staví spíše na emocionálních argumentech, B2B marketing klade důraz na vztahy a hodnotu a vyžaduje systematičtější přístup. K dosažení těchto cílů je klíčová dobře navržená B2B strategie, která podpoří dlouhodobý úspěch. Sepsali jsme pro vás pár užitečných bodů, které vám pomohou s vytvořením účinného plánu.

Jak vytvořit B2B marketingovou strategii v 6 krocích
Zdroj: Depositphotos

Pochopte cíle vaší společnosti

Při tvorbě B2B marketingového plánu začněte jasným stanovením cílů vaší společnosti. Čeho chcete dosáhnout? Marketingové cíle by měly odpovídat všeobecným cílům vaší společnosti, ať už jde o zvýšení povědomí o značce, vytvoření potenciálních zákazníků nebo zvýšení prodeje. Stanovení SMART cílů (tedy konkrétních, měřitelných, přiměřených, relevantních a časově ohraničených) vám pomůže mít jasno a řídit se jimi do budoucna.

B2B strategie chce analýzu trhu

Je naprosto nezbytné zjistit, jak funguje trh, ještě předtím, než se pustíte do strategií. SWOT analýza vám pomůže určit silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby. Takto můžete získat důležité informace o situaci vaší společnosti na trhu. Poznání vaší relativní pozice vůči konkurentům vám pomůže odhalit oblasti, na kterých je třeba pracovat a určit šance na rozvoj.

Jasně specifikujte svou cílovou skupinu

Každý účinný plán B2B závisí zejména na poznání vaší cílové skupiny. V prostředí B2B to obvykle znamená vytvoření person – podrobných profilů vašich ideálních klientů. Ty se tvoří podle firemních a demografických údajů. Promyslete si prvky včetně odvětví, velikosti společnosti, lokality a úkolů, které hrají lidé zapojení do nákupního procesu. Tyto poznatky vám pomohou přesně upravit váš přístup a poselství.

Mapování cesty zákazníka

Když v B2B marketingu pochopíte, co přivede vašeho zákazníka ke koupi, máte velkou výhodu. Tato cesta obvykle prochází několika fázemi – od uvědomění přes zvážení až po rozhodnutí. Zmapováním této cesty můžete identifikovat klíčové styčné body, ve kterých potenciální zákazníci komunikují s vaší značkou. Tento přehled vám umožní vytvářet cílený obsah a zkušenosti, které potenciální zákazníky provedou jejich nákupním rozhodnutím.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Vytváření marketingových strategií

Cíle, cílovou skupinu, tržní prostředí a cestu zákazníka jste si již zmapovali. Je čas vytvořit marketingové strategie. To zahrnuje výběr správných kanálů a přístupů pro správné oslovení vašeho publika. Typické strategie v B2B marketingu se opírají o:

  • Obsahový marketing: Vytváření hodnotného obsahu, který reaguje na potřeby a bolesti vašeho publika, může vytvořit autoritu a vybudovat důvěru.
  • E-mailový marketing: Personalizovaná e-mailová kampaň může vychovávat potenciální zákazníky a udržet vaši značku v povědomí.
  • Sociální média: Pro účinné zapojení B2B se hodí platformy jako například LinkedIn.
  • Optimalizace pro vyhledávače (SEO): Optimalizace vaší webové stránky pro vyhledávače zajistí, že vás potenciální zákazníci najdou při hledání relevantních řešení.

Měření úspěchu

Úspěšnost marketingové strategie v B2B závisí na tom, zda jste si stanovili KPI, tedy ukazatele výkonnosti. Tyto ukazatele by se měly shodovat s vašimi výchozími cíli a měly by vám umožnit vyhodnotit, co funguje a co vyžaduje změnu. Pravidelné přehodnocování těchto ukazatelů vám pomůže vždy zlepšit a upravit váš plán v závislosti na skutečném výkonu.

Přestože se vývoj marketingové strategie B2B může zdát složitý, dodržováním těchto pokynů – definování cílů, analýza trhu, identifikace publika, mapování cesty zákazníka, vývoj taktického přístupu a měření úspěchu – můžete vytvořit silný plán, který pohání výsledky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak se změní B2B marketing v roce 2025?
3 min. doba čtení

Jak se změní B2B marketing v roce 2025?

B2B marketing se v roce 2025 posouvá do nové fáze, kde technologie, hybridní události a personalizované strategie hrají klíčovou roli. Nejnovější B2B Marketing Mix Report avizuje, že e-commerce firmy musí v roce 2025 přizpůsobit své strategie měnícím se nákupním zvyklostem zákazníků a rostoucímu vlivu digitálních i hybridních marketingových kanálů. Podívejte se na přehled nejdůležitějších zjištění […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů
4 min. doba čtení

LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů

Přicházejí LinkedIn Boost kampaně – nová funkce, která firmám umožňuje propagovat příspěvky na generování leadů. Z organických příspěvků se stanou reklamy a rozšíří si dosah. Jak přistoupit k novému nástroji a jak jej efektivně jej využít? Podíváme se na to, co novinka přináší a jak ji spustit. Výhodou je, že je přístupná globálně a můžeme […]

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Nové poznatky o B2B kampaních na LinkedIn
2 min. doba čtení

Nové poznatky o B2B kampaních na LinkedIn

Ti, kteří chtějí uspět v B2B marketingu, musí pochopit potřeby a motivace ostatních firem. Na rozdíl od B2C marketingu, který často pracuje s emocionálními podněty, B2B marketing staví na dlouhodobých vztazích, důvěře a odbornosti. To znamená, že strategie musí být přizpůsobena každému jednotlivému klientovi. Jedním slovem, je skutečně pestrý.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+