
Možná si pomyslíte: „PR? Není to ta věc pro celebrity a velké společnosti?“ Ne. Digitální PR je tajnou ingrediencí i pro malé e-commerce hráče. Jde o to, aby lidé o vaší značce mluvili online – v dobrém slova smyslu. Protože předtím, než se rozhodnou pokračovat v nákupu produktů nebo služeb značky, 67 % spotřebitelů jí musí důvěřovat.
Ako na to?
1. Obsah, který nestojí za nic
Nikdo nechce číst další nudný blogový příspěvek na téma 10 způsobů, jak používat náš produkt. Buďte kreativní! Vyprávějte příběhy, podělte se o věci ze zákulisí, možná io jeden či dva vtipy (za předpokladu, že jste vtipní – jinak to nehroťte).
2. Spřátelte se s influencery
Najděte skvělé lidi ve svém oboru a spojte se s nimi. Echo od správné osoby může mít cenu zlata. Jen se ujistěte, že se jim vaše věci opravdu líbí – lidé vycítí falešnou spolupráci na míle daleko.
3. Tiskové zprávy
Uvádíte na trh nový produkt? Neposílejte nudná fakta. Udělejte to tak, aby to bylo hodné zprávy. Zachránil váš ekologický produkt menší vesnici? To je ono!
4. SEO magie
Malé tajemství: Google miluje drby. Čím více lidí odkazuje na vaši stránku, tím více si Google myslí, že jste štramáci. A hádejte, co vám digitální PR přinese? Ano, šťavnaté odkazy.
Ale jak poznat, co z toho funguje?
Sledujte svá čísla. Více návštěvníků webových stránek? Úžasné. Prodeje stoupou? Ještě lepší. Lidé o vás skutečně mluví na sociálních sítích, aniž by dostali zaplaceno? Jackpot.
Budování důvěry online je náročné. Nemáme honosné výklady ani šarmantních prodejců, kteří by si lidi získali. Máme však sílu vyprávět náš příběh, ukázat naši lidskou stránku a dokázat, že nejsme jen další webová stránka bez tváře.
Vyhrňte si tedy rukávy a zapojte se do hry o digitální PR. Už to není jen o prodeji zboží – je to o navazování kontaktů. Kdo ví? Možná se při tom i pobavíte.